Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Ah, ikke overraskende med tanke på at de første bildene også fikk dette til å se bra ut, men her er første traileren til Catch-22.

 

Hva var galt med den første filmen??? Den ble overskygget av MASH, men det var en glimrende filmatisering! Stjernespekket cast, glimrende regi! Fikk med seg nesten alt fra boka... Herregud...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger ikke å være noe feil med en film for at man senere bestemmer seg for å lage en tv-serie av samme opphavsmateriale. Filmen er jo også nå såpass gammel at den kanskje ikke er like aktuell for mange, kanskje? Ikke et godt argument for meg, men er det for mange andre.

 

Historien er uansett så god at en tv-serie fint ønskes velkommen. 

Lenke til kommentar

Har sett første episode av Doom Patrol nå, og må si den falt i smak. :) For å ta det kort har vi Titans på Netflix, som er basert på Teen Titans fra DC Comics. Men allerede i første episode der har vi brutale, blodige slosskamper, og selvsagt "Fuck Batman". Tonen er definitivt mer voksen enn seriene på The CW. Arrow drepte folk i første sesong av Arrow, men noe blod var det jo ikke, og ingen banner der. Titans har jo Beast Boy, og blir folk angrepet av en tiger kan man jo forvente blod, og det er det mer enn nok av.

 

Doom Patrol dukket opp i en episode der, så da vet man hvor dette bærer. I første episode får vi ikke bare fuck gjentatte ganger, men de går så langt som å ha en sex-scene tidlig, og den ene puppen til dama henger ut. I seg selv ikke en stor sak, men er jo mye mer realistisk enn at folk kysser litt, går til sengs og våkner dagen etter med undertøyet på. Dette er nok mest for voksne, med andre ord. Men likevel har de ikke dratt det for langt, så det er ikke blod bare for å vise litt blod. Det er mer blodig fordi det er ment å være mer realistisk.

 

Nå bør det jo også nevnes at jeg likte Black Lightning godt i starten, fordi det dreide seg mye om rasisme, politivold mot svarte folk og alt det der, men det har gått mer og mer over til vanlige superhelter. Jeg frykter at Titans og Doom Patrol også vil havne der etterhvert (til tross for en meget rå avslutning av Titans), men vi får nyte det så lenge det varer. Hvis man da ikke er "allergisk" mot superhelter. :p Men dette er langt mer Dark Knight enn Batman & Robin.

Lenke til kommentar

Trenger ikke å være noe feil med en film for at man senere bestemmer seg for å lage en tv-serie av samme opphavsmateriale. Filmen er jo også nå såpass gammel at den kanskje ikke er like aktuell for mange, kanskje? Ikke et godt argument for meg, men er det for mange andre.

 

Historien er uansett så god at en tv-serie fint ønskes velkommen. 

Kom ikke frem at det var TV-serie, men jeg er fremdeles forsiktig negativ til hele ideen. 

Lenke til kommentar

Og det er helt greit, det. Skjønner bare ikke hvorfor vi fortsatte..

 

Støtter for øvrig Brooklyn Nine Nine, men synes den har blitt tammere med årene. Community er helt fantastisk noen sesonger. Samme med Arrested Development. Parks and rec er jo tilgjengelig på HBO så den burde man jo se, hvis man ikke har gjort det. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...