Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Comma Chameleon skrev (1 minutt siden):

Mulig du ikke er så glad i Tarantino-stilen. Jeg digger Pulp Fiction. Ikke kjedelig i det hele tatt. Gode karakterer, bra dialog. Veldig særegent i forhold til mye av det som har blitt dyttet ut av Hollywood.

Kunne ikke vært mer enig. Har sett den filmen minst 5 ganger og den blir bedre for hver gang synes jeg. Min favoritt del av filmene til Tarantino er nok dialogen. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Sjørøver skrev (1 time siden):

Jeg har akkurat sett pulp fiction for første gang. Og jeg lurer veldig på, hvorfor blir denne forgudet? Det mest imponerende er at de har klart å lage en relativt kjedelig film når alle skuespillerene i filmen er rå. Hvordan klarte han å samle alle i en film? 

Forskjellig smak er nok greia her. Det er nok mange andre som synes Pulp fiction er kjedelig. 

Om jeg skal anbefale en film som du kan se så er The Hatefull Eight en veldig god film som Tarantino lagde for noen år siden. 

Men store deler av det som gjør Pulp Fiction så bra er nok det noen kanskje synes er kjedelig: dialogen. Det er dialogen i filmene til Tarantino som gjør filmene så spesielle. Han skriver på en veldig god måte og klarer å skape karakterer som er mye mer enn det du ellers finner i filmer.. 

Det er ihvertfall min mening om det. Er mange som ikke kan fordra filmene hans. Og det er helt greit. Det hadde vært kjedelig om vi alle var enige om alt. 🙂

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Kjøleskap skrev (25 minutter siden):

Synes Pulp Fiction blir litt for ujevn. Den har deler som er helt glimrende, mens andre deler bare er helt ok. Synes han har klart bedre filmer, som den litt undervurderte The Hateful Eight.

Jeg vil være så frekk og påstå at the hateful eight hadde vært en bedre film om den hadde blitt laget på 90 tallet med de samme skuespillerne i bedre alder og utseende. Filmen er uansett mer eller mindre et tyveri av en gammel 60 talls film som er ti ganger bedre.

Lenke til kommentar
8 minutes ago, Roger Gunvaldsen said:

Jeg vil være så frekk og påstå at the hateful eight hadde vært en bedre film om den hadde blitt laget på 90 tallet med de samme skuespillerne i bedre alder og utseende.

Er ikke stygg-heten til alle involverte en del av konseptet da? En gjeng hatefulle typer fanget sammen?

Quote

Filmen er uansett mer eller mindre et tyveri av en gammel 60 talls film som er ti ganger bedre.

Tenker du på the great silence?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (39 minutter siden):

Kan forstå meg på folk som synes hans nyeste film er kjedelig. Synes den er veldig treg tider men jeg liker ofte trege filmer. 

Jeg er gammel Tarantino-fan som ikke ble forelsket i den siste Once upon time-filmen. Lenge siden jeg har sett Pulp Fiction, men det er nok smak og behag. I tillegg til dialog og karakterer så er noe av det jeg liker i mange Tarantino-filmer den subtile humoren. Det er jo ikke komedie, men i min favoritt (Inglourious Basterds) så er det så mye absurd at man blir bare sittende og le. 

Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (14 minutter siden):

Er ikke stygg-heten til alle involverte en del av konseptet da? En gjeng hatefulle typer fanget sammen?

Tenker du på the great silence?

Ja, utseende ble litt feil, mente egentlig at de var på topp som skuespillere på 90 tallet og hadde alderen og utseendet dengang..feil film..once upon a time er en av mine favoritt Tarantino filmer.

Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (2 timer siden):

Det er ihvertfall min mening om det. Er mange som ikke kan fordra filmene hans. Og det er helt greit. Det hadde vært kjedelig om vi alle var enige om alt

Meget mulig jeg hadde for store forhåpninger. Men jeg liker mange av filmene hans. Django unchained, once upon a time in Hollywood og inglorious basterds har fått 9 av meg på imdb. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Nimrad skrev (31 minutter siden):

Jeg er gammel Tarantino-fan som ikke ble forelsket i den siste Once upon time-filmen. Lenge siden jeg har sett Pulp Fiction, men det er nok smak og behag. I tillegg til dialog og karakterer så er noe av det jeg liker i mange Tarantino-filmer den subtile humoren. Det er jo ikke komedie, men i min favoritt (Inglourious Basterds) så er det så mye absurd at man blir bare sittende og le. 

Hver sin smak. Ble egentlig litt overrasket over den filmen da jeg ikke følte det var helt Tarantino. 

Jeg synes det var en god film og slutten fikk meg til å le skikkelig høy når jeg så den på kino. 

Men den ble jo veldig treg og kjedelig for mange vil jeg tro ja. Ser fram til Tarantino sin siste film. Håper det blir noe skikkelig bra. Det var vært rykter om Kill Bill 3 men ser egentlig ikke helt hva mer han kan få ut av det. Føler den delen er over. På tide med noe nytt i kjent stil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Sjørøver skrev (1 minutt siden):

Meget mulig jeg hadde for store forhåpninger. Men jeg liker mange av filmene hans. Django unchained, once upon a time in Hollywood og inglorious basterds har fått 9 av meg på imdb. 

Du bør aldri gå inn og se en film med store forhåpninger etter mitt syn. Vi er så forskjellige vi mennesker at du da mer eller mindre må forberede deg på å bli skuffet. 

Så og si alt jeg har hatt høye forhåpninger til blir jeg skuffet av så har sluttet med det 😅

Lenke til kommentar
29 minutes ago, Roger Gunvaldsen said:

Ja, utseende ble litt feil, mente egentlig at de var på topp som skuespillere på 90 tallet og hadde alderen og utseendet dengang..feil film..once upon a time er en av mine favoritt Tarantino filmer.

Åja, tja, Jeg synes vel samtlige har blitt bedre med årene, men smak & behag sikkert, en bra film er jo minst like avhengig av Cinematografi, manus, klipping, lyd, lys osv. som den er av skuespillere.
Men ja, hvilken film er det du mener hatful eight er en remake av? Jeg spør ikke slik at du skal si ja/nei, til jeg gjetter riktig.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Nimrad skrev (2 minutter siden):

Tror nesten jeg må prøve meg på nytt på den en gang jeg er i humør.

Det er en veldig god film men jeg forstår godt at noen ikke liker den som sagt. Den er noe tregere enn mange andre av hans filmer. Men igjen så er dialogen noe av det viktigste. Har også i blant en del god humor. 

Håper du liker den om du ser den igjen. 😁

Lenke til kommentar

Det jeg likte i Once upon a Time in Hollywood, synes jeg var like mye til stede i Licorice Pizza, synes de lykkes med å male tidlig 70'-tall til lerretet, Once upon a time har nok flere direkte referanser til samtiden (selv om ting er kontrafaktiske til vår tid, da det er Tarantino-universet, så er jo referansene der hvis man vet.)
Det jeg mislikte med Once upon a time, er det samme jeg misliker med Inglorious Basterds (Uten at det betyr at jeg dermed mislikte filmene i sin helhet.)

Spoiler

Er denne idéen om at vi som publikum ønsker oss en slags forløsning gjennom å bli presentert med fantasien om at Hitler eller Manson får sin straff på blodig vis.
Jeg skjønner at noen liker det, men for meg gjør det ingenting.

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (3 timer siden):

Du bør aldri gå inn og se en film med store forhåpninger etter mitt syn. Vi er så forskjellige vi mennesker at du da mer eller mindre må forberede deg på å bli skuffet. 

Så og si alt jeg har hatt høye forhåpninger til blir jeg skuffet av så har sluttet med det 😅

Jeg fikk den innstillingen etter star wars episode 8. Men hsr begynt å glede meg litt i senere år igjen. Gledet meg veldig til Top Gun Maverick, og den leverte absolutt. Gledet meg også til Batman og den overgikk forventningene selv om den ble litt lang. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...