Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gouldfan skrev (4 timer siden):

Her er det film med sønnen på 9 år, Sonic 2 Blu-ray skalert i 4k.

Vi så ferdig Samatarian med Stallone igår på Amazon Prime, jeg gir den godkjent og pluss for atmosfære og casting.

Spent på Samatarian, har vært svak for Stallone siden jeg var liten gutt og elsket Rambo. 

Lenke til kommentar
10 hours ago, Gouldfan said:

Jeg synes badguysa og kiden var bra Castet, Stallone var Stallone.

Storyen var ikke all verden.

Kidden er en bra skuespiller, men han får jo ingenting å jobbe med i denne filmen(Han er feks mye bedre i euphoria). Han skal bare være den generiske kidden som gjør dumme ting slik at helten må redde ham. Historien er tåpelig, actionscenene er kjedelige og blodløse. Bikarakterene er ubetydelige og uinteressante. Da sitter man igjen med Stallones "star power" som det eneste positive etter min mening. 

 

Endret av Reg2000
  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 10/12/2022 at 7:13 PM, Maury said:

All Quiet on The Western Front har snart premiere, og det er så utrolig trist å se så lite snakk det er om en slik film. Den originale historien filmen er basert på var så god anti-krigshistorie at Nazi-Tyskland hata boka så mye det var en av de første bøkene de brente.

Veldig spent på denne. Er allerede Tyskland sin kandidat til Oscar. 

Har ventet lenge på denne selv. Dessverre ikke 28. oktober ennå 😕

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (6 timer siden):

Hørte noen nevnte at de likte musical

Jepp, jeg er en av de som ELSKER musicaler ja! Og Mathilde har jeg vært på 'live' i Cambridge Theatre i London! Skal GARANTERT kjøpe denne hvis jeg får mulighet! 🙂 Netflix har en lei uvane at deres produksjoner tar LANG tid før de slippes på fysisk plate, men det er lov å håpe. Filmen passer absolutt i tråden her også.

Har forøvrig kost meg med filmen Knowing på 4k (Atmos og Vision) og anbefaler denne på det varmeste! Nok en av de jeg har stemt opp på IMDb!
https://www.imdb.com/title/tt0448011/?ref_=nv_sr_srsg_0

Endret av Woff
Lenke til kommentar
Woff skrev (2 timer siden):

Jepp, jeg er en av de som ELSKER musicaler ja! Og Mathilde har jeg vært på 'live' i Cambridge Theatre i London! Skal GARANTERT kjøpe denne hvis jeg får mulighet! 🙂 Netflix har en lei uvane at deres produksjoner tar LANG tid før de slippes på fysisk plate, men det er lov å håpe. Filmen passer absolutt i tråden her også.

Har forøvrig kost meg med filmen Knowing på 4k (Atmos og Vision) og anbefaler denne på det varmeste! Nok en av de jeg har stemt opp på IMDb!
https://www.imdb.com/title/tt0448011/?ref_=nv_sr_srsg_0

Er det den med Cage?

Matilda kommer på Netflix i jula, tror romjula.

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (6 minutter siden):

Er det den med Cage?

Matilda kommer på Netflix i jula, tror romjula.

Det er den med Cage ja. Som sagt får du den på 4k Atmos Vision.. Utrolig bra, ser den for femte gang nå. MINST!
Mathilde skal sees selvsagt, men kunne godt kjøpt den også. Beklageligvis er det sikkert noe som hindrer Netflix i å selge filmene sine på disk..

Lenke til kommentar

Har problemer med å huske nye interessante filmer i kikkerten på Stream.

Just watch er ubrukelig, da de bare fører Hollywood og storfilmer..

Lou er en sånn på Netflix tror jeg som står på lista.

Men det er flere nye slike, noen med kjente fjes også.

Kom på en annen, The Old Man på Disney+

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Vil anbefale the tomorrow war på prime, lenge siden jeg har sett så godt animerte og skremmende monstre. Lett og fin underholdning til den nye 77" Sone oleden min. I forhold til den kjedelige lord of the rings serien jeg prøvde å se er dette bare moro. Måtte også selvsagt se guardians of the galaxy for 10 gang, er den beste filmen jeg har sett etter Kill Bill. Regner med at jeg kanskje ikke passer til dette forumet siden det er så mange som er veldig opptatt av å se de korrekte og intelligente filmene som jeg ofte synes blir kjedelige, f.eks The Professor and the Madman

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Reg2000 skrev (På 14.10.2022 den 11.05):

Kidden er en bra skuespiller, men han får jo ingenting å jobbe med i denne filmen(Han er feks mye bedre i euphoria). Han skal bare være den generiske kidden som gjør dumme ting slik at helten må redde ham. Historien er tåpelig, actionscenene er kjedelige og blodløse. Bikarakterene er ubetydelige og uinteressante. Da sitter man igjen med Stallones "star power" som det eneste positive etter min mening. 

 

Jeg synes ikke kiden gjør dumme ting, han lever i slummen og trenger penger til sin mors husleie, dette er i Usa hvor ikke norsk Nav finnes. Dessuten er han i et dårlig miljø, noe som er vanlig i urban jungel der gjenger ofte er eneste mulighet om man ikke vil sove på gata..

Dessuten redder han den tjukke kameraten sin "et barn" som blir banket eller drept pga gjeld.

Men selve storyen kunne vært bedre.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...