Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Woff skrev (På 18.10.2022 den 19.10):

Dagens høydare er gode gamle The Patriot fra 2000 med Mel Gibson i hovedrolla. 
Snaue tre timer (2.45) i topp kvalitet, 4k og en absolutt godkjent Atmos lyd! Har du ikke sett den har du gått glipp av en grei film!
https://www.imdb.com/title/tt0187393/?ref_=tt_ch 

Sullivan's march er alltid kult i film, mener den er i både denne og Barry Lyndon.

Jeg har selvsagt denne marsjen på flere cd skiver.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Jeg så "American Psycho" for første gang og kan si at den filmen var virkelig annerledes enn jeg hadde sett for meg. Var dog ikke dårlig, men heller ikke fantastisk.

Også så jeg også favorittfilmen min igjen "Scarface" det er den eneste filmen som får 3 timer til å føles som 1. Den er så bra og ekte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Deechon skrev (13 minutter siden):

Også så jeg også favorittfilmen min igjen "Scarface" det er den eneste filmen som får 3 timer til å føles som 1. Den er så bra og ekte.

Håper for din skyld at du har sett Gudfaren?  Den ligger vel på IMDb's topp 250 på 2 plass! Den utgaven de nå har gitt ut på 4k er absolutt uvurderlig! 🙂
Jeg så akkurat ferdig  anbefalingen fra Sydvest "The Stranger", men den traff ikke meg beklageligvis.  
Det er vel lov til å anbefale dere alle å begynne på denne film-lista og se dere nedover?
https://www.imdb.com/chart/top/?ref_=nv_mv_250
Jeg har sett 80 av de 100 øverste titlene (har altså de 80 filmene her) og 95% av de er jeg absolutt enig i karakteren IMDb opererer med! 🙂

 

Endret av Woff
Lenke til kommentar
Woff skrev (45 minutter siden):

Håper for din skyld at du har sett Gudfaren?  Den ligger vel på IMDb's topp 250 på 2 plass! Den utgaven de nå har gitt ut på 4k er absolutt uvurderlig! 🙂
Jeg så akkurat ferdig  anbefalingen fra Sydvest "The Stranger", men den traff ikke meg beklageligvis.  
Det er vel lov til å anbefale dere alle å begynne på denne film-lista og se dere nedover?
https://www.imdb.com/chart/top/?ref_=nv_mv_250
Jeg har sett 80 av de 100 øverste titlene (har altså de 80 filmene her) og 95% av de er jeg absolutt enig i karakteren IMDb opererer med! 🙂

 

Har sett gudfaren ja, men bare den første. Har de to andre til gode 😁

 

Forøvrig veldig interresant liste du har linket til. Den skal jeg bokmerke. Var mye bra der.

Lenke til kommentar

Ser på "Die Hard", og har lite å si om første filmen, annet enn at om McClane hadde vært litt smart så hadde han laget seg "sko", men da hadde vi ikke fått "shoot the glass" scenen, med dertil glass i foten.

Die Hard 2... når det første flyet kræsjer i bakken, og de er nesten tom for drivstoff, hva er det som får flyet til å eksplodere?
Dette er Hollywood eksplosjoner, personene i flyet hadde nok dødd av kræsjlandingen, så eksplosjonen var unødvendig. 

Har ikke kommet lengre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Woff skrev (12 timer siden):

Jeg så akkurat ferdig  anbefalingen fra Sydvest "The Stranger", men den traff ikke meg beklageligvis.

Veldig beklagelig det 😕 The Stranger var en perfekt cocktail av sjangre for mitt vedkomne.

Delvis skrev (1 time siden):

De 4 første er omtrent like bra vil jeg si. Noen mener 4 ikke kommer helt opp, men jeg syns ikke den står noe tilbake.

Leste i går at nesten hele Die Hard-serien er satt sammen av manus og ideér som egentlig skulle bli andre filmer. Den eneste filmen som originalt ble skrevet som en Die Hard-film, er faktisk den 5., og dårligst mottatte av de. 

Sitat

 

Die Hard 3 went through many iterations before the spec screenplay “Simon Says” by Jonathan Hensleigh was tweaked to become the sequel. Originally, the studio wanted it to be set on a cruise ship, writing versions of the script that went on to become Under Siege with Steven Segal and some moments from these scripts were re-purposed into Speed 2: Cruise Control. After cycling through Die Hard in the Subway and Die Hard in the Jungle variants, Fox used a screenplay they had already bought and greenlit for production but could no longer film, due to the death of leading actor Brandon Lee.

The whole Die Hard series has interesting roots in other screenplays. The original Die Hard was an adaptation of Nothing Lasts Forever, the sequel novel to the film The Detective starring Frank Sinatra. It was then re-written as a sequel to Arnold Schwarzenegger’s Commando, before becoming the stand-alone entry we know and love today. Die Hard 2: Die Harder was actually loosely based on the unconnected novel 58 Minutes. The fourth entry Live Free or Die Hard is based on an article written for Wired magazine. Ironically the only film written as a proper entry to the series — A Good Day to Die Hard — was the one worst received by audiences and critics alike.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Deechon skrev (På 22.10.2022 den 22.31):

Jeg så "American Psycho" for første gang og kan si at den filmen var virkelig annerledes enn jeg hadde sett for meg. Var dog ikke dårlig, men heller ikke fantastisk.

Også så jeg også favorittfilmen min igjen "Scarface" det er den eneste filmen som får 3 timer til å føles som 1. Den er så bra og ekte.

Boka klarte jeg ikke å lese ferdig, ble kvalm. Men tror jeg leste igjennom ved senere anledning.

Har filmen på dvd, er enklere enn boka.

Vi har sett Jungelboken på Bluray med barnet "filmversjonen" meget bra bilde og lyd. Og sønnen vår synes det var spennende .

Idag har vi sett Pacific rim the uprising med barnet i 4k, sønnen elsker roboter og monstre. Underholdende film med Dolby Vision og bra lydspor med Atmos.

Jeg og kona ser Hellboy så halve igår etter barnet hadde lagt seg, morsom film dette er Bluray.

Idag har også jeg og sønnen vår sett Mannen med den nakne pistol 2,5 gutten elsker denne humoren, og det gjør jeg også glimrende bilde med dvd skalert til 4k.

En film som var skikkelig dårlig var Dragonheart, som jeg og kona så her om dagen, teit drage og dårlig skuespill og story. Dette var Bluray.

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Vurderer å se Irréversible. Noen her som har sett filmen og som kan si om den er vanskelig å se? 

Liker å bryte mine egne grenser av hva jeg ser på film.. Men er usikker på om dette er en film og en grense jeg ikke burde krysse :hmm:

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (19 timer siden):

genialt bilde og lyd

MISSBRUK av ordet 'genialt'... Men det har blitt 'mote' hører jeg. Det er jo idiotisk å gå rundt å si at alt er genialt da, spør du meg!
Og så må du da ikke kalle ungen for 'barnet'? Du brukte mye bedre 'sønnen'.. Nåvel, dette er vel ikke tråden for å klage på ordbruk! (Jeg bare hadde så lyst!)

Fikk Jurassic World Dominion på 4k i dag, skal se den med DTS-X lyd, men først må det høres på sju plater som kom i dag!
https://www.imdb.com/title/tt8041270/?ref_=nv_sr_srsg_0

 

Endret av Woff
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (28 minutter siden):

Vurderer å se Irréversible. Noen her som har sett filmen og som kan si om den er vanskelig å se? 

Liker å bryte mine egne grenser av hva jeg ser på film.. Men er usikker på om dette er en film og en grense jeg ikke burde krysse :hmm:

Så den for 10 år siden, og den er blant de vanskeligste jeg har sett. Mener å huske at selve kamerarbeidet gjorde meg småkvalm også har man den mest kjente scenen som får de aller fleste til å føle ubehag. Vanskelig å si om den bryter grensa di når vi ikke vet noe om hva du har sett og ikke sett. Er ikke verre enn å bare slå av om det blir for mye. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Jonas2k skrev (12 minutter siden):

Så den for 10 år siden, og den er blant de vanskeligste jeg har sett. Mener å huske at selve kamerarbeidet gjorde meg småkvalm også har man den mest kjente scenen som får de aller fleste til å føle ubehag. Vanskelig å si om den bryter grensa di når vi ikke vet noe om hva du har sett og ikke sett. Er ikke verre enn å bare slå av om det blir for mye. 

Det verste jeg av film jeg har sett til nå er A Serbian Film og Martyrs. Men jeg tror denne filmen går wt steg lengre.

Lenke til kommentar
Woff skrev (1 time siden):

MISSBRUK av ordet 'genialt'... Men det har blitt 'mote' hører jeg. Det er jo idiotisk å gå rundt å si at alt er genialt da, spør du meg!
Og så må du da ikke kalle ungen for 'barnet'? Du brukte mye bedre 'sønnen'.. Nåvel, dette er vel ikke tråden for å klage på ordbruk! (Jeg bare hadde så lyst!)

Fikk Jurassic World Dominion på 4k i dag, skal se den med DTS-X lyd, men først må det høres på sju plater som kom i dag!
https://www.imdb.com/title/tt8041270/?ref_=nv_sr_srsg_0

 

Rettet litt kamerat.

Og forresten takk for lese-forslag i "den andre" tråden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jonas2k skrev (1 time siden):

Så den for 10 år siden, og den er blant de vanskeligste jeg har sett. Mener å huske at selve kamerarbeidet gjorde meg småkvalm også har man den mest kjente scenen som får de aller fleste til å føle ubehag. Vanskelig å si om den bryter grensa di når vi ikke vet noe om hva du har sett og ikke sett. Er ikke verre enn å bare slå av om det blir for mye. 

Jeg orker ikke sånne filmer, the house jack built osv.

Bleeder synes jeg derimot er kul, men de er jo film-intesserte i tillegg, og gjengen fra Pusher er alle med...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...