Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er thai-kvinner så populære?


Anbefalte innlegg

17 hours ago, Guest 219e3...fe5 said:

M.a.o så ønsker disse menn seg en slave fremfor en likeverdig partner. Ikke et attraktivt trekk akkurat. Det er vel derfor norske damer holder seg unna slike menn.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Hvorfor overså du alt han skrev utenom det du kan tolke i verste mening om menn? Hvorfor tenker du ikke på samme måte om kvinner som krever x antall mer av menn enn det de kan gi selv i et forhold? Hvorfor skal menn finne seg i mer krav enn kvinner? ... 

Jeg vil ha meg frabedt din betegnelse selv om jeg ønsker å søke etter lykken i Asia enn her hjemme på berget, hvor ikke et eneste individ så mye som vil ta i meg, mens i Asia blir jeg behandlet som et medmenneske.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir litt feil å skylde spesifikt på norske damer. Nordmenn generelt er veldig usosiale vesener. En del er bare gode sosiale i jobben (de får jo betalt for å være det),mens en god del klarer ikke det en gang. De fleste nordmenn forstår dette bevisst/ubevisst og korrigerer oppførsel en god del når de er i utlandet eller legger om til engelsk.

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror både thaikvinner og norske menn vet hva de ikke vil ha. Noen jeg kjenner med god kjennskap til Thailand etter å ha bodd der i flere år, fortalte at det er mange karaktertrekk hos forholdsvis mange menn i Thailand som gjør at mange ser mot vesten, som alkoholproblemer, ren latskap, økonomisk inkompetanse og manglende omsorgsevne.

Når man sprø om hvorfor så mange norske menn ser mot Thailand, tror jeg noe  av årsaken (ikke hele!) ligger i "hjemmemarkedet". Kjenner til helt ok norske menn med bra utseende, sosialt kompetente og med god inntekt som har dame fra Thailand med lav aldersforskjell. Noen pekte på bygder som er tømt for damer. Et vel så stort issue er hva som er igjen. På en tidligere arbeidsplass var det single damer, men flere av dem hadde flere kull med barn, og noen av dem var helt inkompetente når det kom til økonomi, til tross for relativt greie inntekter. I sosiale settinger snakket de gjerne om drømmemannen, en som var yngre og hadde høy inntekt, helt uten å spørre seg selv om hva de hadde å sette på menyen. Er man i tidlig 20-årene er nok Thailand-løsningen mindre aktuell, men har forståelse for at eldre menn ser på mulighetene her framfor å ta over stafettpinnen fra noen andre og ta over andres havarerte familieprosjekter.

 

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest d2074...65a

Folk snakker om asiatiske kvinner, men det er stor forskjell. Kunne ikke tenkt meg å bli med en muslimsk kvinne. Nord øst Asia som Korea og Japan har mange menn som reiser til sør øst Asia for å finne kvinner for det oppleves som lettere for dem også. Kinesiske kvinner i storbyer som Shanghai er ofte veldig materialistiske og stiller høyere krav til luksus. Det er veldig mye dyrere å oppholde seg og tiltrekke seg kvinner i disse områdene uavhengig om man er norsk eller lokal.

Men også storbyer i sør øst Asia som Manilla og Bangkok er levestandarden, utdannelsesnivået og kravene til menn mye høyere enn på bygda. Mitt råd er å finne noen fra bygden. Stikkordet her er jordnær. Fordelen med Phillipinene er at engelsk er et offisielt språk da de ble styrt av USA for mange år siden. De er mer vestlig og lettere å kommunisere med på engelsk enn thai damer(tenker ikke på kroppslig kommunikasjon nå som alle forstår 😀)

De aller fattigste områdene i Phillipinene finner vi i Mindanao  spesifikt området rundt Marawi (rundt 70% under fattigdomsgrensen). Her er det utstedt reiseråd mot å reise, det er et muslimsk område og det er forhøyet kidnappingsfare for vestlige.

Et bedre alternativ er øst-Samar. Rundt 50% lever under fattigdomsgrensen for Phillipinene, det er tryggere, kristent område, ingen reiseråd fra norske myndigheter. Her tror jeg man kan finne bra damer. Liker man Thailand fordi de er kjent som smilets land og vennlighet vil jeg anbefale Dumaguete som er kjent som den vennligste byen i Phillipinene. Her er antall innbyggere under fattigdomsgrensen på linje med Manila (rundt 2%) men tror du får bedre fiskelykke og kvalitet der på damene enn i Manila.

Det er en hel bevegelse nå for oss menn som finner kvinner i sør øst Asia. Søk opp PassportBros.

Jeg har tatt meg bryet med å skumlese igjennom hele denne tråden. Slik jeg ser det er problemet med å ta asiatiske kvinner tilbake til Norge fordommer mot hvit mann/asiatisk kvinne og økt fare for at hun forlater deg etter hun får permanent oppholdstillatelse. Er ikke mangel på fordommer i denne tråden ihvertfall og dette forumet er mannsdominert og litt høyrelenende politisk. Kan bare forestille meg denne samme tråden på kvinneguiden 🙄

Men den største faren er at hun endrer seg og blir vestliggjort. Vi menn har jo reist til Asia nettopp for å slippe det vestlige tankesettet til kvinnene våres.

Løsningen blir da åpenbar. Flytt til Asia for å bo der. Takk for alt Norge. Det er absolutt et godt land å vokse opp i med tanke på materiell levestandard og muligheter. Men nå er jeg klar for en annen fase i livet. Ønsk meg lykke til.

Anonymous poster hash: d2074...65a

Lenke til kommentar
Cascada81 skrev (1 time siden):

Jeg tror både thaikvinner og norske menn vet hva de ikke vil ha. Noen jeg kjenner med god kjennskap til Thailand etter å ha bodd der i flere år, fortalte at det er mange karaktertrekk hos forholdsvis mange menn i Thailand som gjør at mange ser mot vesten, som alkoholproblemer, ren latskap, økonomisk inkompetanse og manglende omsorgsevne.

Det samme gjelder russiske menn. Mange har alkoholproblemer.

For Thai-kvinner kan det handle om at de har blitt for gamle til å bli gift i hjemlandet eller er skilt, altså brukt vare. De kan være takknemlige både for å bli gift og for å flytte til et renere miljø som ikke er overbefolket, Hvite menn har høy status i verden, de blir sett på som den peneste rasen. I tillegg går norske menn for å være snille fordi det er likestilling i denne delen av verden. Nordmenn blir også sett på som sunne og rike.

Men som du sier, de vet også hva de ikke vil ha.

Norske kvinner velger ikke Thai-menn, for å snu på det.

Gjest d2074...65a skrev (15 minutter siden):

Mitt råd er å finne noen fra bygden. Stikkordet her er jordnær.

Hvis man er en enkel sjel og ikke er avhengig av "å bli forstått som den man er" og ikke har lett for å føle seg ensom i forhold, kan det fungere. Og enig i at det er best hvis kjæresten snakker engelsk.

Har ellers hørt om norske menn som har fått barn i Thailand uten at det var meningen. At man ikke kjente kjæresten godt nok eller hadde valgt hverandre ennå før det skjedde.

Gjest d2074...65a skrev (20 minutter siden):

Men den største faren er at hun endrer seg og blir vestliggjort. Vi menn har jo reist til Asia nettopp for å slippe det vestlige tankesettet til kvinnene våres. Løsningen blir da åpenbar. Flytt til Asia for å bo der. Takk for alt Norge.

Ikke for å være en gledesdreper, men hva tenker du generelt om kulturforskjeller? Det kan bli noe kluss der. Å bosette seg i utlandet er både spennende, lærerikt og kan være hyggelig i noen år, men etterhvert så lengter man ofte hjem igjen. Særlig når man blir eldre. Det handler om klima, kosthold, snakke sitt eget språk og å feire hvit, norsk jul.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Colin. skrev (6 timer siden):

Hvorfor overså du alt han skrev utenom det du kan tolke i verste mening om menn? Hvorfor tenker du ikke på samme måte om kvinner som krever x antall mer av menn enn det de kan gi selv i et forhold? Hvorfor skal menn finne seg i mer krav enn kvinner? ... 

Jeg vil ha meg frabedt din betegnelse selv om jeg ønsker å søke etter lykken i Asia enn her hjemme på berget, hvor ikke et eneste individ så mye som vil ta i meg, mens i Asia blir jeg behandlet som et medmenneske.

Jeg overså ingenting, og kunne godt ha skrevet en lang utredning om hvor kvalm jeg ble av holdningene i innlegget hans. Men noen ganger så er kort og presist bedre.

Kvinnene i Asia søker også etter lykken. Dessverre så må de holde ut med en norsk mann i noen år fram til de får statsborgerskap og kan være lykkelig skilt.

Norske menn må gjøre noe med egen oppførsel slik at norske kvinner ikke har problem med å ta i dem. De fleste norske kvinner behandler menn som medmennesker,  og de fleste norske menn behandler kvinner som medmennesker. Men så er det noen norske menn som ikke takler selvstendige og uavhengige damer da. Disse må søke andre steder for å finne medgjørlige damer som kan gi dem det de vil ha, ihvertfall fram til de får norsk statsborgerskap da 😉

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
7 minutes ago, Guest 219e3...fe5 said:

Jeg overså ingenting, og kunne godt ha skrevet en lang utredning om hvor kvalm jeg ble av holdningene i innlegget hans. Men noen ganger så er kort og presist bedre.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Men du svarte heller ikke på noe av det jeg skrev heller. Det var bare mennene du satte fokuset på.

8 minutes ago, Guest 219e3...fe5 said:

Kvinnene i Asia søker også etter lykken. Dessverre så må de holde ut med en norsk mann i noen år fram til de får statsborgerskap og kan være lykkelig skilt.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Alle søker lykken uansett hvor man er.

11 minutes ago, Guest 219e3...fe5 said:

Norske menn må gjøre noe med egen oppførsel slik at norske kvinner ikke har problem med å ta i dem. De fleste norske kvinner behandler menn som medmennesker,  og de fleste norske menn behandler kvinner som medmennesker. Men så er det noen norske menn som ikke takler selvstendige og uavhengige damer da. Disse må søke andre steder for å finne medgjørlige damer som kan gi dem det de vil ha, ihvertfall fram til de får norsk statsborgerskap da 😉

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Hvorfor er det norske menn som må endre egen oppførsel og ikke kvinners krav? Jeg er som regel respektfull og snill mot andre en til en, men mtp at jeg er uføretrygdet så har jeg ingen fancy status å vise til, så jeg blir ikke vurdert som noen å satse på her. Det er realiteten. Jeg søker andre steder for å finne en partner som aksepterer meg på tross av mine utfordringer. Det lykkes jeg mye bedre i utlandet enn her, og jeg utviser samme oppførsel begge steder. Hvis man tror flere og flere søker til utlandet fordi de ikke tolerer, som du sier, et selvstendig og uavhengig individ, så har du ikke skjønt trenden med at folk søker til utlandet. På tide man istedenfor å kritisere andres valg, faktisk senker sine egne krav et par hakk ned når man begynner å nærme seg 30-årsalderen som enslig.

  • Liker 4
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Gjest d2074...65a
Subara skrev (2 timer siden):

Hvis man er en enkel sjel og ikke er avhengig av "å bli forstått som den man er" og ikke har lett for å føle seg ensom i forhold, kan det fungere. Og enig i at det er best hvis kjæresten snakker engelsk.

Har ellers hørt om norske menn som har fått barn i Thailand uten at det var meningen. At man ikke kjente kjæresten godt nok eller hadde valgt hverandre ennå før det skjedde.

Ikke for å være en gledesdreper, men hva tenker du generelt om kulturforskjeller? Det kan bli noe kluss der. Å bosette seg i utlandet er både spennende, lærerikt og kan være hyggelig i noen år, men etterhvert så lengter man ofte hjem igjen. Særlig når man blir eldre. Det handler om klima, kosthold, snakke sitt eget språk og å feire hvit, norsk jul.

Lykke til!

"Bli forstått som den man er". Sør øst asiatiske feminine kvinner er veldig flink til å vise forståelse, empati, medfølelse. Tenker du på språkbarriere? Ja engelsk er viktig. Men jeg tok ikke helt essensen i spørsmålet ditt. Hva er det disse kvinnene ikke forstår som norske kvinner forstår? Norsk kultur? Det går bra. Har norsk familie og venner jeg kan snakke med hvis jeg skulle få et stort behov for å snakke om norsk kultur. Poenget her jo å komme seg vekk fra norsk og vestlig kultur. Janteloven, feminismen, likestilling, drikkekultur, one night stand kulturen, dårlig mat kultur, ikke hilse på hverandre på gaten kultur osv.

Utilsiktede barn er jo ikke ideelt verken i Norge eller i utlandet. Men hva er poenget og relevansen med å ta dette opp? I Phillipinene eksisterer ikke barnebidrag så vidt jeg har hørt så om noe er det "verre" for menn å kjøre noen utilsiktede på tjukken i Norge.

Å bosette seg i sør øst Asia betyr ikke at man ikke reiser tilbake til Norge. En tur i året går helt fint. Er det første gang man er utenfor Norge blir det litt ekstremt kanskje, men dette kommer jo an på hva man er vant med. Så beklager jeg tok ikke helt poengene dine. Kan du presisere hva du mente?

 

Anonymous poster hash: d2074...65a

Lenke til kommentar
Athos2011 skrev (På 4.5.2023 den 3:29 PM):

Sikkert litt upopulært å si dette men det er antakelig fordi de tenker mindre på selvrealisering enn hva norske og vestlige kvinner gjør. Asiatiske kvinner er noe mer opptatt av å opprettholde et tradisjonelt kjønnsrollemønster. 

Eller kanskje de finner selvrealisering i å stifte en familie og oppdra barn? 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Colin. skrev (7 minutter siden):

Men du svarte heller ikke på noe av det jeg skrev heller. Det var bare mennene du satte fokuset på.

Alle søker lykken uansett hvor man er.

Hvorfor er det norske menn som må endre egen oppførsel og ikke kvinners krav? Jeg er som regel respektfull og snill mot andre en til en, men mtp at jeg er uføretrygdet så har jeg ingen fancy status å vise til, så jeg blir ikke vurdert som noen å satse på her. Det er realiteten. Jeg søker andre steder for å finne en partner som aksepterer meg på tross av mine utfordringer. Det lykkes jeg mye bedre i utlandet enn her, og jeg utviser samme oppførsel begge steder. Hvis man tror flere og flere søker til utlandet fordi de ikke tolerer, som du sier, et selvstendig og uavhengig individ, så har du ikke skjønt trenden med at folk søker til utlandet. På tide man istedenfor å kritisere andres valg, faktisk senker sine egne krav et par hakk ned når man begynner å nærme seg 30-årsalderen som enslig.

For meg så er det selvsagt at menn og kvinner er likestilte og at ikke det ene kjønnet skal møte flere krav enn det andre. Jeg syns også det blir feil å bruke ordet krav. Ønsker er et mer passende ord.

Hvorfor skal man senke krav / ønsker? Enten så velger jeg meg den mannen jeg vil ha, og som vil ha meg. Hvis ingen mann skulle passe, nei vel, så er jeg så sterkt og selvstendig at jeg trives bedre alene enn å gå på "shopping " til utlandet.

Nå ønsker ikke jeg å gå inn i noe persondebatt, så tar det generelt her nå - jeg forstår at norske kvinner velger vekk uføretrygdede menn når de har mulighet til å få seg en som er frisk. Statistikken (SSB) viser også at 68 % av menn mellom 18 og 39 år som er uføretrygdede er det pga psykiske årsaker, og det er noe ikke jeg hadde vært interessert i å begi mot ut på. Som sagt, bor heller alene da.

Nå har jeg hatt mann siden jeg var 21 år da, norsk mann som bl.a. har tatt mer permisjon enn meg, og ellers har vi vært helt likestilte. Kunne ikke falt meg inn å ta til takke med en som vil ha "tradisjonelle " verdier.

Når det gjelder menn som må til utlandet for å få tak i en dame så syns jeg det er fint hvis det er ekte kjærlighet der. Men jeg er bekymret for disse damene, at de skal bli utnyttet og brukt.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
On 29.9.2023 at 3:05 PM, Guest 219e3...fe5 said:

M.a.o så ønsker disse menn seg en slave fremfor en likeverdig partner. Ikke et attraktivt trekk akkurat. Det er vel derfor norske damer holder seg unna slike menn.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Handler om respekt. Hvilken mann i sitt rette sinn vil være sammen med ei kravstor kjerring som ikke respekterer han i første omgang? Derfor er asiatere/Thai damer og vest-europeiske damer mer tiltrekkende, de respekterer mannen sin selv om husholdet åpenbart ikke er perfekt. Menn bryr seg mer om respekt av dama/kona enn det å ha sosial status. 

Åpenbart, det er ikke alle kvinner her i Vesten som er for kravstore, ikke en gang majoriteten ut ifra observasjon. Men det er nok av disse tullingene til at hele datingmarkedet har blitt nokså surt til det punktet at menn bare logger av eller finner seg ei dame utenfor Vesten. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (10 minutter siden):

Når det gjelder menn som må til utlandet for å få tak i en dame så syns jeg det er fint hvis det er ekte kjærlighet der. Men jeg er bekymret for disse damene, at de skal bli utnyttet og brukt.

Ja, men det minner litt om bekymringen arbeidsgivere har for å hente inn folk uten jobb på lenge. F.eks Petter Stordalen sier det går forbausende godt, fordi de er veldig takknemlige for å få sjansen. Så i praksis viser de seg å gjøre en bedre jobb enn de med mer A4-CV. 

Det er nok mange menn som så gjerne skulle funnet seg en god dame og når de først får tak i dem, om det er i utlandet eller her, så vil de ta veldig godt vare på dem og gi de masse kjærlighet, respekt osv. Så finnes det selvfølgelig også drukkenbolter og andre som reiser til Thailand for å være rasshøl, men de er vel gjerne det samme her i Norge.

Endret av DukeNukem3d
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Yakamaru skrev (3 minutter siden):

Handler om respekt. Hvilken mann i sitt rette sinn vil være sammen med ei kravstor kjerring som ikke respekterer han i første omgang? Derfor er asiatere/Thai damer og vest-europeiske damer mer tiltrekkende, de respekterer mannen sin selv om husholdet åpenbart ikke er perfekt. Menn bryr seg mer om respekt av dama/kona enn det å ha sosial status. 

Åpenbart, det er ikke alle kvinner her i Vesten som er for kravstore, ikke en gang majoriteten ut ifra observasjon. Men det er nok av disse tullingene til at hele datingmarkedet har blitt nokså surt til det punktet at menn bare logger av eller finner seg ei dame utenfor Vesten. 

Respekt skal gå begge veier. En mann som behandler dama si som en hushjelp og ikke som en likeverdig partner, respekterer ikke denne dama og fortjener heller ikke noe respekt tilbake...

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
DukeNukem3d skrev (9 minutter siden):

Ja, men det minner litt om bekymringen arbeidsgivere har for å hente inn folk uten jobb på lenge. F.eks Petter Stordalen sier det går forbausende godt, fordi de er veldig takknemlige for å få sjansen. Så i praksis viser de seg å gjøre en bedre jobb enn de med mer A4-CV. 

Det er nok mange menn som så gjerne skulle funnet seg en god dame og når de først får tak i dem, om det er i utlandet eller her, så vil de ta veldig godt vare på dem og gi de masse kjærlighet, respekt osv. Så finnes det selvfølgelig også drukkenbolter og andre som reiser til Thailand for å være rasshøl, men de er vel gjerne det samme her i Norge.

De fleste menn som "henter" en dame fra Thailand gjør nok dette med gode intensjoner. Men likevel så er det såpass mange av disse kvinnene som blir utsatt for vold,  og "kastet bort" når mannen blir lei av dem at det ikke er rart at man får en bekymring for disse kvinnene.

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/utenlandske-kvinner-leveres-pa-dora-1.14744185

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Wisd0m skrev (4 minutter siden):

Er ikke så fryktelig mye verre en det. Leverer lite, men setter høye krav. 

Det blir iallfall bra salg på kattemat og rødvin fremover..

Spesifiser gjerne hvilke høye krav som blir satt, og hvor lite som blir levert.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar

Jeg kjenner endel som har fått dame fra utlandet, og mange av de mennene har forbedret seg og fått nytt liv en og en ny sjanse. Noen av de bor der nede, og er perioder i Norge.

Dere skal ikke tro at damene er så underdanige, damene fra Asia i Norge er faktisk den gruppen av innvandrere som skaper minst problemer sammen med arbeidsfolk fra Polen.

Det er stadfestet i Statistikken.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Guest 219e3...fe5 said:

Respekt skal gå begge veier. En mann som behandler dama si som en hushjelp og ikke som en likeverdig partner, respekterer ikke denne dama og fortjener heller ikke noe respekt tilbake...

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Respekt skal gå begge veier, ja. Dette for at et forhold skal overhode fungere i første omgang. 

Med likestilling kommer lik behandling og likt ansvar. En del Vestlige kvinner viser at de klarer ikke håndtere ansvar eller konsekvenser for handlingene sine. Ingen mann som har et fnugg av selvrespekt vil la seg bli manipulert av hersketeknikker og la seg bli skammet inn i et forhold. Et forhold basert på noe slikt er dømt til å faile, og du skaper bare mer vondt i verden. 

En kvinne har ingen rett til en mann eller et forhold, og siden de nå vil bli behandlet likt som en mann så blir de nå behandlet deretter. Så hvorfor klager dem? Dette var det de ønsket, men resultatet var noe helt annet enn det de ønsket. Kvinner som oppfører seg og/eller behandler menn som dritt/under dem blir bare valgt bort og skal da få lov til å leve alene og være ensom. Du har gjort valgene dine og får da ta på deg konsekvensene av din mannevonde holdning. 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Yakamaru skrev (2 minutter siden):

Respekt skal gå begge veier, ja. Dette for at et forhold skal overhode fungere i første omgang. 

Med likestilling kommer lik behandling og likt ansvar. En del Vestlige kvinner viser at de klarer ikke håndtere ansvar eller konsekvenser for handlingene sine. Ingen mann som har et fnugg av selvrespekt vil la seg bli manipulert av hersketeknikker og la seg bli skammet inn i et forhold. Et forhold basert på noe slikt er dømt til å faile, og du skaper bare mer vondt i verden. 

En kvinne har ingen rett til en mann eller et forhold, og siden de nå vil bli behandlet likt som en mann så blir de nå behandlet deretter. Så hvorfor klager dem? Dette var det de ønsket, men resultatet var noe helt annet enn det de ønsket. Kvinner som oppfører seg og/eller behandler menn som dritt/under dem blir bare valgt bort og skal da få lov til å leve alene og være ensom. Du har gjort valgene dine og får da ta på deg konsekvensene av din mannevonde holdning. 

Tenker du har misforstått ganske kraftig hvis du tror at likestilling handler om at man skal være lik  / bli likt behandlet som en mann.

Likestilling handler om like muligheter og like rettigheter. Dvs hvis jeg som kvinne har lyst til å bli snekker så har jeg rett til det. Likevel er det enda holdninger som vanskeliggjør dette, og mange kvinner blir mobbet ut fra yrket. På samme måte,  hvis du som mann (nå tar jeg bare utgangspunkt i at du er mann utfra hvordan du skriver) har lyst til å ta hele fellesperioden med fødselspermisjon for ditt barn i tillegg til fedrekvoten, så har du rett til det, men holdninger hos din arbeidsgiver og din kone vanskeliggjør dette, slik at muligheten ikke blir ivaretatt på en bra måte. Så selv om man innfører likestilling via rettigheter så mangler det enda endel på like muligheter, så på det området må det jobbes mer.

Når det gjelder likestilling i hjemmet, så blir det opp til hvert enkelt par å gjøre dette på best mulig måte for paret samlet. Og selv om likestilling i hjemmet på ingen måte er en rettighet,  så er det i likestilte hjem man får de mest fornøyde norske damene (statistisk forskning). Så nøkkelen ligger faktisk hos mannfolka. De av dere som ikke ønsker å være likestilt med damene deres må nesten bare tåle å ha et mer ulykkelig samliv enn de av mennene som respekterer sin partner som likeverdig. Men det er vel disse damene (altså de som er misfornøyde pga dere ikke stiller opp) ironisk nok dere kaller for kravstore 🫣

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Guest 219e3...fe5 said:

Tenker du har misforstått ganske kraftig hvis du tror at likestilling handler om at man skal være lik  / bli likt behandlet som en mann.

Likestilling handler om like muligheter og like rettigheter. Dvs hvis jeg som kvinne har lyst til å bli snekker så har jeg rett til det. Likevel er det enda holdninger som vanskeliggjør dette, og mange kvinner blir mobbet ut fra yrket. På samme måte,  hvis du som mann (nå tar jeg bare utgangspunkt i at du er mann utfra hvordan du skriver) har lyst til å ta hele fellesperioden med fødselspermisjon for ditt barn i tillegg til fedrekvoten, så har du rett til det, men holdninger hos din arbeidsgiver og din kone vanskeliggjør dette, slik at muligheten ikke blir ivaretatt på en bra måte. Så selv om man innfører likestilling via rettigheter så mangler det enda endel på like muligheter, så på det området må det jobbes mer.

Når det gjelder likestilling i hjemmet, så blir det opp til hvert enkelt par å gjøre dette på best mulig måte for paret samlet. Og selv om likestilling i hjemmet på ingen måte er en rettighet,  så er det i likestilte hjem man får de mest fornøyde norske damene (statistisk forskning). Så nøkkelen ligger faktisk hos mannfolka. De av dere som ikke ønsker å være likestilt med damene deres må nesten bare tåle å ha et mer ulykkelig samliv enn de av mennene som respekterer sin partner som likeverdig. Men det er vel disse damene (altså de som er misfornøyde pga dere ikke stiller opp) ironisk nok dere kaller for kravstore 🫣

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Hvilke rettigheter er det en mann har som en kvinne ikke har?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...