Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Yes regnet med det. Men hvordan fixer da dem en trailer til å få den 60fps feelingen?

En ting de kan gjøre er å spille det av bittelitt raskere, men det jeg tror de mest gjør er å bruke en plugin/program som prøver å "morphe" ekstra frames i mellom de eksisterende. Litt som når man prøver å gjøre noe til slow motion som egentlig ikke er filmet i nok bilder i sekundet.

 

Så det programmet ser på to frames, og prøver å rekonstruere det som ville vært i midten. Ved slow motion så er det lettere å se når det er blitt brukt siden hvert nye bilde er lengre på skjermen, mens her blir det vanskelig.

 

Twixtor til adobe premiere er et eksempel på noe som bruker "optical flow" til å lage nye bilder i mellom de eksisterende. Det finnes mange slike. Nvidia har også laget et verktøy som ved hjelp av litt maskinlæring er blitt veldig bra på å "spå" hvordan det ser ut mellom to bilder. Er på mobilen nå så har ikke linken her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var en stund folk trodde dette ble film om Manson, men han er bare en av mange som skal dekke livet på den tiden. Pitt, Leo. Må bli bra.

-

Å dette kan være siste filmen hans, hvis vi skal tro hva han sier. Noe jeg tviler på.

Har han sagt det nylig?

 

https://www.youtube.com/watch?v=SQ7qKKQrSBY

 

Denne er fra 2016, der sier han @ 30:45 at han vil stoppe etter 10 filmer. Så en til etter den som kommer i år.

Forøvrig et fantastisk "THR's Roundtables" det året.

 

Man kan elske eller hate han men filmverden blir litt fattigere når han gir seg...

Endret av MKej
Lenke til kommentar

Green Book var ok, at best. Mahershala Ali og Viggo Mortensen var ærlig talt eneste grunnen til at filmen funket.

 

Men If Beale Street Could Talk var sterkere, mer genuin og bedre film enn både Green Book og Blackkklansman. Green Book var den svakeste av de nevnte. At Beale ikke fikk Oscar-nominasjon for beste film viser også litt feigheten i de som stemmer til Oscar-nominasjonene, og hva de er komfortable med.

 

Bedre å heller nominere en film som Green Book som gjør både undertrykkeren og de undertrykte til helter. Enn Beale Street, en film som går inn på resultat av et ødelagt system, som er det amerikanske rettvesenet og rasisme i offentlige instanser, som fremdeles er et problem i dag, samtidig som det er en film om kjærlighet. Se f. eks også miniserien The Night Of, som et eksempel på noe lignende, og der var Emmy-velgerne modigere enn Oscar-velgerne. Eller i podcast-form, så har Gimlet Media nettopp sluppet podcasten Conviction som handler om noe av det samme. Som bare også viser at problemene som var i det amerikanske rettvesenet på 70-tallet, fremdeles lever fullt i dag.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

At Kristoffer Joner var med i The Revenant la jeg ikke merke til før jeg så det nå. Har sett filmen 2 ganger, men kjente ikke igjen Joner.

 

 

Han skulle ha en større rolle, men scenene han spilte inn hvor karakteren hans hadde ordentlig dialog ble klippet vekk i redigeringen.

 

Hadde han egentlig noe form for dialog i den endelige utgaven? Mener huske vi bare fikk høre han si et ord eller noe i et halve minuttet vi ser karakteren hans i filmen.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri sett en Tarantino-film jeg ikke likte, men det varierer hvor mye jeg liker dem. The Hateful Eight er en veldig spesiell film der han rendyrker dialogene med den underliggende spenningen som han er så god på, mens Django Unchained er en langt mer typisk underholdningsfilm.

 

The Revenant derimot synes jeg var ulidelig kjedelig og jeg la ikke engang merke til at Joner var der. Filmen virket som om den var minst en halvtime lenger enn hva den hadde handling til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...