Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Woff skrev (58 minutter siden):

Takker for info. Har aldri streamet en eneste film faktisk. De filmene jeg ser fra nett laster jeg ned og ser på min LG 65", har null behov for å strømme noe som helst. 🙂 Foretrekker både bedre bilde og bedre lyd!

Heat hører hjemme i samlingen. Jeg samler på spesifikke ting, de filmene som er nevnt foretrekker jeg å se på stream. Primal Fear og Stay. Sikkert bra, men ikke samler objekt. Akkurat som jeg hører mye musikk på Stream men som ikke blir kjøpt eller gjenkjøpt.

Hva heter den Thriller Skrekk, med barnet og han fyren i skogen? Lou..

Den skal jeg se.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Woff skrev (1 time siden):

Takker for info. Har aldri streamet en eneste film faktisk. De filmene jeg ser fra nett laster jeg ned og ser på min LG 65", har null behov for å strømme noe som helst. 🙂 Foretrekker både bedre bilde og bedre lyd!

Du får nokså god kvalitet på flere av strømmetjenestene. Vet ihvertfall at Netflix strømmer 4k men vil tro det ikke er det samme som Bluray. 

Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (4 minutter siden):

Netflix

Sa jeg aldri strømmer, men akkurat Netflix har jeg abonnement på da de faktisk klarer å levere både Dolby Vision og Dolby Atmos! Riktignok koster det jo litt ekstra da.
Jeg strømmer jo også litt fra youtube, men generelt er jeg motstander av å ha tjenester som koster penger. Da foretrekker jeg heller å 'kjøpe plata'! 🙂 Nå har jeg jo samledilla, så jeg har nok absolutt 'kjøpt plata' ja. Foretrekker 4k UHD plater og har i dag 724 titler på det formatet. (Med snittpris på kr 300,- pr tittel blir det 217.200,-...)

Endret av Woff
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Woff skrev (31 minutter siden):

Sa jeg aldri strømmer, men akkurat Netflix har jeg abonnement på da de faktisk klarer å levere både Dolby Vision og Dolby Atmos! Riktignok koster det jo litt ekstra da.
Jeg strømmer jo også litt fra youtube, men generelt er jeg motstander av å ha tjenester som koster penger. Da foretrekker jeg heller å 'kjøpe plata'! 🙂 Nå har jeg jo samledilla, så jeg har nok absolutt 'kjøpt plata' ja. Foretrekker 4k UHD plater og har i dag 724 titler på det formatet. (Med snittpris på kr 300,- pr tittel blir det 217.200,-...)

Blir vel mye billigere om du har et par slike strømmetjenester enn å betale 300 kr pr film da? Med mindre du ikke kjøper så mange filmer. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Delvis skrev (4 minutter siden):

på IMDb kan du legge til filmer på ei watchliste

Jatakk...  🙂 DEN tenkte jeg ikke på selvsagt. Går nok litt tregt for seg i hodet nå (sitter og ser Donnie Darko). Der har jeg 115 filmer som er registrert, ikke fordi jeg skal se de, men fordi jeg skal kjøpe de! Vel og merke hvis jeg finner noen som kan skaffe de da. Det er gjerne litt eldre filmer som jeg har en eller annen grunn til å kjøpe! 🙂

 

Endret av Woff
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Woff skrev (21 minutter siden):

Det blir det nok sikkert, men jeg ønsker å eie plata fysisk. Jeg har jo 7.760 plater totalt registrert, 1.930 blu ray's og et hav med dvd..

Og jeg ser gjerne disse flere ganger..

Ser den. Sier ikke at det er noe galt med det. Er nesten som en hobby å samle på slike ting. Personlig har jeg ikke plass til det, også har jeg ikke en skikkelig skjerm for det heller. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Delvis skrev (18 minutter siden):

oi 😯 Cd eller vinyl?

Dette er nok hovedsaklig dvd, så kommer det blu ray og til slutt 4k. Totalt 7.760 titler i dag.
Jeg har riktignok en del musikk registrert på cd, men da i kombinasjon med dvd og blu ray (Siste Pink Floyd plata kom jo på 4 plater; vinyl, cd, dvd OG blu ray, dette som et eksempel!)

Endret av Woff
Lenke til kommentar

Blu-Ray kan ikke sammenlignes med det som finnes av streamingtilbud. Film på streaming faller tidvis i staver når det ikke er nok båndbredde tilgjengelig og dette tar en gjerne ut av opplevelsen. Er ikke så ofte at jeg merker problemer med lyden.

Ser veldig lite på streaming over IP, men bruker en del via Telenor T-WE som har bra båndbredde over Coax hvor de sender 1080p på filmkanaler.

Strim er vel et av få selskaper som satser på god kvalitet på IP-streaming. Netflix har forresten veldig gode systemer for å optimalisere nok båndbredde pr film, så der i gården blir hver film spesialbehandlet for å fungere best mulig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes Netflix og Amazon på det meste er veldig bra på 4k og DV fra Tv appene med optisk til Surround Avr. Disney er bra det også, men jeg har kun 1080p i Chromecast for nåtiden.

Hbo er verst på bildekvalitet, det er også fra Chromecast, tror ikke det blir bedre med Chromecast Ultra/4k.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (4 minutter siden):

Apple TV+ er kongen når det gjelder streamingkvalitet. Typ 60-70% høyere bitrate enn Disney+/Netflix på 4K

Likte ikke Apple TV+, for når jeg skulle søke på ting for å se så kom det opp bare sånt en må betale for å se.
Eneste måten å finne "gratis" ting å strømme var å lete.  (Betalte månedsabb.)

Sony Bravia Core strømmer med opptil 80 Mb.

Apple tv+: 4K 22.39 Mbps Average / 30.45 Mbps Peak

Disney+: 4K Avg. Bitrate: 16.55 Mbps, Peak Bitrate: 27.55 Mbps

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...