Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden amerikanerne har åpnet floodgaten.

 

Jeg må si jeg likte sesong 2 av True Detective kjempemye. Litt overrasket egentlig.

 

Vince Vaughn greier ikke å fucke opp ting, han er faktisk ganske grei og har en greie hvor han ser på folk som er en morsom tick med karakteren. Vaughn jobber liksom veldig i rollen, og det er egentlig positivt for det skinner igjennom. 

 

Men riktignok er Taylor Kitsch, Colin Farrell og Rachel McAdams det som er virkelig bra. De er perfekte for deres roller. Ani (McAddams) har en fantastisk greie med at hun skjeller ut noen. Paul (Kitsch) er solid, samme er Farrell spesielt etter den første episoden hvor karakteren begynner å utvikle seg.

 

Nic Pizzolatto bygger videre på krimuniverset sitt ganske så bra. Den første episoden er litt treg, men så var fjorårets første episode og. Det er i episode 2 og 3 det begynner å skje noe, episode 1 er naturligvis viktig grunnarbeid. Man skal bygge narrativet og introdusere karakterer, sånt tar litt tid.

 

Det er fullt av HBO-veteraner i sesongen, men jeg må si Ritchie Coster fra svært svært undervurderte Luck gjør en fenomenal birolle, spesielt i en scene i episode 3. Det er en rolle så omvendt av hva han gjorde på Luck, så herlig pottesur, gretten og skitten. 

 

Folk kommer nok til å hate sesongen alene fordi folk generlet ikke liker forandringer, men helhetlig tror jeg sesong 2 kan bli bedre hvis Pizzolatto klarer å holde ting oppe basert på de 3 første. Ihvertfall er det bedre enn røkla av alle cop og crime-shows akkurat nå utenom Fargo. Klart en sesong for de som likte klassikeren Chinatown. 

 

td.gif?w=640&h=360

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke å se på en serie dersom historien ikke fenger (nå skal det sies, jeg har litt sær smak, svært få "politi"-serier jeg gidder se). Skuespill, regi og alt teknisk kan være perfekt, men jeg går uansett lei. Prøvde meg på True Detective, men klarte ikke å fullføre.

 

Motsatt funker også for meg, dvs. at dersom storyen fenger, men skuespill osv. ikke er top notch, så er jeg fan :)

Lenke til kommentar

Spent på sesong 2 av You're the worst som starter i morgen. Håper serien fortsetter i samme spor som sesong 1! 

 

Jeg vet ikke hvor du får infoen din fra, men dette er feil. Sesong 2 har ikke premiere før i september. Serien bytta kanal hos FX, og får premiere ved siden av siste sesong av The League i høst, som starter en gang i september.

 

https://twitter.com/NatalieAbrams/status/606984766651400192 

Endret av Maury
Lenke til kommentar

 

Spent på sesong 2 av You're the worst som starter i morgen. Håper serien fortsetter i samme spor som sesong 1! 

 

Jeg vet ikke hvor du får infoen din fra, men dette er feil. Sesong 2 har ikke premiere før i september. Serien bytta kanal hos FX, og får premiere ved siden av siste sesong av The League i høst, som starter en gang i september.

 

https://twitter.com/NatalieAbrams/status/606984766651400192 

 

Ahh. Stolte på IMDB... http://www.imdb.com/title/tt3228420/ 

 

Står "On TV

Airs Sun. Jun. 14"
Lenke til kommentar

Noen som vet når brooklyn Nine Nine sesong 2 kommer ut på Netflix? 

 

Tror ikke det kommer før tidligst sånn slutten av året. Mener sesong 1 kom rundt november-desember, så omtrent samtidig hvis det er planer om å få sesong 2 også.

 

Netflix sier aldri ifra om sånt. Da har folk misforstått hvordan de opererer. De sier ifra om ikke-originalene til noen før sånn samme uka, eller kanskje 2 uker i forveien. De sender bare ut nyhetsbrev for hver måned til journalister, som ofte bare inneholder et par ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...