Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Omnia vincit amor skrev (15 timer siden):

Det er en veldig god film men jeg forstår godt at noen ikke liker den som sagt. Den er noe tregere enn mange andre av hans filmer. Men igjen så er dialogen noe av det viktigste. Har også i blant en del god humor. 

Håper du liker den om du ser den igjen. 😁

Så den igjen i går kveld, og likte det jeg så 😛

Fortsatt ikke noen favoritt, men underholdende nok!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nimrad skrev (16 timer siden):

Har du lyst å utdype? Jeg lurer på om jeg må se den med en annen innstilling.

Jeg er veldig glad i sånne tidsbilder. Synes mye klaffer i denne filmen, solide skuespillere og et glimrende manus er aldri feil for meg.  At man har litt kjennskap til Hollywood på den tiden hjelper jo litt på. En ung mann jeg jobbet med så filmen på kino og likte den ikke, men han hadde jo ikke kjennskap til Manson familien og Polanski/Tate, så da mister man jo mye av filmen.

Tarantino er jo en mester når det kommer til manus og dialog. Skal ta et lite eksempel:

Tate er i en bokhandel og har kjøpt ei bok til Polanski. Denne boken laget Polanski film av 10 år senere, altså på ordentlig! Sånne små artige scener gir filmer et ekstra krydder for meg. Det var vel egentlig en miniserie som heter Tess og er absolutt verdt å få med seg hvis den er usett. Siden jeg er amatør når det kommer til film, så er det ikke så lett å forklare hvorfor jeg liker/ misliker filmer.

Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (16 timer siden):

Åja, tja, Jeg synes vel samtlige har blitt bedre med årene, men smak & behag sikkert, en bra film er jo minst like avhengig av Cinematografi, manus, klipping, lyd, lys osv. som den er av skuespillere.
Men ja, hvilken film er det du mener hatful eight er en remake av? Jeg spør ikke slik at du skal si ja/nei, til jeg gjetter riktig.

Skal vel langt ifra påstå at den er en remake. At Tarantino låner litt fra andre filmer/regissører er som de fleste andre..skuespillere, regissører og musikere, men Tarantino er kanskje litt mer ivrig enn de fleste..

Filmen er Dragon inn og den beste kung fu filmen jeg har sett. Absolutt anbefalt hvis den er usett.

Lenke til kommentar
On 12/10/2022 at 11:50 AM, Roger Gunvaldsen said:

Skal vel langt ifra påstå at den er en remake. At Tarantino låner litt fra andre filmer/regissører er som de fleste andre..skuespillere, regissører og musikere, men Tarantino er kanskje litt mer ivrig enn de fleste..

Filmen er Dragon inn og den beste kung fu filmen jeg har sett. Absolutt anbefalt hvis den er usett.

Ja, sorry, prøvde ikke å legge ord i munnen på deg.
Takk for tips!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Herregud for en fantastisk god regissør Christopher Nolan er. Så nettopp Inception igjen etter mange år. 

Nolan er min favoritt regissør. Tror jeg skal se Tenet snart. Har spart den en stund da jeg ønsker å se den med en venninne. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Da fikk jeg endelig sett Irréversible.. Eller endelig blir kanskje litt feil ord i denne sammenheng. 

Det var en jævelig film. Men deler av den likte jeg. Spesielt stilen den er filmet i minnet selvsagt om Memento som bare er helt genial. De har her kopiert gimmiken til den filmen til det fulle og gått enda lengre. Ble jeg noe klokere? Overhode ikke. Sier det noe om meg som person når jeg kan sitte å se denne filmen og ikke i det hele tatt stoppe filmen fordi den var så jævelig? Kanskje.

Det sier kanskje noe om hvor mye dritt jeg har sett oppigjennom. Kanskje litt om hva jeg har opplevd selv, men voldtekt, det har jeg heldigvis ikke opplevd. 

Hvorfor ville jeg se denne filmen? Fordi jeg liker å tøye grensene mine. Likte jeg filmen? Jeg likte deler som sagt og mest måten filmingen var utført på. Utover det var det en helt jævelig film. 

Filmen hinter vel til at hevn ikke alltids er en god ting. Jeg må si jeg hadde lite sympati for de to mennene som går inn på den klubben. Å ta loven i egne hender ender som vi ser i denne filmen ikke alltid bra.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Danielzu skrev (1 minutt siden):

Troll ble litt for mye klisje og copy/paste for min smak. Rett og slett for mye "stjeling av bedre filmer". Hadde håpt på mer originalitet egentlig. 

Trolljegeren klart bedre film.

Leser at mange synes dette. Det er synd. Tror ikke jeg blir å se den. 

Lenke til kommentar

Så Avatar igjen nå, som oppvarming for oppfølgeren som kommer nå snart. Den hadde holdt seg overraskende godt. Men merker at jeg er blitt veldig negativ til mye av de amerikanske klisjene, det trakk ned for min del.

Prøvde meg også på noen filmer med Daniel Radcliffe, og han har ikke spilt i så mye bra. Noen som kan komme med noen unntak?

Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (7 timer siden):

Så Avatar igjen nå, som oppvarming for oppfølgeren som kommer nå snart. Den hadde holdt seg overraskende godt. Men merker at jeg er blitt veldig negativ til mye av de amerikanske klisjene, det trakk ned for min del.

Prøvde meg også på noen filmer med Daniel Radcliffe, og han har ikke spilt i så mye bra. Noen som kan komme med noen unntak?

Swiss Army Man er hans beste rolle. Og en høyst morsom film.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (7 timer siden):

Så Avatar igjen nå, som oppvarming for oppfølgeren som kommer nå snart. Den hadde holdt seg overraskende godt. Men merker at jeg er blitt veldig negativ til mye av de amerikanske klisjene, det trakk ned for min del.

Prøvde meg også på noen filmer med Daniel Radcliffe, og han har ikke spilt i så mye bra. Noen som kan komme med noen unntak?

Finnes ikke denne ute for streaming i 4K kvalitet altså? Kunne tenkt meg ett gjensyn med denne jeg også :)

Lenke til kommentar
Mala skrev (39 minutter siden):

Finnes ikke denne ute for streaming i 4K kvalitet altså? Kunne tenkt meg ett gjensyn med denne jeg også :)

Så vidt jeg vet finnes det ikke noe Avatar 4k ennå.

Har vært rykter om at den skulle komme i desember, før Avatar 2 kom på kino, men nå høres det ut som at den vil komme i pakke med Avatar 2 på nyåret. 

Regner med at de vil tape millioner på den avgjørelsen.
Jeg skal se Avatar 4k før jeg ser Avatar 2. 

Endret av Dubious
Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (21 timer siden):

Så Avatar igjen nå, som oppvarming for oppfølgeren som kommer nå snart. Den hadde holdt seg overraskende godt. Men merker at jeg er blitt veldig negativ til mye av de amerikanske klisjene, det trakk ned for min del.

Hehe. Vi så også Avatar her om dagen. Jeg så den på kino da den kom i 2009, og har aldri sett den igjen før nå. Var forferdelig mye kjip dialog ihvertfall i starten av filmen. En del klisjeer utover også.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...