Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begynte å se på "The power" på amazon. 

Vi er egentlig litt drittlei sci-fi og superhelter (normalt fans, men blitt altfor mye av det i det siste), men kom over denne ved en tilfeldighet. Hadde ikke hørt om den eller boka den er basert på, men den virker ganske interessant utfra de første episodene. Det handler om at kvinner plutselig får evnen til å gi kraftige elektriske støt og dermed tar over som det "sterkeste kjønn". Serien kommer sikkert til å bli slaktet av Incels men det er foreløpig en bra serie. Boka den er basert på skal visstnok være veldig bra og, uten at jeg har lest eller hørt om den før.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen som har sett Designated Survivor?
Hva synes dere?
Jeg har ikke kommet lenger enn til episode 8, men begynner allerede å miste interessen...

Generelt synes jeg ting går litt for tregt, og det blir for meg nok en sånn "vi kjemper alene mot en konspirasjon" type serie. Sett det før liksom.

Serien er jo noen år gammel, den er vel fra 2016, så sånn sett kan det hende denne egentlig var før andre tilsvarende serier med tilsvarende konsepter som jeg også har sett.
Men jeg ser jo denne først nå, så jeg må for min egen del må jeg måle den opp mot andre tilsvarende serier jeg har sett.

Spoiler

I likhet med en del tilsvarende serier blir det litt for utrolig at man ikke kan stole på noen, at to enslige FBI-agenter skal være de eneste som kjenner sannheten og være de som er på sporet av en så stor konspirasjon.
Det blir også litt merkelig at de ikke involverer presidenten mer, i det minste gir ham et hint om at han må vente med VP-utnevnelsen.

Jeg synes kanskje også man karikerer republikanske politikere som "de onde" litt for mye. At politikk er skittent spill, er nok helt sant, men da burde man i så fall hatt litt mer balanse. I en sånn situasjon er det vel litt rart at Kirk nesten ikke har noen politiske "venner". Det blir litt merkelig.

Det som fikk det til å bikke litt over for meg var når Atwood alene løper rundt for å lete etter sin sønn. I en sånn situasjon burde han ha med seg flere til å passe på seg, og ikke gjøre dette alene. Særlig når han har en mistanke om at dette ikke var tilfeldig, burde han trekke seg mer unna å være en aktiv part. 

Det måtte også være mange som var involvert i en så stor konspirasjon, så at "resten" vet SÅ lite om hva som har skjedd blir etter hvert også mer og mer merkelig og usannsynlig.

At Hannah Wells heller ikke sier noe til CIA-agenten hun helt klart stoler på virker også litt pussig. For historiens del er det for så vidt greit nok at hun ikke vil spre dette til de hun ikke stoler på, men dette er jo tydeligvis en hun kan stole på og som hun dermed burde involvere. Man prøver litt for hardt å holde det til "våre to helter". 

(Jeg sitter vel egentlig bare å venter på at en av dem skal bli drept slik at det bare blir 1 helt til slutt...)


Og for å toppe dette er jeg nå "bare" kommet til episode 8 og ser at det er hele 21 episoder totalt.
Da mister jeg litt motet, det trekkes for meg litt for mye ut i langdrag.
Jeg kommer nok til å se litt mer, men det må ta seg kraftig opp ganske fort, for at jeg ikke skal droppe å se resten.

 

Endret av KalleKanin
Lenke til kommentar
KalleKanin skrev (22 minutter siden):

Noen som har sett Designated Survivor?


Helt grei underholdning, men ingen høydare.

Jeg synes ikke det gikk nevneverdig tregt, kanskje litt, men mye av det er nok at Kiefer alltid ser ut som han skal begynne å løpe, i alle ting han er med i, snakker fort, flakkende blikk, klar til kamp, og derfor blir det litt stressende og virker som om det går litt sakte tror jeg?

  

KalleKanin skrev (22 minutter siden):

... ser at det er hele 21 episoder totalt.


Vel, 53 for å være eksakt.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (22 minutter siden):

Jeg har gode "minner" fra den, men godt mulig jeg ikke så den ferdig. Jeg likte den hvertfall, men den var nok litt hjulpet av at jeg er gammel fan av 24.

24 er muligens grunnen til at jeg datt av Designated Survivor, da Kiefer er for pinglete. 

Jeg valgte å se "24" istedet. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Dubious skrev (1 time siden):

24 er muligens grunnen til at jeg datt av Designated Survivor, da Kiefer er for pinglete. 

Jeg valgte å se "24" istedet. 

Jeg har ikke sett 24 heller, men da høres det jo ut som at et godt valg kan være å droppe DS for 24, om ikke annet ha den som neste på listen :) Takk for innspillene!

Lenke til kommentar

HBO har gitt grønt lys for nok en ny spinoffserie fra «Game of Thrones»-universet, denne gangen basert på «Dunk and Egg»-utgivelsene til George R.R. Martin.

Tittelen er foreløpig «A Knight of the Seven Kingdoms: The Hedge Knight», og handler om to annerledes helter og deres reiser i Westeros. Den ene er en ung og modig, men naiv, ridder kalt Ser Duncan the Tall, mens hans følgesvenn er den ni år gamle Aegon V. Targaryen – kalt Egg.

TV-serien er basert på en serie med fantasynoveller kalt «Tales of Dunk and Egg» av George R.R. Martin: «The Hedge Knight» fra 1998, «The Sworn Sword» fra 2003 og «The Mystery Knight» in 2010. De ble samlet under tittelen «A Knight of the Seven Kingdoms» i 2015.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hulu har bekreftet at sesong 8 av Futurama kommer til sommeren bender.jpg.f597aeb79a71ae6ed92b4e792a725a92.jpg

Sesong 4 av Barry ... starter i dag 🥳

Amazon kjøpte i fjor MGM, og i følge Deadline vurderes det nå nye serier/filmer av gamle klassikere.
De som er mest aktuelle skal visst nok være : 

Robocop, Stargate, Legally Blonde, Fame, Barbershop, The Magnificent Seven, Pink Panther og The Thomas Crown Affair.

Sitat

 

.. for instance, Amazon Studios is in active early conversation on Legally Blonde, both for a movie and a potential TV series, sources said. There already had been on and off efforts to get a third Legally Blonde film off the ground for the past five years.

Amazon has similar plans for Stargate. We hear both film and TV installments are considered, with a movie likely going first.

Robocop also is being talked about for both film and TV, with a TV show possibly first, Deadline hears.

 


At det forventes et nytt Robocop-spill (Rogue City) i løpet av året, trolig i September, har kanskje også betydning for en ny runde med serier og film, men mest spennende er trolig en ny runde med Stargate.

... tar med en pingvin-trailer
 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...