Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror jeg er halvveis i Umbrella Academy, og jeg syntes det er ganske bra. Klisjeene står i kø bak skjermen fordi det bare er plass til så mange på samtidig, men de fleste er i det minste godt utført.

Unntatt Luther, selvsagt. Fyren er en vandrende klisje, og IKKE godt utført... Do not like!

Luther er jeg irritert på først virket han sympatisk og følsom.

 

 

Men alle feil valg han gjør, som leder...

Huff

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Jeg og kona liker Terra Nova.

 

Får litt Avatar feeling siden de sikkert med hensikt har valgt Bossen derfra.

Og litt som Will Smith og sønn film, som jeg ikke husker navnet på.

 

Men hva synes dere? Netflix, og tror ikke det er Dolby Digital, men front og Center Pcm.

Så den for mange år siden, men det ble bare en sesong så har ikke planer om å se den igjen og husker ikke så mye..

Lenke til kommentar

Nå har jeg fullført Umbrella Academy, og trøste meg for et rot. Jeg hadde egentlig mistet håpet ganske tidlig, men sunk costs, og jeg slapp i hvert fall Netflix-valgkvaler i noen timer. Det største problemet er nok at serien har handling nok til fire-fem episoder, men det er bestilt ti. Derfor er mye av handlingen dårlig begrunnet fjas. På den annen side unnlater den å bruke all tiden den har kostet på seg til å forklare og utdype ting som absolutt hadde trengt det. Det blir litt som å høre en tiåring fortelle en historie han finner på underveis, snarere enn å se en dyktig regissør la en gjennomtenkt historie utfolde seg. Når de prøver seg på Gudfaren-trikset (å la et velvalgt stykke musikk akkompagnere hyppige kutt fra person til person) får jeg gåsehud, men av feil grunner. Jeg håpet til det siste at slutten skulle være i hvert fall litt tilfredsstillende, men den er også helt dust. Er man i overkant tilgivende overfor superheltgreier kan man kanskje sette pris på UA, og den grenser mot så-dårlig-at-det-blir-gøy til tider, men folk flest kan trygt hoppe over. Håper og tror Jenny Nicholson er på saken.

Lenke til kommentar

Nei, men Wu Assasins vil ikke komme før tidligst mai-juni.

 

I mellomtiden kommer Bruce Lee-serien Warrior den 6. april, fra Jonathan Trooper (Banshee) i april, hvor Joe Taslim (The Raid: Redemeption og The Night Comes For Us) har en birolle.

 

 

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Nå har jeg fullført Umbrella Academy, og trøste meg for et rot. Jeg hadde egentlig mistet håpet ganske tidlig, men sunk costs, og jeg slapp i hvert fall Netflix-valgkvaler i noen timer. Det største problemet er nok at serien har handling nok til fire-fem episoder, men det er bestilt ti. Derfor er mye av handlingen dårlig begrunnet fjas. På den annen side unnlater den å bruke all tiden den har kostet på seg til å forklare og utdype ting som absolutt hadde trengt det. Det blir litt som å høre en tiåring fortelle en historie han finner på underveis, snarere enn å se en dyktig regissør la en gjennomtenkt historie utfolde seg. Når de prøver seg på Gudfaren-trikset (å la et velvalgt stykke musikk akkompagnere hyppige kutt fra person til person) får jeg gåsehud, men av feil grunner. Jeg håpet til det siste at slutten skulle være i hvert fall litt tilfredsstillende, men den er også helt dust. Er man i overkant tilgivende overfor superheltgreier kan man kanskje sette pris på UA, og den grenser mot så-dårlig-at-det-blir-gøy til tider, men folk flest kan trygt hoppe over. Håper og tror Jenny Nicholson er på saken.

Synes den var herlig, men litt weird/nerdet superhero serie.

 

Håper på fortsettelse.

 

Alt kunne vært annerledes...

 

Om de var litt snillere mot den nerden som hadde for mye krefter

 

Lenke til kommentar

The Night Comes for Us er helt spinnvill! Fjorårets store vinner. Gleder meg veldig til Wu Assassins selv. Kan ikke komme fort nok.

 

Spoiler fra The Night Comes for Us. Er klar over at dette er ganske off-topic, men sånn som samtalen har gått her føler eg at eg kan få best svar her. 

 

 

Har netflix noe planer om å ta denne filmserien videre? Føltes ikkje som di fikk gjort seg ferdig og spesielt ikkje karakteren til Julie Estelle som var heilt rå i denne filmen. Fikk ein sterk følelse av at di har mulighet til å gå videre med hun i hovudrollen.

 

Lenke til kommentar

Ble ferdig med Battlestar Galactica i går - avsluttet med Blood & Chrome. Ble en veldig hyggelig måned med noen episoder/film nesten hver kveld. Ble en komplett gjennomgang, med alle webisodes, filmer og sesongen av Caprica. Det meste fantes i BG blu ray boxen, måtte finne en runde med webisodes på Youtube - og B&C og Caprica separat. Det er noen valg om extended episoder, webisodes osv i boxen.

 

Synes serien holder seg godt. Serien hadde vel ikke mistet noe hvis man kortet ned til 3 sesonger - for det blir en del ikke så bra filler episoder etter de 2 første sesongene.

 

Har ikke sett hele Caprica sesongen tidligere - her ble jeg imponert, den er veldig bra, flott produksjon - leste at en robot de brukte mye kostet hele $100.000, veldig bra casting og interessant historie. Blood & Chrome fungerer også bedre hvis man har sett Caprica.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...