Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Atib Azzad skrev (21 timer siden):

Du behøver ikke å ha sett de andre, alle filmene står for seg, men utgjør vel samtidig også hans såkalte Oslo-triologi, som bare innebærer at alle er satt til Oslo, og har lignende tone og rytme.

I see! Det gir mening. 

Satt faktisk filmen på for 9 minutter siden.

Det er SVÆRT sjeldent at jeg er interessert i norske filmer. Så at jeg er interessert i denne sier ikke seg selv.

Likte filmen veldig godt! Kan ikke helt fordra valgene til hovedpersonen men har til tross forståelse for de til tider.  

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det flommer vel ikke akkurat over av potensielle nye "julefilmklassikere" om dagen, men fikk nå litt lyst til å gi denne ei sjanse, når en først omsider ble gjort oppmerksom på at Bob Clarks herlige A Christmas Story (1983), visstnok har fått ei skikkelig oppfølger (velger å ignorere den fæle fra 2012 med Daniel Stern) i A Christmas Story Christmas:

 

Endret av Frank.N.Steen
Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (På 21.11.2022 den 20.57):

Noen her som har sett "Verdens verste menneske" som kan si at man bør ha sett noen av de andre filmene til Joachim Trier før man ser den? 

Så Oslo 31. August for en stund siden. Wow for en kraftig film.

Det er jo en sånn trilogi som egentlig ikke er en trilogi, akkurat som Dollars-filmene, Vengeance-filmene til Park Chan Wook og de filmene til Edward Wright som kun har et iskrem-merke til felles eller hva greia var der. Merker jeg ikke er noen stor fan av å kalle slike filmer for trilogier siden det kan skape unødvendig forvirring. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kjøleskap skrev (8 timer siden):

Det er jo en sånn trilogi som egentlig ikke er en trilogi, akkurat som Dollars-filmene, Vengeance-filmene til Park Chan Wook og de filmene til Edward Wright som kun har et iskrem-merke til felles eller hva greia var der. Merker jeg ikke er noen stor fan av å kalle slike filmer for trilogier siden det kan skape unødvendig forvirring. 

Hero triologien til Zhang Yimou er i samme kategori....

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Delvis skrev (13 minutter siden):

Må si jeg ser litt fram til å se Troll. De viste klipp i Dagsrevyen, sa ganske artig ut, lol.

Så også den traileren på dagarevyen og tenkte den så god ut! 

Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (På 13.11.2022 den 18.44):

Så begge igår 😁  Veldig stor fan av begge filmene. Samt bøkene som jeg har men enda ikke har lest ferdig. 

Er det King som har skrevet Dr.Sleep?

Har sett den på Stream, veldig bra bildekvalitet. Men synes The Shining er bedre filmet og har en egen stemning.

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Gouldfan skrev (1 time siden):

Er det King som har skrevet Dr.Sleep?

Har sett den på Stream, veldig bra bildekvalitet. Men synes The Shining er bedre filmet og har en egen stemning.

Det stemmer. Er oppfølgeren til The shining. 

Stephen Kin var faktisk ikke så fornøyd med The Shining. Han lite ikke Kubrick sin måte å lage film på slik jeg forsto det. Slutten er vist også dramatisk endret fra boken og den var mye "varmere" enn filmen. 

Jeg har enda ikke lest ferdig The shining. Har begge bøkene men er helvetes dårlig på å lese bøker 😅 men har lyst til å bli ferdig med ene også lese den andre..

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Kom over denne filmen i dag:  The Professor and the Madman.
Glimrende skuespill av Mel Gibson og Sean Penn, filmen er fra 2019 og er rundt to timer lang.
Synd de ikke lagde filmen på minst fire timer, jeg satt som i svime mesteparten av tiden og bare stor-koste meg!
Hvis DU trenger å lære litt om god gammel historie OG "the Oxford English Dictionary" så SE denne!
Hvorfor jeg ikke har fått med meg denne perla før fatter jeg bare ikke!

 

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (11 minutter siden):

Jeg så den på kino for en måneds tid siden. Den går fortsatt i Oslo i hvert fall. Fantastisk film, enda bedre enn The Square synes jeg.

Ja den så skikkelig spennende ut, håper den kommer på Blu-ray eller 4k snart.

Kino får vi omtrent bare sett på kinodagen når vi har barnevakt, og da vises bare utvalgte filmer, selvom det var mye kult i år (november).

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Personlig synes jeg Troll var møl. Så en screener av den forrige uke fra Netflix. 

Bra design, og likte at vi fikk medfølelse for trollet, men dette er gjort hundre ganger før med Godzilla f. eks. Dialogen er så unaturlig og gnagende. 

Se heller Trolljegeren på nytt. Bedre, og mer original film. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...