Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Jeg vet dere hater Tesla men prisen er $595, stengte på $578 onsdag. Det er helt sykt. Dette må være toppen.

https://www.marketwatch.com/investing/stock/tsla

Sitat

Tesla Is Now Bigger Than Berkshire Following Furious "Gamma" Blast

It's official: ignoring any and all negative news, and rampaging higher day after day culminating in what a mindblowing 586% return YTD, Tesla has just surpassed Berkshire Hatahaway in market cap at just over $550 billion, a fitting tribute to Elon Musk who also recently overtook Warren Buffett in wealth, and is now the world's 2nd richest man after Jeff Bezos.

https://www.zerohedge.com/markets/tesla-now-bigger-berkshire-following-furious-gamma-blast

Endret av Pc Lynet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må huske at de som brydde seg om fundamentals har forlatt den aksjen for mange år siden. Nå er det de som ser vekstpotensialet som eier aksjen, mens pensjonsfondene må kjøpe pga listingen på s&p. Det er ingen limits på folk sine hopes and dreams. Det skal en høy pris til før de kvitter seg med dem

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Minner igjen om NAP som kommer på børs på tirsdag. Nordic Aqua Partners. Styreformann fra MOWI med på laget. Med investeringer på norsk børs for et selskap som skal drive i Kina, så antar jeg det kan være interessant for både kinesere, eksilkinesere og investorer fra land som oppfordres til å boikotte kina. 

Selv skal jeg rydde plass til en 15-20 % eksponering av min aksjesparekonto mot NAP. Jeg håpte jeg skulle se 1kr på AGS, men jeg er greit fornøyd med avkastning på 20-30% på kort tid her også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva tenker dere om Kongsberg Automative nå? At jeg leser lovende analyser på nettavisen er ikke akkurat i favør aksjekjøp, men i retrospekt falt vel denne aksjen uforholdsvis mye og har knapt hentet seg inn igjen siden fallet. Er det noe oppside ved gjenåpning av samfunnet eller lider selskapet av mer fundamentale problemer? 
https://www.nettavisen.no/okonomi/ser-mulig-femdobling-for-utbombet-aksje/3424054500.html

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Dr. Professor skrev (På 23.11.2020 den 23.24):

Pfizer og Biontech har søkt om hastegodkjennelse av sine vaksine mot SARS-CoV-2. Noen spekulanter her på hvordan og hvor mye en evt. godkjenning vil påvirke disse enkeltaksjene og evt. markedet? 

Vi så en markant stigning når de overflatiske fase 3 resultatene ble publisert, uten at noe av protokollen og det øvrige datamaterialet ble publisert. Mindre blest rundt den neste vaksineprodusentens tilsvarende sprell. 

Er en vaksinegodkjenningen langt på vei priset inn med veksten ifbm. den initieille børsmeldingen, eller kan vi forvente et børshopp av signifikans?

At store deler av den vestlige befolkningen er vaksinert innen April er allerede priset inn. Derfor vi ser en ATH til tross for at bedrifter blør og arbeidsledigheten er høyere enn den har vært. 

Å tro at vi kommer til å se voldsom vekst fremover er tvilsomt, den store veksten har vi allerede hatt. 

Skulle det vise seg å være utfordrende å vaksinere eller at man velger å ha restriksjoner lengre enn det som er priset inn, kan det føre til nye fall. Så like greit å starte å kjøpe nå hvis du har penger, og spre kjøpene utover året. 

 

Lenke til kommentar

Tror flyaksjene og andre konkurstruede aksjer kommer til å få en boost når folk faktisk har blitt vaksinert. Forut for det kan de når som helst gå konkurs pga overbelåning. Tenk Norwegian. Når spredningen er blitt kontrollert skal gjerne "alle" ut å reise, trene og gå på kulturopplevelser. Det gir en stor boost for de selskapene som overlever frem til da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan ikke nevnes ofte nok - styr unna NAS. Om det kommer redningspakker til NAS, så er det for å redde selskapet og arbeidsplassene. Aksjonærene må regne med total utvanning - NAS må ha frisk kapital. Selskapet har 50 mrd i gjeld. Blør 500M per måned. Om staten kaster gull på synkende skip, så blir jeg rett og slett forbanna, som skattebetaler. Staten kan ikke gå inn med penger som går til å hjelpe andre kreditorer. 

SAS kan kanskje være interessant, men om vi får vaksine som virker så skal folk på cruise igjen! Gevinst på amerikanske må selvsagt skattes for, men folk som sitter på TSLA vet slik allerede.

Ellers: Alt som er grønt/klimarelatert går opp. Det ser ut som den nye Dot.com boblen. Jeg leker bare med småbeløp uansett, men jeg har vurdert å sjekke om man kan kaste penger på alt som kommer på børs/Mercur/Axess/EN Expand/Growth. og skal løse klimaproblemer, og cashe inn. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Warren Buffett once said that it is wise for investors to be “fearful when others are greedy, and greedy when others are fearful.” 

 

Det er derfor man bør ta opp ekstra lån for å investere i Norwegian nå. Dette er en unik sjanse for å bli rik. Ikke stor på forumbrukere, heller på investorlegenden "Warren Buffet. 

Personlig har jeg lånt 600 000 i forbrukslån med 5x leverage for NAS: /s

Endret av PgUp
  • Liker 1
Lenke til kommentar
PgUp skrev (4 minutter siden):

Warren Buffett once said that it is wise for investors to be “fearful when others are greedy, and greedy when others are fearful.” 

 

Det er derfor man bør ta opp ekstra lån for å investere i Norwegian nå. Dette er en unik sjanse for å bli rik. Ikke stor på forumbrukere, heller på investorlegenden "Warren Buffet. 

Personlig har jeg lånt 600 000 i forbrukslån med 5x leverage for NAS: /s

Håper du er sarkastisk hvis ikke fortjener du å tape alle pengene dine. NAS er søppel garantert konkurs innen våren. 

Edit så ikke /s

Endret av Kryptodebunker
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
TheCableGuy skrev (1 time siden):

Tror flyaksjene og andre konkurstruede aksjer kommer til å få en boost når folk faktisk har blitt vaksinert. Forut for det kan de når som helst gå konkurs pga overbelåning. Tenk Norwegian. Når spredningen er blitt kontrollert skal gjerne "alle" ut å reise, trene og gå på kulturopplevelser. Det gir en stor boost for de selskapene som overlever frem til da.

Vi får kanskje vaksinert mange i Norge men resten av verden vil ha reiserestriksjoner i lang tid framover. 

Lenke til kommentar
PgUp skrev (2 timer siden):

At store deler av den vestlige befolkningen er vaksinert innen April er allerede priset inn. Derfor vi ser en ATH til tross for at bedrifter blør og arbeidsledigheten er høyere enn den har vært. 

Å tro at vi kommer til å se voldsom vekst fremover er tvilsomt, den store veksten har vi allerede hatt. 

Skulle det vise seg å være utfordrende å vaksinere eller at man velger å ha restriksjoner lengre enn det som er priset inn, kan det føre til nye fall. Så like greit å starte å kjøpe nå hvis du har penger, og spre kjøpene utover året. 

 

Eg trur Biontech kommer til å stige 3-8% når vaksinen blir godkjent, før de faller igjen. Fin muligheit for day trading.

Lenke til kommentar
TheCableGuy skrev (1 time siden):

Tror flyaksjene og andre konkurstruede aksjer kommer til å få en boost når folk faktisk har blitt vaksinert. Forut for det kan de når som helst gå konkurs pga overbelåning. Tenk Norwegian. Når spredningen er blitt kontrollert skal gjerne "alle" ut å reise, trene og gå på kulturopplevelser. Det gir en stor boost for de selskapene som overlever frem til da.

Wizzair er på høyre nive enn før COVID. Ryanair er på før-covid nivå. 
De tradisjonelle selskapene har fortsatt ein del å gå på. 

Lenke til kommentar

Hva tenker folk her inne om Palantir(PLTR)? 

Veldig mange som hyper den ekstremt og sier at dette er den femte industrielle revolusjon ift analysering av data. Selv har jeg kjøpt et par aksjer her, men er usikker på hypen ift om den når nivåer på $100 som enkelte sier burde være mulig innenfor ett år.. Citron har shortet aksjen til $20.

Litt av grunnen til at jeg er skeptisk er vel koblingen med Cambridge Analytica..

Endret av simen929
Lenke til kommentar
52 minutes ago, simen929 said:

Hva tenker folk her inne om Palantir(PLTR)? 

Veldig mange som hyper den ekstremt og sier at dette er den femte industrielle revolusjon ift analysering av data. Selv har jeg kjøpt et par aksjer her, men er usikker på hypen ift om den når nivåer på $100 som enkelte sier burde være mulig innenfor ett år.. Citron har shortet aksjen til $20.

Litt av grunnen til at jeg er skeptisk er vel koblingen med Cambridge Analytica..

Alt som nevnes på wallstreetbets er nettopp, bets. Vanskelig å ta stilling til hypede aksjer da det kan gå alle veier.

Lenke til kommentar

Jeg handler først og fremst på norsk, svensk og dansk børs. Foretrekker aksjer hvor jeg kan bruke AKS, uten skatte mellom pengeflytting.

Etter 1 måned og nær 80 % på PGS, skal jeg inn i IDEX. Ser på Cadeler og NAP (ticker ukjent - som angivelig skulle på Euronext i morgen, men den ser ikke ut til å være meldt inn i listen over IPOer).

All IPOs | live (euronext.com)

Lenke til kommentar
PgUp skrev (På 29.11.2020 den 23.36):

... man bør ta opp ekstra lån for å investere i Norwegian nå. Dette er en unik sjanse for å bli rik. Ikke stor på forumbrukere, heller på investorlegenden "Warren Buffet. 

Personlig har jeg lånt 600 000 i forbrukslån med 5x leverage for NAS: /s

Håper dette er tull.

Hvis Norwegian overlever blir det etter en emisjon som setter verdien av dagens aksjer nær null. Selg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...