Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er thai-kvinner så populære?


Anbefalte innlegg

22 minutes ago, Gouldfan said:

Kjenner en fra Norge i Filippinene, i Norge så satt han sykmeldt og fraskilt i en kjeller og deppet, nå er han der nede, føler seg som en konge og godt likt i nabolaget og har fått to barn. Han er rik og godt likt der iallefall.

Tror ikke man har like mye rutte med i Japan selvom jeg har lyst til å besøke Tokyo.

 

Nettopp. Det er mye å si for livskvalitet. Så lenge vedkommende ikke oppfører seg som en dust, og er snill mot dama si, så ser jeg null problem. Tvert imot synes jeg det er fantastisk, om folk finner sin egen lykke.

Japan og særlig Tokyo er dyrt. Japanske kvinner liker stort sett europeiske og amerikanske menn, men det er en voldsom språkbarriere og kulturbarriere. Men det er noen som klarer å krysse den, om de snakker engelsk og er litt verdensvante.

 

Endret av Brother Ursus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Brother Ursus skrev (3 minutter siden):

 

Nettopp. Det er mye å si for livskvalitet. Så lenge vedkommende ikke oppfører seg som en dust, og er snill mot dama si, så ser jeg null problem. Tvert imot synes jeg det er fantastisk, om folk finner sin egen lykke.

Japan og særlig Tokyo er dyrt. Japanske kvinner liker stort sett europeiske og amerikanske menn, men det er en voldsom språkbarriere og kulturbarriere. Men det er noen som klarer å krysse den, om de snakker engelsk og er litt verdensvante.

 

Jo er kjernekar han, unner ham alt bra, og glad for at han har fått et lykkelig liv med mening og familie.

De som er drittsekker der er nok de som er på gjennomreise som turister osv. Du kan ikke BO der å oppføre deg dårlig, da får du familien på nakken.

Han har to døtre som nylig er blitt voksne i Norge også, de synes det er kjempestas at faren deres har det bra og at de har fått søsken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 338c2...08e
Brother Ursus skrev (3 minutter siden):


Hva gjorde du i Venezuela?

Latin-Amerika har faktisk digre japanske diasporaer. Jeg var skikkelig forvirra når jeg landet i Sao Paulo i Brasil og flyplassen var full av det jeg trodde var japanske turister... inntil jeg innså at de snakket flytende brasiliansk-portugisisk :)

Bodde hos noen bekjente i 3 mnd. Traff denne jenta tilfeldig og hun var 3/4 japansk vil jeg si. Mor japansk, som hun virkelig lignet på, og en far fra Hawaii. De hadde bodd i Venezuela i mange år og jenta var født der. Hun snakket dessuten en haug med språk, ikke norsk imidlertid.

Anonymous poster hash: 338c2...08e

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Colin. skrev (11 timer siden):

Ah yes, den samme gamle slageren, strong and independent womenz. Det dine holdninger fører til er at mange ikke senker krav og forblir singel, barnløs, ensom, deprimert og bitter. Det er bedre å senke kravene litt enn å måtte tenke topp 20% eller ingenting... Disse samme individene blir ironisk nok i tillegg bitter over at individer de tidligere ikke ville tatt i, reiser til utlandet i sin søken etter lykken. Liksom, hallo. Hva skal man gjøre? De fleste som reiser til utlandet for å finne partner gjør det vitterlig ikke med de ville intensjonene du prøver å fremme i dine innlegg. Det er helt latterlig å lese dine innlegg.

Akkurat, så uføretrygdede som meg blir ikke prioritert eller valgt, og det skal forståes og være "fair". Skal jeg da sitte å vente til jeg er 40-år og håpe på å møte noen i den alderen når den tid kommer? Skal jeg gi opp drømmen min om et normalt familieliv for å tilfredsstille feministers forvaklede syn? Eller hva forventer du noen som meg skal gjøre? Tror du jeg er en forferdelig drittsekk som ønsker en "hentekone" med all den stereotypen du prøver å prakke på folk som reiser til utlandet for å finne lykken? (Nei, jeg er ikke psykisk syk...)

Jeg har flere matcher med ekstremt nydelige og hyggelige kvinner, i... utlandet. De ønsker meg selv om jeg forteller hvordan min situasjon er. Så hyggelig, eller hva? HER FÅR JEG INGEN NAPP. Min feil? Er akkurat den samme her og der!

Men mange vil ha "tradisjonelle" verdier. De er ikke drittsekker for å ønske dette. Alle har ikke samme livssyn som deg.

Hva med fine gode respektable menn som ikke får seg partner i Norge, er du ikke bekymret for hva denne tilværelsen fører til for disse individene som er kronisk single og ikke får mennesklig nærhet? Kanskje du skulle ta deg tid å fundere litt over dette.

Dette gjelder et så lite fåtall at det bare er komisk å nevne i det hele tatt.

Kan du utdype hva du mener med dette utsagnet?

Blir nok flere og flere gitt, og ingen fortjener å bli uglesett og fremstilt på den måten du prøver på. Fødselstallene er klare indikasjoner på at man har gått drittlei, og de som får barn har ofte i dagens samfunn barn med 2, 3 eller 4 forskjellige til og med. 🤮

Ja, alle kan bli dotter om man godtar alt slags vrøvl uten å stå opp for seg selv. Dette gjelder jo i alle parforhold.

Ja, dette er nærmere realiteten enn det feministene prøver å proklamere. Jeg er glad på dine vegne og håper du ikke ser deg tilbake.

Presist, godt sagt!

Ingen sier det. Det som sies, er at de resterende fortsatt sikler etter de 10/20% beste og nekter å senke kravene sine. De venter til eliten bryter med sin partner, i håp om å få innpass og sjansen, blir igjen byttet ut, og sånn går dagene. "Personlighet er viktigst" sies det, men realiteten i dette samfunnet viser at det ikke er slik. Status over alt.

Realiteten for oss som ikke blir valgt er at vi får vist personligheten våres for andre dersom man hopper i det og tar sjansen på utlandet. Sånn har det vært for meg, bare synd jeg forstod det så alt for sent!

Kan godt ha noen som sier imot, så lenge individet ikke er gjennominfisert av moderne femistisk tankegang.

Jeg har interesse fra flere asiatiske land, men ingenting fra vestlige så og si, og hvertfall ikke her i Norge. De jeg får kontakt med er ikke fra fattige områder heller, det er fra store byer i Asia. Tenk å ha fått en eneste match i en mellomstor by i Norge der de faktisk ga meg sjansen til å bli kjent... For meg er det utopi og noe som ikke skjer, og det handler ikke om at jeg har dårlige holdninger, fordi jeg får ikke vist hvem jeg er til disse norske i det hele tatt. 😆

Jeg forstår at det kan være skremmende med kvinner som kan velge selv,  når man selv ikke er interessant og må "kjøpe seg til kjærlighet ". Mine holdninger har da virkelig ikke gjort meg barnløs, singel og bitter. Jeg har mann, 5 barn som nevnt, og er i et forhold hvor vi er likeverdige, at ikke den ene behandler den andre som en eiendel. Bitter på folk som drar til utlandet for å søke lykken. Nei virkelig ikke, er kun en genuin bekymring for disse utenlandske damene som blir utsatt for vold og misbruk, og så kastet vekk når hun ikke var interessant lenger (kanskje fordi hun endelig turde ta til motmæle). At flertallet av menn som drar til utlandet for å kjøpe seg en kone behandler henne bra, endrer ikke på det faktum at altfor mange ikke behandler henne bra. Når vi ser de holdningene disse menn har som ikke norske kvinner er interessert i å godta, så kan man forvente at de ikke behandler utenlandske damer noe særlig bedre.

Jeg merker meg at du er livredd for feminister. Men jeg mistenker sterkt at du verken vet hva likestilling eller feminisme er. En mann kan nemlig også være en feminist. Og likestilling betyr ikke at man skal gjøre alt likt, bli like, men at man skal ha like muligheter og rettigheter. Det har man enda ikke, heller ikke i Norge. Jeg ser på sånne menn som ikke kan takle å være likestilt som svært svake menn. Heldigvis så holder jeg meg langt unna dem.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar

Thaikvinner kan også velge selv, det tar ikke lange tiden før en har norsk statsborgerskap og kan komme seg ut om de faktisk blir behandlet som denne anonyme sinte kvinnen påstår. Må da være et lite mindretall som blir kastet på et mottak. 

Eg forstår ikke hvorfor menn på død og liv bør innsnevre søken i Norge, eller EU. Man må finne noen man klaffer med, og thailand og asia er populære reisemål for mange, og det er ofte på ferie man tar seg tid til en slik søken, og ikke klokken 19 om kvelden etter arbeid og trening, eller på den lokale puben på en fredag. 

Forstår heller ikke helt denne enorme generaliseringen din om at alle blir behandlet så ufint. Kvinner og menn generelt har tendenser til å behandle hverandre ufint i en periode, hvor man vokser som partnere. Det har alltid vært mye krangling i starten av et forhold med meg, men det er fordi eg ønsker å fortsette og ikke gjøre det ene kompromisset etter det andre som bare skader meg og henne i det lange løp. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
itgrevelin skrev (6 minutter siden):

Thaikvinner kan også velge selv, det tar ikke lange tiden før en har norsk statsborgerskap og kan komme seg ut om de faktisk blir behandlet som denne anonyme sinte kvinnen påstår. Må da være et lite mindretall som blir kastet på et mottak. 

Eg forstår ikke hvorfor menn på død og liv bør innsnevre søken i Norge, eller EU. Man må finne noen man klaffer med, og thailand og asia er populære reisemål for mange, og det er ofte på ferie man tar seg tid til en slik søken, og ikke klokken 19 om kvelden etter arbeid og trening, eller på den lokale puben på en fredag. 

Forstår heller ikke helt denne enorme generaliseringen din om at alle blir behandlet så ufint. Kvinner og menn generelt har tendenser til å behandle hverandre ufint i en periode, hvor man vokser som partnere. Det har alltid vært mye krangling i starten av et forhold med meg, men det er fordi eg ønsker å fortsette og ikke gjøre det ene kompromisset etter det andre som bare skader meg og henne i det lange løp. 

Typisk, fordi man ikke godtar hva som helst så er man altså sint 😅

370 kvinner årlig er ikke et ubetydelig antall. Du kan lese mer om hvilken makt voldelige menn har over sine utenlandske kvinner i denne artikkelen.

https://www.nrk.no/norge/_-utenlandske-kvinner-holder-ut-volden-for-a-bli-i-norge-1.13181170

Ellers så har jeg ikke generalisert og sagt at alle blir behandlet ufint. Men det er ganske kritisk for de kvinnene som blir det.

Og nei, det er ikke normalt at kvinner og menn behandler hverandre ufint i en periode. Man snakker ut om eventuelle problemer, blir enige uten å behandle hverandre dårlig. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
13 minutes ago, Guest 219e3...fe5 said:

Og nei, det er ikke normalt at kvinner og menn behandler hverandre ufint i en periode. Man snakker ut om eventuelle problemer, blir enige uten å behandle hverandre dårlig. 

usikker på hva du mener med ufint, men at det blir hett for seg og verbal krangling må til for å modnes i et forhold. Spesielt viss begge har litt krutthøne personlighet. Noen gjør alt for husfreden, dette passer ikke meg. 

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
itgrevelin skrev (2 minutter siden):

usikker på hva du mener med ufint, men at det blir hett for seg og verbal krangling må til for å modnes i et forhold. Spesielt viss begge har litt krutthøne personlighet. Noen gjør alt for husfreden, dette passer ikke meg. 

Men hvis det er sånn at noen menn gjør alt for husfreden som du sier og føyer seg. Da er jeg enig i at det ikke er et bra forhold. Men det skal ikke være sånn andre veien heller, at kvinnen ikke tør å åpne munnen fordi mannen blir agressiv...

Som sagt før, likestilte forhold gir de lykkeligste damene, og "happy wife, happy life" - så tenker at menn også innerst inne har det best med likestilte forhold. Hvis man egentlig bare vil ha en kvinne som duller med en, da er det kanskje like greit å bare flytte hjem til mamma da 😝

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (13 minutter siden):

Typisk, fordi man ikke godtar hva som helst så er man altså sint 😅

370 kvinner årlig er ikke et ubetydelig antall. Du kan lese mer om hvilken makt voldelige menn har over sine utenlandske kvinner i denne artikkelen.

https://www.nrk.no/norge/_-utenlandske-kvinner-holder-ut-volden-for-a-bli-i-norge-1.13181170

Ellers så har jeg ikke generalisert og sagt at alle blir behandlet ufint. Men det er ganske kritisk for de kvinnene som blir det.

Og nei, det er ikke normalt at kvinner og menn behandler hverandre ufint i en periode. Man snakker ut om eventuelle problemer, blir enige uten å behandle hverandre dårlig. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Nå er det jo som det sies at de damene som er utsatt for vold fortsatt kan bo her i tre år som det sies… Det er noen som tar seg av og passer på disse kvinnene på krisesenter, er også det poenget at ofte har ikke disse damene noe sted å dra… Annet enn på krisesenteret.

I en vanlig krangel med norske som ender i at en går eller blir sendt på dør så har mannen eller dama foreldre eller venner de kan dra til, eller et hotell.

Disse damene er helt klart i en sårbar utsatt rolle, spesielt om de ikke har venner, nettverk eller familie å gå til.

De aller fleste menn er ikke voldelige, 370 dro til krisesenter. Det er flere årsaker enn vold som fører til dette som jeg har nevnt.. Det er leit men krangler kan være slik at en av de må gå fra stedet.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Gouldfan skrev (1 minutt siden):

Nå er det jo som det sies at de damene som er utsatt for vold fortsatt kan bo her i tre år som det sies… Det er noen som tar seg av og passer på disse kvinnene på krisesenter, er også det poenget at ofte har ikke disse damene noe sted å dra… Annet enn på krisesenteret.

I en vanlig krangel med norske som ender i at en går eller blir sendt på dør så har mannen eller dama foreldre eller venner de kan dra til, eller et hotell.

Disse damene er helt klart i en sårbar utsatt rolle, spesielt om de ikke har venner, nettverk eller familie å gå til.

De aller fleste menn er ikke voldelige, 370 dro til krisesenter. Det er flere årsaker enn vold som fører til dette som jeg har nevnt.. Det er leit men krangler kan være slik at en av de må gå fra stedet.

Men det er ikke sikkert at alle utenlandske damene er klar over at det finnes tilbud som krisesenter, og det er da vannvittig dumt om de blir værende i voldelige ekteskap.

Andelen voldelige menn er ikke de 370 heller nødvendigvis (altså ca 10 % av årlige utenlandske kvinner som giftes med norske menn). Man regner med at det er mørketall her. Altså at kvinnene blir værende i voldelige ekteskap og ikke kommer seg til krisesenteret. 

Flesteparten av menn er ikke voldelige mot sine utenlandske koner nei. Men man burde få satt inn sterkere virkemidler mot de som faktisk er det, og spesielt om de er gjengangere.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (6 minutter siden):

Men det er ikke sikkert at alle utenlandske damene er klar over at det finnes tilbud som krisesenter, og det er da vannvittig dumt om de blir værende i voldelige ekteskap.

Andelen voldelige menn er ikke de 370 heller nødvendigvis (altså ca 10 % av årlige utenlandske kvinner som giftes med norske menn). Man regner med at det er mørketall her. Altså at kvinnene blir værende i voldelige ekteskap og ikke kommer seg til krisesenteret. 

Flesteparten av menn er ikke voldelige mot sine utenlandske koner nei. Men man burde få satt inn sterkere virkemidler mot de som faktisk er det, og spesielt om de er gjengangere.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Klart om volden skjedde hele veien fra de kom hit så er det nok slik, men de fleste har tilgang til mobil eller internett og da finner de ut slikt. Mange har også venner fra samme kultur som de kan rådføre seg med.

Jeg er enig med deg med gjengangere, han som kjørte 5 damer og dumpet dem på krisesenteret burde forbys å hente flere damer, men slike lover er vanskelige både å lage og å håndheve.

Anmeldelsene og krisesenter har gått kraftig opp for hele landet forøvrig. Ekspertene skylder på Covid og krise dyrtid med strøm osv og rente som gjør at folk lettere krangler og klikker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tenker at å finne kone i utlandet gjøres bla. for å sikre seg mot å bli avvist, men i kjærlighet kan man aldri vite hva som skjer på forhånd.

Å være feminist er som sagt noe menn også kan være, fordi de er opptatt av å være likestilte, ha likeverdighet i et forhold. Ikke for at kvinner skal ta igjen for dårlig behandling fra menn opp igjennom historien.

Det har også vært snakk om synkende fertilitet pga miljøgifter, ikke bare at kvinner har blitt for kravstore pga høyere utdannelse og selvstendighet. Menn må ikke sakke akterut og ta tak i seg selv, be om hjelp. Jobber forsvinner i automatiseringen. Man konkurrerer med hele EU. Kall det et samfunnsproblem, ikke skyld på kvinner. Uførhet er er ikke ens egen skyld, men man blir ingen vinner på ekteskapsmarkedet. Jeg leste for noen år siden, kvinnelige leger var de mest attraktive på dateingsidene. De har både høy og stabil inntekt og er opptatt av å få barn, muligens.

Det er gjort forskning på at de som har samme interesser og samme utdanningsnivå trives best sammen.

På en måte tenker jeg at de som finner sin utkårede på nettet langt hjemmefra er litt naive. Men hvis det blir kjærlighet og lykke for begge parter, har man lykkes ved å følge en annen oppskrift. Vist handlekraft og tatt saken i egne hender, ikke latt skjebnen få styre livet sitt.

Avhengighet kan også være kjærlighet hvis man finner balansen mellom å gi og ta/få, selv om det var for pengenes skyld.

Den ekstreme utgaven så jeg tilfeldigvis på Dr. Phil. Om en middeladrende mor som skulle reise til et land i Afrika for å gifte seg med en 25-årig ung mann. Samme område var kjent for kidnapping av hvite. Hun hadde allerede før giftemålet sendt ned en del penger, men ville ikke innse at hun var blitt lurt. Hun var for forelsket.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gjest 54bc1...2b5

Se, jeg kan også diskutere anonymt! 

Jeg er selvvalgt enslig, og denne tråden får meg bare til å bli tryggere på mitt valg. 

Forhold med norske kvinner føles som minefelt, man må alltid følge nøye med på hvor man trår, uansett hvor bagatellmessig situasjonen er. Nei takk! 

"Funnet seg utenlandsk dame sier du?" "Nei grøss, for en       ! (Sett inn passende feilaktige påstand her)" 

 

Damned if you do, damned if you dont.  I aint playing your game, that simple! 

Anonymous poster hash: 54bc1...2b5

Lenke til kommentar
1 hour ago, Guest 219e3...fe5 said:

Som sagt før, likestilte forhold gir de lykkeligste damene, og "happy wife, happy life" - så tenker at menn også innerst inne har det best med likestilte forhold. Hvis man egentlig bare vil ha en kvinne som duller med en, da er det kanskje like greit å bare flytte hjem til mamma da 😝

Går du ut i fra at de fleste forhold til asiatiske ikke er likestilte? Se et par serier og filmer fra sør korea, så ser man at kvinner er langt langt i fra noen dørmatte. Disse seriene er for asiatere litt som filmer fra hollywood var på oss. 

Den typiske asiateren du tenker på er kanskje forrige generasjon, men selv der er det mange lykkelige par selv om konen kanskje(?) forguder mannen for den minste ting. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
itgrevelin skrev (11 minutter siden):

Går du ut i fra at de fleste forhold til asiatiske ikke er likestilte? Se et par serier og filmer fra sør korea, så ser man at kvinner er langt langt i fra noen dørmatte. Disse seriene er for asiatere litt som filmer fra hollywood var på oss. 

Den typiske asiateren du tenker på er kanskje forrige generasjon, men selv der er det mange lykkelige par selv om konen kanskje(?) forguder mannen for den minste ting. 

Jeg går ut fra at i et forhold der den ene har mye mere penger enn den andre så kan man bruke dette til å få makt over partneren sin. Er vel en grunn for at man reiser til fattige områder for å finne seg en partner. Jeg vet at dette er en tråd om Thailandske, men man kan trekke linjer til hvilket som helst land hvor dette kan være veien ut fra fattigdom for kvinnen og familien hennes.

Hvis jeg hadde vært norsk mann så ville jeg nok alltid lurt på om det var meg eller pengene mine hun var ute etter. (Kanskje man finner det ut etterhvert, når hun har bodd her lenge nok til å få opphold selv om hun skiller seg) 😘

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar

Norske kvinner er nok dessverre like mye, om ikke mer, opptatt av penger og fasade som de asiatiske. Men det er jo et sårt tema for norske kvinner dette, at de velges bort av menn til fordel for asiater. Fra menn sitt standpunkt kan det være et veldig rasjonelt valg. En moderne vestlig kvinne har gjerne ikke veldig mye å tilby men er samtidig voldsomt kravstor til mannen. 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (15 minutter siden):

Jeg går ut fra at i et forhold der den ene har mye mere penger enn den andre så kan man bruke dette til å få makt over partneren sin. Er vel en grunn for at man reiser til fattige områder for å finne seg en partner. Jeg vet at dette er en tråd om Thailandske, men man kan trekke linjer til hvilket som helst land hvor dette kan være veien ut fra fattigdom for kvinnen og familien hennes.

Hvis jeg hadde vært norsk mann så ville jeg nok alltid lurt på om det var meg eller pengene mine hun var ute etter. (Kanskje man finner det ut etterhvert, når hun har bodd her lenge nok til å få opphold selv om hun skiller seg) 😘

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

De samme damene blir kjempeprovosert om du sier de bare er ute etter penger. Det kan jeg love deg er et rødt kort å si dette direkte til en asiatisk dame. Det er nok vi som ser ting i penger, fordi familien ikke er viktig for oss lenger så tror vi alt handler om dette.

De vil heller si de er opptatt av et lykkelig liv og familien. Men vi ser på det som å være glad i penger.

Om du sier det til en asiat så tolker de det at du ser på de som lykkejeger og pengeglad. Fordi når vi sier penger så tenker vi automatisk egoistisk.

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...