Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommenterte det tidligere i tråden.. Kjøpte Black Panther fordi den skulle være så veldig bra. Har sånn middels forhold disse Marvel/DC/Blockbusterne som har kommet de siste årene: Sett noen av dem og synes de er helt greie til det de er ment som, andre har jeg ikke sett. Hadde jo et lite håp om at BP skulle være en av de bedre, men denne filmen var helt særdeles dårlig. Cringe-worthy.. Det meste var dårlig. Orket ikke å se mer enn 30-45 minutter første dagen, og så resten på trass dagen etter siden jeg hadde kjøpt 4K UHD-versjonen..

 

Det spiller liten trille for meg om hele castingen er svart, men jeg begynner å lure på om det er eneste grunnen til alle nominasjonene. Noen annen grunn kan jeg ikke se, og om det er tilfellet, så mistet jeg en stooor dose respekt for disse utdelingen.. :(

Lenke til kommentar

Nomasjonen for beste film er shoehorned in, kun politisk motivert. Hadde det ikke vært Black Panther, så hadde det vært en annen populær film som f.eks Infinity War. Kommer aldri til å vinne.

Orignal Score - Soundtracket til filmen har endel bra sangen, hvis man liker rap og Kendrick Lamar. Men Original score er en bommert.

 

 

Original Song - OK

Production Design - OK

Costume Design - OK

Sound Editing - Kan ikke uttale meg

Sound Mixing - OK

 

Fornøyd med mange nominasjoner til Vice!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Infinity War hadde nok aldri blitt nominert til beste film uansett. Jeg er over gjennomsnittet glad i superheltfilmer, men Black Panther må jeg si var den svakeste av alle som kom i fjor. Helt grei underholdning, men ikke noe mer. Å gi den alle nominasjonene mens Infinity War, som var bedre på absolutt alle måter, bare får én er helt høl i hue og viser bare at det ligger en klar agenda bak.

 

Så ja, de har vært flinke til å nominere svarte filmer etter #oscarstoowhite, men i år glemte de dessverre å nominere kvinner til beste regissør og film, så det er allerede unntakstilstand på twitter. Det blir liksom aldri bra nok. 

Lenke til kommentar

Jeg synes Black Panther var en av de bedre superheltfilmene. Den var annerledes nok til at jeg faktisk husker hva som skjedde i den. De fleste av disse filmene er så overfladisk underholdning at jeg har glemt dem så snart jeg går ut av kinoen. Ikke spør meg i dag hva som var plottet i Age of Ultron, Thor: The Dark World eller Iron Man 3.

 

Når det er sagt synes jeg Infinity War er den beste av dem og om man skulle nominert noen superheltfilm burde det ha vært den. Den store styrken er at den bygger videre på alle de andre Marvel-filmene som er gitt ut og gir deg den følelsen av at det er hele egentlig er en eneste stor fortelling.

 

Svakheten er at man bør ha sett nesten alle de andre filmene for å få fullt utbytte av den. For meg er det ikke en svakhet, men jeg kan tenke meg at det trekker ned i oskarsammenheng. Og så er det selvfølgelig mulig at man bare ville belønne en film som har mange svarte karakterer og trekker frem Afrika på en positiv måte. Det er langt mellom filmer som gjør det, men det i seg selv betyr ikke nødvendigvis at filmen holder et høyere nivå rent filmatisk sett. Det Black Panther gjør er å fortelle en klassisk historie som er blitt fortalt mange ganger før, men i en uvanlig og nyskapende setting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

ortgma.jpg

 

 

Denne perlen av en film ligger på Netflix. Har gledet meg som en gal i flere år nå, men hadde av en eller annen grunn ikke fått med meg at den var tilgjengelig via Netflix. Trodde kun det var filmfestivaler enn så lenge. En 90 minutter lang hyllest til The Twilight Zone, The Outer Limits, Invasion of the Body Snatchers og annet 60-talls gull innen sci-fi og horror.

 

Gir den:

 

rjdpqw.jpgrjdpqw.jpgrjdpqw.jpgrjdpqw.jpgrjdpqw.jpgrjdpqw.jpgrjdpqw.jpgrjdpqw.jpgrjdpqw.jpg

 

Ni av ti mulige kremtopper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...