Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
KriZZ skrev (3 minutter siden):

Er du villig til å satse penger på dine påstander eller er dette meninger du dro ut av endetarmen?

Jeg gikk short på $600. Det er fakta at mange Tesla boys er belånt til pipa og har alle pengene sine kun i Tesla. Tesla startet året på $86 det er nå opp 664% hittil i år. Hvis det ikke får varsel lampene til å blinke får du ha det så godt. Dette er dotcom boblen på stereoider.

Tesla er verdt mer enn alle andre bilselskaper. Se på inntjeningen i forhold til de andre på top 10?

Tesla-Datastream-SP-500.png

https://www.visualcapitalist.com/tesla-set-to-become-a-top-10-company-in-the-sp-500/

Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (2 minutter siden):

Tesla er ett bilselskap. Det er ikke ett magisk techselskap som enkelte tror. Autopilot er dårligere enn konkurentene.

Du bekreftet nettopp hvor mye innsikt du har.
Takk :) 

Gå inn økonomisk i et selskap man har totalt misforstått og ikke vet noen ting om, er ikke det smarteste man kan gjøre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (19 minutter siden):

Tesla er ett bilselskap. Det er ikke ett magisk techselskap som enkelte tror. Autopilot er dårligere enn konkurentene.

Men du spår jo utelukkende bear på samtlige aksjer her inne? Det er jo aldri oppgang i noe som helst? Kun negativt - alt er en boble? Jeg undrer på hvordan du investerer 🤔

  • Liker 2
Lenke til kommentar
bshagen skrev (Akkurat nå):

Men du spår jo utelukkende bear på samtlige aksjer her inne? Det er jo aldri oppgang i noe som helst? Kun negativt - alt er en boble? Jeg undrer på hvordan du investerer 🤔

Jeg har gjort det bra på NEL og Kahoot. Tesla er også en god investering men ikke til en P/E på 1290. Det er viktig å tenke realistisk aksjermarkedet er eurforisk nå. Vi har rekordstor arbeidsledighet, pandemi med koronaviruset, klimakrisen. Den eneste grunnen til at det ikke har krasjet enda er pengetrykkingen til sentralbankene. Den dagen smellen kommer vil den bli forferdelig. Jeg tror 1929 repeat.

 

USA sitt aksjemarked påvirker verden. Dette er skummelt.

https://money.cnn.com/data/fear-and-greed/

Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (2 minutter siden):

Da blir det bare enda bedre å shorte 😉

Ja den prisen som er alt nå uansett hva man tror om Tesla er litt galskap, er fan av Musk så dette kommer fra et nøytralt sted.

Har 2 short inne nå, ene er +0,58% andre trailer etter på +0,11% regner med kursen treffer minst 638 før enda en ATH.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...