Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Diskusjonen skal være kritisk. Det betyr ikke at folk trenger være drittsekker. Hvis noen kommer med et sitat som vedkommende synes er morsomt, er det virkelig nødvendig å rakke ned på fyren for å tørre å dele dette med oss? 

 

 

Da kan du ikke ha lest mye av kommentarene til Britishface. Greit å ikke like/elske noe som andre gjør og diskutere det på en normal måte, men å drive med nedverdige kommentarer som Britishface har gjort i denne tråden den siste tiden er ikke slik man gjør. Drive å frempeke at folk har lav intelligens fordi de liker noe som han gjorde med Daredevil er ikke slik man diskuterer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si meg til en viss grad enig med Britishface. jeg skjønner heller ikke helt den store elsken for Silicon Valley. Jeg ser ikke hvor den er veldig original, eller overlegent bedre andre komedier. Jeg ser på serien, og vil nok fortsette å se den, men jeg har ikke sett noe som får meg overbevist om at den er blant det beste av komedie for tiden. Gilfoye er forøvrig så lite morsom som man får det. Erlich gjør heldigvis opp for manglene ved å være dobbelt så morsom som resten av karakterene.

 

En serie som faktisk kan sies å være nyskapende og original er Man Seeking Woman. Jeg synes selv den kunne være litt "hit and miss", men den hadde helt klart sine øyeblikk, og det var åpenbart at den stort sett prøvde å unngå klisjeer og simple vitser.

Apropos Man Seeking Woman, jeg driver og ser Undeclared med Jay Beruchel om dagen. Det er serien Judd Apatow laget etter Freaks and Geeks. Det er ganske bra. Fint avbrekk fra dagens sitcoms:-)

Lenke til kommentar

 

 

Diskusjonen skal være kritisk. Det betyr ikke at folk trenger være drittsekker. Hvis noen kommer med et sitat som vedkommende synes er morsomt, er det virkelig nødvendig å rakke ned på fyren for å tørre å dele dette med oss?

 

Da kan du ikke ha lest mye av kommentarene til Britishface. Greit å ikke like/elske noe som andre gjør og diskutere det på en normal måte, men å drive med nedverdige kommentarer som Britishface har gjort i denne tråden den siste tiden er ikke slik man gjør. Drive å frempeke at folk har lav intelligens fordi de liker noe som han gjorde med Daredevil er ikke slik man diskuterer.
Tror du misforstår. Mitt innlegg var rettet til de som hakket på fyren som hadde et sitat fra serien han synes var morsomt. Jeg er enig med deg. Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Da kan du ikke ha lest mye av kommentarene til Britishface. Greit å ikke like/elske noe som andre gjør og diskutere det på en normal måte, men å drive med nedverdige kommentarer som Britishface har gjort i denne tråden den siste tiden er ikke slik man gjør. Drive å frempeke at folk har lav intelligens fordi de liker noe som han gjorde med Daredevil er ikke slik man diskuterer.

"Tullinger" var det lekne ordet jeg brukte, og jeg vil minne om at det var brukere som svarte meg som fikk postene sine slettet for personangrep, ikke meg. Det får da være måte på hårsårhet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilke TV komedier (som går nå, ikke tidligere serier) synes folk er vesentlig bedre enn Silicon Valley da? Smaken er selvfølgelig forskjellig, men det hadde vært interessant å fått litt tips om andre aktuelle TV komedier en burde sjekke ut.

 

Hvorvidt den er original eller ei bryr jeg meg fint lite om. Av "kvalitetsserier" så er antakelig Transparent det beste jeg har sett av komedie det siste året, men den får meg ikke til å le like mye som Silicon Valley. Der er det vel egentlig bare The Office og Klovn jeg setter over, men begge de er som kjent serier det ikke kommer nye episoder av...

Lenke til kommentar

Hvilke TV komedier (som går nå, ikke tidligere serier) synes folk er vesentlig bedre enn Silicon Valley da? Smaken er selvfølgelig forskjellig, men det hadde vært interessant å fått litt tips om andre aktuelle TV komedier en burde sjekke ut.

 

Hvorvidt den er original eller ei bryr jeg meg fint lite om. Av "kvalitetsserier" så er antakelig Transparent det beste jeg har sett av komedie det siste året, men den får meg ikke til å le like mye som Silicon Valley. Der er det vel egentlig bare The Office og Klovn jeg setter over, men begge de er som kjent serier det ikke kommer nye episoder av...

Veep og Louie, og av serier på midlertidig ferie har man Review, Nathan for You, Man Seeking Woman, Fresh Off the Boat og Episodes. Vil også rangere Brooklyn Nine-Nine over Silicon Valley. 

Lenke til kommentar

Louie er ganske lættis ja. Ellers så hørtes plottet i Review bra ut: "Review is a half-hour comedy starring Andy Daly ("Eastbound & Down") as critic Forrest MacNeil, who does not review boring things like films, food or art. Instead, Forrest reviews the most intense experiences of life itself -- by living them." Tror jeg kommer til å sjekke ut "Nathan for You" også, hørtes ut som en merkelig serie!

 

Men generelt så må jeg si at andelen virkelig gode komedier er alt for liten, sammenliknet med drama/krim osv.

Lenke til kommentar

Nathan for You er helt bananas bra. Den mest gjennomførte og originale serien på mange, mange år. Så godt som hver eneste scene er minneverdig.

Bryr meg ikke om komiserier er originale, så lenge jeg ikke har hørt vitsene før. Såklart gøy med nye ting, men originalitet på bekostning av kvalitet ender sjelden bra.

 

Eksempel. How i met your mother ble etterhvert en veldig dårlig serie, men problemet var aldri at den handlet om enda en gjeng med pene mennesker som bor i New York City og bruker urealistisk mye tid på en cafe/bar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Poenget var at det virker som noen etterstreber originalitet foran alt annet, og bruker det som kriterier for å avvise serier som ellers er gode. Det er det jeg er imot.

 

At lord british anser en serie for å være bra har ikke så stor betydning for min del. Har for lengst forstått at vi har helt forskjellig smak.

Endret av Jakoozie
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...