Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Håper den nye filmen ikke er så kjedelig!  Jeg har ikke sett Avatar siden den kom ut og vurderer å se den på ny nå. Men synes spilletiden for disse filmene er helt ekstreme. 3 timer å sitte på kino vil drepe meg haha. Skal gå å se den på kino med familien på fredag. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var aldri noe fan av Avatar 1. Filmen var liksom som en stor teknisk demo, da jeg hele tiden følte at teknologien var noe halv-ferdig. Så den igjen for noen dager, og det var ingenting i den filmen som jeg klarte å knytte meg til. Utenom et ørlite potensiale for måter universet kunne spilles på videre. 

Nå som jeg har sett Avatar: The Way of Water, så er det noe helt annet. Dette var en så mye bedre film på alle mulige måter. Meningsfull og ikke minst engasjerende om familie og identitet. Noen gode roller av "barneskuespillerne", spesielt Jake og Neytri sin sønn Lo'ak og deres adpoterte sønn "Spider". Men filmen forbedret egentlig alle karakterene fra den første filmen, hvert fall Jake, Neytri og Quaritch. Teknologien hjelper også med at visuelle ser så mye bedre ut, og bortsett fra enkelte ting som skal se rart ut når det kommer til Na'viene, så er det ikke så rart som det var å se Avatar 1. Hadde i grunn to krav til filmen. Den skulle underholde, og den skulle motivere meg for å se videre filmer i universet - Og dette var noe den klarte på begge punkter. Aldri tvil James Cameron på runde 2. Og den siste akten i filmen får virkelig Cameron lekt seg med alt han har til rådighet. 

Avatar: The Way of Water er Top Gun: Maverick på nytt for min del. Et franchise jeg aldri likte stort, har nå levert noe jeg knytter meg til og liker svært svært godt. 

Endret av Maury
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Maury skrev (8 timer siden):

Var aldri noe fan av Avatar 1. Filmen var liksom som en stor teknisk demo, da jeg hele tiden følte at teknologien var noe halv-ferdig. Så den igjen for noen dager, og det var ingenting i den filmen som jeg klarte å knytte meg til.

Helt enig.
Er lenge siden jeg så den da, og har tenkt gi den en ny mulighet.
Men som du er inne på, opplevde jeg den også som for mye i et ingenmannsland. Det var en for merkelig/banal verden handlingen foregikk i.
Var en sånn type opplevelse som LOTR filmene også gav meg. Ble for tullete på en måte. 

Lenke til kommentar
16 minutes ago, Gouldfan said:

The Northman var ikke helt min greie.

Den minnet litt om Valhalla Rising.

Jeg synes den var gøyal, mer tilgjengelig og kommersiell enn The witch, og The lighthouse, uten at det nødvendigvis gjør den bedre enn dem, jeg likte de bedre, men synes likevel the Northman var en god take på eventyr-viking-sjangeren.
Den minnet meg om hvordan jeg hadde håpet at The 13th warrior, og Reign of fire, skulle være, når jeg var liten.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (6 timer siden):

Jeg synes den var gøyal, mer tilgjengelig og kommersiell enn The witch, og The lighthouse, uten at det nødvendigvis gjør den bedre enn dem, jeg likte de bedre, men synes likevel the Northman var en god take på eventyr-viking-sjangeren.
Den minnet meg om hvordan jeg hadde håpet at The 13th warrior, og Reign of fire, skulle være, når jeg var liten.

 

Den hadde med mye mystikk fra diverse Norrøn og russisk Gudetro.

Men vi kom ikke ordentlig innpå karakterene, men var mye følelser i ansiktsuttrykk etc.

Den var ok, jeg bare ventet noe annet. Typ som Vikings eller last Kingdom. Redbad som jeg har på dvd var også bra.

The Northman er jo mer enn basic Viking-film enn en Historisk film selvom den nevner Olav Haraldsson "Den Hellige" i forbifarten.

Kult med Björk som blind spå gudinne, Norne...

 

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Duriello skrev (På 14.12.2022 den 15.49):

Så Guillermo del Torro's Pinocchio i går. 

 

Vi begynte å se på den også, ble lurt inn av den fantastisk gode kvaliteten på karakterene og animasjonene. Dessverre så ble vi jo med en gang påmint at det er en barnefilm når Pinocchio kom til live. For noen som ikke har barn i hus ble det litt for mye barn. Gir jo mening utifra innholdet i Pinocchio, men hadde håpet å kunne sitte igjennom den til tross.

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (56 minutter siden):

Vi begynte å se på den også, ble lurt inn av den fantastisk gode kvaliteten på karakterene og animasjonene. Dessverre så ble vi jo med en gang påmint at det er en barnefilm når Pinocchio kom til live. For noen som ikke har barn i hus ble det litt for mye barn. Gir jo mening utifra innholdet i Pinocchio, men hadde håpet å kunne sitte igjennom den til tross.

Haha ser den 😅 Selv håpet jeg egentlig på en mer type horror pinocchio, jeg hadde håp om det første gangen vi ser ham i filmen 😬

Lenke til kommentar

Overraskende at James Gunn og DC ikke henter Henry Cavill til å spille Superman likevel. Han ble så vidt jeg forstår presentert i Black Adam-filmen og annonserte selv returen. Nå skal James Gunn lage en "ung-Supermann"-film og Cavill ble kuttet. 

Ryktes at Henry skal være exec og spille i Warhammer-produksjon hos... Amazon... Vil derimot anta at han ønsker å holde i kreativiteten etter hva som skjedde med Witcher. Han har vel også sett hvor lite tro Amazon har vært mot fantasy IPs. 

Om det i det hele tatt er sannhet i disse ryktene, selvsagt. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Så Avatar: The Way Of The Water igår. Herlighet for en herlig film. Dette var virkelig en fantastisk god film og jeg er imponert overhvor mye de får til i denne filmen. 

Lenke til kommentar

Da har jeg fått Hemmabio bladet, og jeg synes de alltid gir gode tips om serier og filmer på stream og annet.

Mye bedre råd her enn i Hifi&stereo musikkanmeldelser fra samme distribusjon som jeg også abbonerer på.

Barbarian på Disney+ Horror

The Peripheral på Amazon Prime Sci fi 

Mr. Harrigans Phone på Netflix Thriller 

Dont worry Darling Hbo max Thriller 

Guillermo del Toros Cabinet of curiosities Netflix Horror 

Werewolf by Night Disney+ Horror/komedie 

Blonde Netflix Drama 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (19 timer siden):

Så Avatar: The Way Of The Water igår. Herlighet for en herlig film. Dette var virkelig en fantastisk god film og jeg er imponert overhvor mye de får til i denne filmen. 

Kult å høre. Var du stor fan av den første? Jeg skal nok se Avatar-filmene som kommer, kanskje tar en tur på Odeon IMAX på Storo for å få maks ut av den. Er egentlig ganske skeptisk, men verdt et forsøk for å se hva de får til. Traileren ser ikke imponerende ut. Første Avatar var kanskje litt mer "groundbreaking", men har ikke sett hva 2ern gjør som er bedre enn alt annet som er kommet ut de siste 5-10 årene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Comma Chameleon skrev (2 minutter siden):

Kult å høre. Var du stor fan av den første? Jeg skal nok se Avatar-filmene som kommer, kanskje tar en tur på Odeon IMAX på Storo for å få maks ut av den. Er egentlig ganske skeptisk, men verdt et forsøk for å se hva de får til. Traileren ser ikke imponerende ut. Første Avatar var kanskje litt mer "groundbreaking", men har ikke sett hva 2ern gjør som er bedre enn alt annet som er kommet ut de siste 5-10 årene.

Jeg husker så lite av den da det er over 5 år siden jeg så den. Men var ikke en massiv fan nei. Tror jeg kun så den en gang på kino. 

Lenke til kommentar
Revie skrev (På 16.12.2022 den 11.49):

Overraskende at James Gunn og DC ikke henter Henry Cavill til å spille Superman likevel. Han ble så vidt jeg forstår presentert i Black Adam-filmen og annonserte selv returen. Nå skal James Gunn lage en "ung-Supermann"-film og Cavill ble kuttet. 

Jeg har akkurat sitt Black Adam. Den var ekstremt middelmådig. James Gunn kommer til å senke skuta totalt. Veldig synd. 

 

Avatar var ganske akkurat som forventet. Ekstremt vakker og noe tynn historie. Veldig mange karakterer. Mange kule konsepter og design. Jeg ser faktisk frem til neste film. Hadde nok egnet seg bedre i serie format. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...