Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

sveibuen skrev (På 31.10.2022 den 8.25):

Prøver ikke å ødelegge noko tråd her.
Men https://www.komplett.no/product/1152788/tv-lyd-bilde/tv-tilbehoer-spillere/dvdblu-ray-spillere/sony-ubp-x700-4k-hdr-blu-ray-spiller?channable=008042696400313135323738388b&utm_source=prisjakt&utm_medium=listing&utm_campaign=Brown_Goods_HiFi&utm_content=DVD/Blu-ray&utm_term=in_stock

 

noe bra? 


Ang usb så er det bare mye enklere! Dere anbefaler mye bra filmer her, som jeg prøver å finne på netflix, disney+ etc etc, men føler ikke kvaliteten på seelve bilde er det beste. Sitter med OLEDB1 65" her som jeg gjerne vil utnytte fult ut! Så var bare det om de hadde begynt å selge filmer på usb!(bare å plugge rett i tven) Vet jeg kan laste de ned fra umse sider, men betaler heller for en god film med skikkelig lyd enn å gjøre det.

Men skal ikke spore av noe mer nå!

Titt gjerne innom hjemmekino salen tråden eller high fidelity cafeen her på forumet. Mye informasjon der.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Så Pearl (2022) i kveld. Som filmen X så var dette bra horror! Liker at begge filmene bruker og tar inspirasjon fra eldre filmer. Filmen er både vulgær og brutal. Story synes jeg også var perfekt. 

Er nok mange referanser til tidligere horror. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Reg2000 skrev (5 timer siden):

Edge of tomorrow

INGEN her som har subwoofer som funker på lave frekvenser? Hadde regnet med at det var mer enn bare jeg som hører OG SER den enorme lav-bassen i begynnelsen av filmen? 
Som nevnt kanskje en av veldig få sekvenser min sub ikke overhode takler! (Vel og merke med LITT volum-pådrag da)

Lenke til kommentar
Woff skrev (49 minutter siden):

INGEN her som har subwoofer som funker på lave frekvenser? Hadde regnet med at det var mer enn bare jeg som hører OG SER den enorme lav-bassen i begynnelsen av filmen? 
Som nevnt kanskje en av veldig få sekvenser min sub ikke overhode takler! (Vel og merke med LITT volum-pådrag da)

Joda vi merket godt dette.. Xtz 10 tommer 

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (32 minutter siden):

Joda vi merket godt dette.. Xtz 10 tommer 

Burde absolutt merke det som omtales som subwoofer-dreperen. Bør vel egentlig først og fremst merkes da.. Her rister det meste iallefall. Filmen står forøvrig klar hvis det kommer folk som tviler på vitsen med subwoofer..

 

Endret av Woff
Lenke til kommentar

Var på førpremiere på Terrifier 2 her om dagen. Hadde ikke sett den forrige (og det mener jeg at man egentlig ikke trenger heller, man skjønner alt fra film nr 2 og står ganske selvstendig).

Jeg ble veldig positivt overrasket. Det er definitivt den mest brutale filmen jeg har sett (verre enn SAW/Hostel osv), men den hadde også god stemning, litt humor og en helt OK historie. Her har de klart å virkelig få gjennom den gamle slasher/horror-looken både i lyd og bilde. Minner veldig om det Planet Terror (fra Grindhouse) gjorde i 2007.

Absolutt ikke for alle, og om noen går inn og forventer en "Conjuring"-liknende film så blir de nok skuffet. Sikkert mange som ikke har mage for å se de brutale scenene heller. For meg og samboer ble det i alle fall et veldig vellykket kinobesøk. Kunne sikkert vært 20 min kortere, men det gjorde ikke oss noe særlig. Sikkert litt polariserende film, men er man i målgruppen er det fulltreffer.

 

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar
Reg2000 skrev (På 4. november 2022 den 10.16):

Edge of tomorrow er en kul film. Har aldri helt skjønt hvorfor den gjorde det så dårlig som den gjorde. 

Synes også "Edge of tomorrow" er bra. Basert på eller inspirert av dataspill, men på en eller annen måte klarer filmen å unngå kjedelig gjentakelse. Det er bra driv i historien, selv om noen av scenene hele tiden blir gjentatt. Tom Cruise spilte i "Oblivion" året før, og denne sci-fi, romvesen filmen er enda et hakk bedre etter min mening. Tenker 7/10 for begge filmene. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Oblivion har jeg i et meget spesielt deksel, dette var ment for å konkurrere med Steelbook, men artig å ha et eksemplar. Fr4me kalte de det, plastic ramme med to sider artcover.

16678057833003847857450440904281.thumb.jpg.61c56c1e55af8f4d52c686313e7cc2c3.jpg

 

Vi var på den Store Kinodagen i Fredrikstad. Denne gangen klarte jeg å se alle filmene uten å sovne.

Droppet Elvis som gikk 06.00 på morgenen, den er jo tross alt på Disney+ tror jeg.

Jeg så:

Topgun Maverick

Halloween Ends 

Amsterdam

Black Adam

Bulletproof

 

Likte Topgun Maverick og Black Adam best, alle filmene var underholdende. Hadde klippekort med kona og kameraten, så ble 25kr filmen.

Byttet Elvis mot Black Adam så den kostet 45kr ekstra, samt Halloween Ends 70kr fordi kona hadde den på klippekort, og jeg hadde tid.

Endret av Gouldfan
  • Liker 2
Lenke til kommentar
ilpostino skrev (11 timer siden):

Fikk sett ekstended-utgave av LoTR-triologien natt til lørdag som en del an Den store kinodagen. Noen vet om det har blitt lagt til noe etter at de hadde "oppgradering" til 4K-utgavene for et par år siden? Var et par småting jeg ikke kunne huske å ha sett før. 

Er jo ikke noe spoilere her siden alt som kan krype og gå har vel sett disse, om de er litt interessert i Tolkien og Lotr.

Er det noen scener du kan nevne? Har boksen extended selv på Blu-ray, er i fare for å bli kjøpt i 4k pluss noen andre få filmer jeg har på bd.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...