Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jotun skrev (9 timer siden):

å hoi! Har en tiåring som nokså sikkert skal se denne, var på kino på den.

 

Husker du om det var noe bra lyd i kinosalen på denne?
Jeg har sammenlignet litt lyden i stedets beste lyd-sal mot mitt anlegg og det er faktum at lyden hjemme gir meg en veldig god grunn til å se og høre filmene hjemme! 🙂

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Så Smile på kino i kveld. Helt grei film men herregud de overdrev noe jævelig med jumpscares. Det var så og si hver femte minutt. Jeg personlig liker at det bygges mer opp. Story var grei men føler de kunne gitt oss litt mer kjøtt på beinet. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (9 minutter siden):

Smile

Og der kom det nok en horror ja... Blinkende lys, mørke scener, lyd som PLUTSELIG kommer høyt...  Men interessen for horror-sjangeren har nesten eksplodert de siste årene. Takke meg til et virkelighets-drama! 🙂 
Gammel horror er vel kanskje bedre enn de nyere filmene? Bare mitt inntrykk. Jeg er jo så dum (som du ser i mitt forrige innlegg) at jeg NYTER en god gammel 'disco-sviske' fra 1977.. 🙂

Smile skal jeg selvsagt SE og til og med kanskje kjøpe etterhvert også hvis den er bra!

Endret av Woff
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hva synes dere om DBOX? Så Smile som jeg nevnte tidligere i tråden på en slik sal her i Bergen (KP2). Må si jeg ble skikkelig skuffet. Synes stolene var skikkelig ukomfortabel og hele opplegget irriterende. 

Koster også flesk.. En billett kostet 180. Det er så sinnsykt dyrt!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Woff skrev (1 minutt siden):

Har ikke hørt om konseptet DBOX? Uansett koster vel filmen på plate noe rundt der og er man to så.....
Forøvrig:
https://kinomagasinet.no/artikkel/slik-opplevde-jeg-a-se-en-film-i-d-box/

Jeg betaler heller det beløpet (tror det er 20 kr mer) for å gå på den største salen (KP1) framfor dette rælet. Kan overhode ikke anbefale det ihvertfall. 

Lenke til kommentar
Woff skrev (På 26.10.2022 den 18.44):

Husker du om det var noe bra lyd i kinosalen på denne?
Jeg har sammenlignet litt lyden i stedets beste lyd-sal mot mitt anlegg og det er faktum at lyden hjemme gir meg en veldig god grunn til å se og høre filmene hjemme! 🙂

Var kona og kidsa som gikk på den... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi skal på kinodagen , har klippekort på 8 filmer for 170 ish kroner. Og kona skal bla se Smile.

Jeg har Topgun Maverick, Black Adam, Amsterdam, Krigsseileren, Elvis, Bullet Proof.

 

Black Adam koster 70kr pr bilett, kjøpte 2 utenom klippekort pga at kona elsker Superhero filmer, og the Rock er jo alltid kul.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (13 timer siden):

Topgun Maverick

Så den akkurat nå på 4k med Atmos lyd.. Tror nesten du bør kjøpe denne! Helt rå lyd på den!
Ser at All Quiet on the Western Front er ute for nedlasting.. Noen som har hentet den og sett den enda?? 🙂 Gleder meg til den, har bare svart/hvitt filmen fra 1930, er jo bra den også!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Woff skrev (1 time siden):

Så den akkurat nå på 4k med Atmos lyd.. Tror nesten du bør kjøpe denne! Helt rå lyd på den!
Ser at All Quiet on the Western Front er ute for nedlasting.. Noen som har hentet den og sett den enda?? 🙂 Gleder meg til den, har bare svart/hvitt filmen fra 1930, er jo bra den også!

 

Den ligger på Netflix. Solid film, så den ferdig for 10 minutter siden. Den fanger bedritenheten av første verdenskrig bra. Og fra tyskerne sin side, anført av krigskåte hindenburg.

 

Ikke like bra film som 1917 dog, men det skal mye til. 

Endret av ChopperRead
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Woff skrev (11 timer siden):

Jepp, men JEG liker ikke å strømme, vil heller ha en kopi på en av mine to NAS'er sånn at jeg kan se når og hvor det passer meg! 🙂

Vel Strømming kan ses når og hvorsomhelst også, om du ikke har nett så kan du laste ned når du har nett, og ta med å se uten nett...

Er heller kvaliteten på strøm vs fysisk lagrede eller media som er viktig...  HBO har vel dårligst, mens Netflix, Amazon og Disney+ er bedre på 4k.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...