Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo bedre enn 80 tallet!! Dette er like Rått som pulp fiction.

 

Oppløsning og effekter, stilen og den magiske USA mot Sovjet opplegg...

 

Episk

 

Er så enig, dette er ganske så passe - så litt på 65" hdr tven, men skjønte fort at denne produksjonen trenger mer - fyrte opp projen!! Bilde og lyd er veldig bra. Detaljene har så høy klasse, så kom det litt REO Speedwagon et stykke ut i første episode, passe kult.

 

Blir å se på resten av serien på proj  :D

Lenke til kommentar

To episoder igjen av Stranger Things og jeg må si dette er en solid sesong. Det er ingen svake episoder så langt, og det var hvertfall en svak episode i forrige sesong. Nå er jeg bare spent på om avslutningen er like sterk. Men...

 

 

De gjør dette tynnslitte grepet med å skape meningsløse konflikter mellom hovedpersonene som kun er ment å skape et aww-øyeblikk når de uunngåelig nok finner sammen igjen i neste episode. Typisk for dette grepet er at de ikke vil fremstille noen av partene som usympatiske, så konfliktene må handle om rene bagateller og det fremstår som lite troverdig at det blir så mye drama.

 

Lenke til kommentar

Mange bra deep black scener i siste sesong av Stranger Things som tok seg meget pent ut på AF9 65" OLED gitt! Syns det var en meget underholdende sesong altså, såg den med madammen over to sittinger i helga :)

 

Digg med 4K HDR satsninger over streaming tjenestene :D

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Ingen kommentarer om Stranger Things sesong 3 enda?

 

Har lite tid til TV om dagen, så går sakte gjennom Dark først. Var rimelig forvirret etter første episode og er fortsatt noe forvirret, men henger rimelig greit med nå. Synes den holder nivået oppe og er fortsatt underholdende for min del.

Ligger en egen recap på Netflix såg jeg, selvsagt etter å ha startet på siste sesong. Men merket det var greit med en YouTube recap..for jeg satt ganske lost der i noen episoder.

 

Forøvrig en helt herlig serie!!

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Så episode 2 sesong 5 av Black Mirror i går. Underveis så tenkte jeg at jeg likte denne episoden bedre enn forrige, men jo mer jeg tenker over det jo dårligere synes jeg episoden var. Fikk ikke helt Black Mirror følelsen. For ikke å snakke om alle plot hullene. Tror kanskje dette er bunn 3 for meg. 

 

En tanke som slo meg var at denne sesongen så er fokuset på teknologi mye mindre. I alle fall i de to første episodene. Episode 2 spesielt kunne vært en hvilken som helst film. Tech er nærmest totalt fraværende. 

Lenke til kommentar

Kanskje ikke direkte, men indirekte var det jo en kommentar på sosiale medier og folks avhengighet til det og hvordan man fort ikke gidder å bry segs å mye når man pepres med forskjellige ting der. Som jeg har sagt tidligere, synes jeg episodene i s5 hadde mye potensiale - også denne. Men som med de andre, får den det ikke så bra til som de kunne ha gjort. 

Lenke til kommentar

Bra og bra. Jeg er som regel ganske glad i pulp-dramaer ala Warrior, Banshee, og Strike Back, men Jett har jeg ikke falt helt for. Underholder kanskje litt, men ikke så bra jeg håpet det skulle være for noe med Carla Gugino og Giancarlo Esposito i de sentrale rollene.

 

Veldig spent på de to andre seriene til Esposito framover. Han er med i både Godfather of Harlem fra blant annet Narcos-skaperen Chris Brancato, og selvfølgelig Star Wars-serien The Mandolorian (som direkte ser altfor bra ut til å være en moderne Star Wars-produksjon å være).

 

https://www.youtube.com/watch?v=doAE4YaBbA0

Lenke til kommentar

Han er med i både Godfather of Harlem fra blant annet Narcos-skaperen Chris Brancato, og selvfølgelig Star Wars-serien The Mandolorian (som direkte ser altfor bra ut til å være en moderne Star Wars-produksjon å være).

 

Venter på begge disse selv, den første egentlig kun fordi Forrest Whitaker er med, og den andre fordi det er .. Star Wars.

Litt usikker på om det blir Disney+ dog, kommer an på hva det endelige utvalget blir, og prisen i Norge, men dersom de holder seg til rundt 50-60 kroner måneden, så er det neppe noe å lure på.

 

Jett er ikke akkurat noe nytt Banshee eller Strike Back (<-som var best første sesong, helt okey de tre neste, og bare skrot etterpå), men etter å ha sett de fire første episodene er det helt okey og bedre underholdning enn en hel del andre nye serier i år, men det har potensiale til å bli mye bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...