Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg likte også sesong 1 av Stranger Things best, hovedsakelig pga. sidehistorien i sesong 2 med El/Jane som tok serien i en superhelt-aktig retning som minnet meg mest om X-Men. Første sesong var mer edruelig og spilte på frykten for det ukjente.

Lol ja. Det med Jane er en meget god(t) observasjon/poeng!

Lenke til kommentar

Apple-seriene ser bra ut, men innholdet og tonen til serien i lys av hva som har kommet fram med Apple i det siste når det kommer til håndteringen av prosjektene gjør at dette virker mer å bli bare noe som ser bra ut. 

 

Tror kanskje det dummeste streamingtjenester kan gjøre i dag er å prøve å manhandle produsenter og serieskapere i dag. Det er så lite å jobbe med når man skal holde seg innenfor PG-13, samtidig som man skal nærmest vise mindre vold enn en fest for mormonene, og ikke være negativ mot teknologi eller bruken av det, eller være noe form for politisk. 

 

 

Lenke til kommentar

Peaky Blinders ok, men det er en elendig serie iforhold til Boardwalk Empire sitt beste.Føler Blinders er så svært langdryg og dårlig på enkelte av hovedkarakterene, mens den gjør det utmerket med biroller og skurker som Aiden Gillen og Adrian Brody i forrige sesongen, pluss Tom Hardy, men nå kan jo Hardy få det mest til å være god underholdning uansett. 

Peaky Blinders er en mye bedre serie, en Boardwalk Empire. Kan ikke sammenlignes, det er klasseforskjell. Blinders er den beste serien på lenge. 

Lenke til kommentar

Nå har jeg sett Stargate SG1 tilogmed sesong 8, men usikker på om jeg gidder å fortsette med Ori (Sesong 9-)

 

Går nok over til å se Atlantis, så får jeg vurdere sesong 9 senere, da sesong 9 er på en måte en spin-off med helt nye karakterer og en annen handling

Ville anbefalt å se ferdig SG1. Men egentlig går SG1 og Atlantis litt side om side etter sesong 7.
Lenke til kommentar

Flere medier skriver om Asunda og HBO.

https://trd.by/underholdning/2019/03/26/HBO-planlegger-ny-fantasyserie-18739967.ece

 

Jeg har ikke har ikke hørt om Asunda før. Ifølge link er det antikk og game of thrones inspirert, men googlesøk viser en merkelig fargepalett og kunstnerisk uttrykk fra universet som minner lite om nevnte settinger.

 

Har folk tro på at dette blir bra?

Lenke til kommentar

Har sett på Between.

 

Jeg måtte se ferdig, men fikk litt fordommer med amerikanere. Jeg er ikke sikker på om de er så ille allikevel.

 

Selvom preppers sikkert står klar med hagla.

 

Serien så jeg jo ferdig, men var endel jeg ikke likte. Skuespill var bra.

 

 

Og en ganske ekstrem forvandling av en laid-back karakter, til en mer handlekraftig

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...