Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er thai-kvinner så populære?


Anbefalte innlegg

Nå var det voldsomt mye generalisering her...

Norsk formering er jo i krise. Såpass at Erna gikk ut i en årstale.

Tallene er klare i statistikken, Ola og Kari er utrydningstruet..

Innvandrere er eneste redning.

Dette er ikke tull, det er Tallenes klare tale.

Problemet er at norske kvinner ikke vil ha barn, og det fødes for få. Er masse interessant på Youtube om dette dilemma.

10% eller noe av norske menn har norske damer, disse vil de norske damene ha, og det er bruk og kast for disse mennene, såkalte rundbrennere.

Dette er et mye større problem enn at nordmenn med yrkesfag eller trygd finner en utenlandsk dame.

Endret av Gouldfan
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 219e3...fe5
Yakamaru skrev (13 minutter siden):

Hvilke rettigheter er det en mann har som en kvinne ikke har?

Hvor i mitt innlegg står det at menn har flere rettigheter enn damer? Det er mulighetene som er forskjellige pga holdninger. På noen områder så har kvinner færre muligheter pga holdninger enn menn, mens på andre områder så er det menn som har færre muligheter pga holdninger enn kvinner. Hvis man bare kunne slutte med å anta at man som kvinne eller som mann skal trives med og utføre bestemte oppgaver basert ut fra kjønn så hadde vi kommet langt. Vi er alle selvstendige individer, og bør få ta våre valg ut fra det.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Guest 219e3...fe5 said:

Hvor i mitt innlegg står det at menn har flere rettigheter enn damer? Det er mulighetene som er forskjellige pga holdninger. På noen områder så har kvinner færre muligheter pga holdninger enn menn, mens på andre områder så er det menn som har færre muligheter pga holdninger enn kvinner. Hvis man bare kunne slutte med å anta at man som kvinne eller som mann skal trives med og utføre bestemte oppgaver basert ut fra kjønn så hadde vi kommet langt. Vi er alle selvstendige individer, og bør få ta våre valg ut fra det.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Menn og kvinner er meget forskjellige, og har per loven de samme rettighetene. De velger forskjellige ting. 80/20 er en oppdeling man ofte ser i forhold til kjønnsoppdeling. 

En mann er mer skikket til å jobbe i bygg enn en kvinne, grunnet blant annet bedre fysisk styrke. En kvinne er mer skikket til å jobbe i en barnehage eller som en sykepleier grunnet at de er mer emosjonelt stilt i den retningen. I et likestilt samfunn som vi lever i har folk lov til å velge hva de selv vil jobbe med, eller er det problem at veldig mange kvinner ikke velger et manneyrke?

Menn og kvinner har de samme mulighetene. Det betyr ikke at de vil få de samme resultatene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Inspector said:

De fleste har ikke nevnt poenget med hvilke verdier/holdninger thai-damer ofte besitter og som mange norske menn etterspør.

Ikke mange norske damer som setter familie, samhold, bolig,godhet o.l i høysetet

Aye. Ble visst glemt i farten. 

Thai damer/Vest-europeere setter hjem, forhold og familie forran karriere oftest, noe som er etterlyst av mange menn. Er noe jeg ville valgt selv ovenfor en kravstor vestlig kvinne. Mange utrolig pene vest-europeere/Thai damer jeg kunne tenke meg å date selv hvis det overhode ble av interesse. 

Har en tendens til å ha mere tradisjonelle verdier og holdninger, noe som en stor nok del vestlige kvinner ikke har eller har til en redusert grad. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Inspector skrev (2 minutter siden):

De fleste har ikke nevnt poenget med hvilke verdier/holdninger thai-damer ofte besitter og som mange norske menn etterspør.

Ikke mange norske damer som setter familie, samhold, bolig,godhet o.l i høysetet

Vel... her er det kanskje en misforståelse ute og går. Det ene utelukker ikke det andre. Familie,  samhold, bolig og godhet kan fint kombineres med høy utdanning og egne fritidsinteresser.

Vi har 5 barn, begge har høyere utdanning, (privat sektor),har fulgt opp barna på skole og fritidsaktiviteter... Familien har vært førsteprioritet for oss begge, men det kan som nevnt fint kombineres med jobb.

De norske menn som ønsker seg en dame med tradisjonelle verdier prioriterer derimot ikke familien på samme måte. 

Og det er faktisk ikke så mange menn som søker etter en utenlandsk en, de aller fleste er ålreite menn som finner seg en norsk (eller vestlig) dame.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Yakamaru skrev (8 minutter siden):

Menn og kvinner er meget forskjellige, og har per loven de samme rettighetene. De velger forskjellige ting. 80/20 er en oppdeling man ofte ser i forhold til kjønnsoppdeling. 

En mann er mer skikket til å jobbe i bygg enn en kvinne, grunnet blant annet bedre fysisk styrke. En kvinne er mer skikket til å jobbe i en barnehage eller som en sykepleier grunnet at de er mer emosjonelt stilt i den retningen. I et likestilt samfunn som vi lever i har folk lov til å velge hva de selv vil jobbe med, eller er det problem at veldig mange kvinner ikke velger et manneyrke?

Menn og kvinner har de samme mulighetene. Det betyr ikke at de vil få de samme resultatene. 

Menn og kvinner har absolutt ikke de samme mulighetene. Kvinner blir diskriminert i arbeidslivet (ansettelsesprosessen) fordi de er eller kan bli gravide, de får oftere lavere lønn for samme jobb som en mann. På samme måte så blir menn diskriminert i f.eks samlivsbrudd ang omsorg for egne barn.

Enig i at menn i noen yrker er bedre egnet pga fysisk styrke. Uenig i at kvinner er bedre egnet til omsorgsyrker.

Vil ikke kalle yrker for kvinneyrker og manneyrker da, mer passende er kvinnedominerte og mannsdominerte yrker.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
1 minute ago, Guest 219e3...fe5 said:

Menn og kvinner har absolutt ikke de samme mulighetene. Kvinner blir diskriminert i arbeidslivet (ansettelsesprosessen) fordi de er eller kan bli gravide, de får oftere lavere lønn for samme jobb som en mann. På samme måte så blir menn diskriminert i f.eks samlivsbrudd ang omsorg for egne barn.

Enig i at menn i noen yrker er bedre egnet pga fysisk styrke. Uenig i at kvinner er bedre egnet til omsorgsyrker.

Vil ikke kalle yrker for kvinneyrker og manneyrker da, mer passende er kvinnedominerte og mannsdominerte yrker.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Om kvinner får lavere lønn for samme mengde og kvalitet på arbeid har jeg en kjempebusniesside til deg - åpne konsulenthus og ansatt bare kvinner. Profitten mellom markedspris og lønn kan du beholde selv....  

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg lurer på om en del norske menn ønsker seg en thai-dame i håp om den minste motstands vei. De innbiller og forventer seg kanskje et kvinnemenneske som smiler 24/7, sier ja til alt, gir deg frokost på senga resten av livet og har munnen ustanselig åpen for lettere være klar til å ta imot veslegutt i buksa. Altså en real mannssjåvinist.

Jeg kjenner én. Om ikke identiske forventninger som ovenfor, så er jeg ganske sikker på at han så for seg en sjefsstilling i heimen. Slik ble det ikke. Denne dama har temperament som fy, og han går nå rundt i huset sitt som en dott i pysjamas..🤣

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Wisd0m skrev (15 minutter siden):

Om kvinner får lavere lønn for samme mengde og kvalitet på arbeid har jeg en kjempebusniesside til deg - åpne konsulenthus og ansatt bare kvinner. Profitten mellom markedspris og lønn kan du beholde selv....  

Du tenker at det er en kjempegod ide å bryte likestillingsloven ved ansettelse m.a.o. Jeg er faktisk for reell likestilling, og hvis den beste søkeren er mann så skal han få jobben. Han skal derimot ikke bare få jobben i egenskap av å være mann. Det samme gjelder for kvinner.

Det heter business btw...

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (1 time siden):

Problemet er at norske kvinner ikke vil ha barn, og det fødes for få. Er masse interessant på Youtube om dette dilemma.

10% eller noe av norske menn har norske damer, disse vil de norske damene ha, og det er bruk og kast for disse mennene, såkalte rundbrennere.

Dette er et mye større problem enn at nordmenn med yrkesfag eller trygd finner en utenlandsk dame.

Media er jo flinke til å lage gladartikler om damer og kjendisdamer som "aldri skal få seg barn" og forteller om hvor fantastisk mye fritid dette gir osv. (Dog, jeg tror det kan bli ensomt etterhvert, det snakkes det ikke like mye om)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sovna skrev (10 minutter siden):

Jeg lurer på om en del norske menn ønsker seg en thai-dame i håp om den minste motstands vei. De innbiller og forventer seg kanskje et kvinnemenneske som smiler 24/7, sier ja til alt, gir deg frokost på senga resten av livet og har munnen ustanselig åpen for lettere være klar til å ta imot veslegutt i buksa. Altså en real mannssjåvinist.

Dette er bare småtteri iforhold til hva en mann må være for ei norsk dame.. Og hvis han likevel gjør alt hun vil så er han "for kjedelig". Så kanskje begge grupper må senke forventningene litt.. 🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
DukeNukem3d skrev (6 minutter siden):

Dette er bare småtteri iforhold til hva en mann må være for ei norsk dame.. Og hvis han likevel gjør alt hun vil så er han "for kjedelig". Så kanskje begge grupper må senke forventningene litt.. 🙂

Ikke deg jeg spurte i stad, men hva er det egentlig norske menn " må gjøre" for en norsk dame? Det virker ikke som om noen menn i tråden har et godt svar på det.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
41 minutes ago, Guest 219e3...fe5 said:

Menn og kvinner har absolutt ikke de samme mulighetene. Kvinner blir diskriminert i arbeidslivet (ansettelsesprosessen) fordi de er eller kan bli gravide, de får oftere lavere lønn for samme jobb som en mann. På samme måte så blir menn diskriminert i f.eks samlivsbrudd ang omsorg for egne barn.

Enig i at menn i noen yrker er bedre egnet pga fysisk styrke. Uenig i at kvinner er bedre egnet til omsorgsyrker.

Vil ikke kalle yrker for kvinneyrker og manneyrker da, mer passende er kvinnedominerte og mannsdominerte yrker.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Det er ulovlig per norsk lov å ansette noen og diskriminere på lønn, om det er menn eller kvinner spiller ingen rolle. 

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2005-06-17-62

https://www.regjeringen.no/no/tema/arbeidsliv/arbeidsmiljo-og-sikkerhet/innsikt/arbeidsmiljoloven/id447107/

Så dette er bare renspikket bullshit.

Menn og kvinner har de samme mulighetene. Det betyr ikke at de velger det samme eller for den saks skyld vil ende opp med de samme resultatene. Som i, en kvinne har fullt lov til å søke på en jobb som snekker, det betyr ikke at hun vil bli valgt fordi hun er kvinne. Kjønn spiller en rolle når det kommer til ansettelser, spesielt hvis en kvinne eller en mann er mer passende å ansette. Hvor mange kvinner jobber på en oljeplattform og/eller er i militæret? Akkurat, my point exactly.

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Yakamaru skrev (18 minutter siden):

Det er ulovlig per norsk lov å ansette noen og diskriminere på lønn, om det er menn eller kvinner spiller ingen rolle. 

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2005-06-17-62

https://www.regjeringen.no/no/tema/arbeidsliv/arbeidsmiljo-og-sikkerhet/innsikt/arbeidsmiljoloven/id447107/

Så dette er bare renspikket bullshit.

Menn og kvinner har de samme mulighetene. Det betyr ikke at de velger det samme eller for den saks skyld vil ende opp med de samme resultatene. Som i, en kvinne har fullt lov til å søke på en jobb som snekker, det betyr ikke at hun vil bli valgt fordi hun er kvinne. Kjønn spiller en rolle når det kommer til ansettelser, spesielt hvis en kvinne eller en mann er mer passende å ansette. Hvor mange kvinner jobber på en oljeplattform og/eller er i militæret? Akkurat, my point exactly.

Bullshit er det så absolutt ikke. Kvinner tjener mindre i samme jobb. Dette er der forsket på. Legger ved forskning. 

https://forskning.no/kjonn-og-samfunn-okonomi/na-er-det-dokumentert-kvinner-tjener-mindre-enn-menn-i-samme-jobb/2117421

Kjønn spiller ingen rolle ved ansettelse så sant det ikke er kvoteringsregler på dette. Kvotering skal uansett  bare gjelde hvis man står med 2 kandidater som er like gode, man skal ikke velge en dårligere kandidat bare fordi den har et bestemt kjønn.

At kvinner blir diskriminert i arbeidslivet, (og jeg snakker om privatsektor nå) kan du faktisk ikke nekte for. Jeg har forresten selv fått erstatning fra en bedrift fordi jeg ble diskriminert i forbindelse med graviditet.

Nå er det også sånn at flere kvinner enn menn som tar høyere utdanning,  så etterhvert så vil vi nok se en dreining her av en større bedre kvalifiserte andel kvinner enn menn.

Men jeg kjenner vi begynner å gå litt langt utenfor tema nå. Tema er hvorfor menn velger seg en brud fra Thailand...

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Guest 219e3...fe5 said:

Bullshit er det så absolutt ikke. Kvinner tjener mindre i samme jobb. Dette er der forsket på. Legger ved forskning. 

https://forskning.no/kjonn-og-samfunn-okonomi/na-er-det-dokumentert-kvinner-tjener-mindre-enn-menn-i-samme-jobb/2117421

Kjønn spiller ingen rolle ved ansettelse så sant det ikke er kvoteringsregler på dette. Kvotering skal uansett  bare gjelde hvis man står med 2 kandidater som er like gode, man skal ikke velge en dårligere kandidat bare fordi den har et bestemt kjønn.

At kvinner blir diskriminert i arbeidslivet, (og jeg snakker om privatsektor nå) kan du faktisk ikke nekte for. Jeg har forresten selv fått erstatning fra en bedrift fordi jeg ble diskriminert i forbindelse med graviditet.

Nå er det også sånn at flere kvinner enn menn som tar høyere utdanning,  så etterhvert så vil vi nok se en dreining her av en større bedre kvalifiserte andel kvinner enn menn.

Men jeg kjenner vi begynner å gå litt langt utenfor tema nå. Tema er hvorfor menn velger seg en brud fra Thailand...

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Kvinner jobber mindre enn menn. De har samme lønn, men menn jobber gjerne mer overtid hvorav kvinner pleier a la være. Der har du svaret ditt. Menn jobber i gjennomsnitt en 44-46 timer eller noe i uka, hvorav kvinner jobber ca 37-38 et sted(husker ikke tallene spesifikt, men lå rundt der et sted). Igjen. Samme muligheter, forskjellige resultater. 

Når det kommer til Thai damer har jeg allerede spesifisert tankene mine på emnet, og gidder ikke bruke mer tid på dette. Har andre viktigere ting å drive med.

Får ha en ellers god der borte. :D

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
DukeNukem3d skrev (7 minutter siden):

Det er det jo skrevet mye om i media. "De samme mannfolka går på rundgang" "kun 5-10% av menn får høyresveip osv". Så man må jo være en alfahann bare for å få delta i spillet i utgangspunktet.. Og der må jeg ærlig innrømme at jeg er ikke i nærheten. Så for meg er det neppe poeng å i det hele tatt laste ned datingapp i Norge.. :)

Ellers vil du ikke tro hva mine venner i Norge som imponerende nok har klart å ordne seg norsk dame opplever...  Jesus. Jeg kjenner ikke så mange i Norge lenger, jeg ble mobbet mye i oppveksten utenfor Oslo og flyttet vekk derfra i ung alder uten å opprettholde noen bekjentskap der. Men jeg som kjenner så få i Norge har 3 venner som har opplevd ting jeg aldri kunne funnet meg i selv. En måtte oppgi hobbyen sin og selge alt av gaming utstyr på finn.no fordi "nå har han blitt voksen", en kunne ikke lenger få slippe inn katta i huset fordi dama hadde lest i et magasin om en katt som la seg oppå spedbarnet så spedbarnet ble kvalt. En tredje fant seg ei klin gærn MDG dame som skal ha alt miljøvennlig. Alle må ha kort hår, kun en julekalender på deling på unga (åpne en luke hver sin dag) osv osv. Jeg synes alle jeg kjenner blir totalt overkjørt av sin norske dame og at det kun er hennes vilje som teller i forholdet. Skremmende synes jeg.

Nei, jeg har det fint med asiatisk dame jeg tenker jeg.. :) Og jeg kan virkelig ikke fatte at jeg utnytter henne. Men jeg har aldri møtt dame i Norge som jeg kan prate med i mange timer på telefon osv, så for meg er det fantastisk å reise ut og oppleve det jeg trodde jeg aldri skulle få oppleve. Jeg trodde det var vanlige ting jeg "utsetter" henne for, men.. Hun påstår ihvertfall at jeg er veldig snill kjæreste

Man trenger heldigvis ikke en datingapp for å få seg dame da.

Nå syns ikke jeg at de tilfellene du nevner er helt overdramatiske da. Men i et forhold hvor man faktisk er likestilte (som vi er i vårt) så sier jeg alltid ja hvis han vil ut på noe, kunne aldri latt han kutte en noen hobby, som han heller ikke begrenser meg på noen måte. For det er det respekt og kjærlighet handler om. At man gjør det best mulig for den andre parten, for da gjør man også det beste for samlivet totalt.

Trist å høre om din norske oppvekst,  og så håper jeg at du har det fint der du er nå 🙂

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Guest 219e3...fe5 said:

Men jeg kjenner vi begynner å gå litt langt utenfor tema nå. Tema er hvorfor menn velger seg en brud fra Thailand...

Jeg tror det sier en del om norske kvinner og hvilke urealistiske krav de stiller, det er "drømmemannen" eller ingenting. De ender opp med å gå på rundgang (ride på karusellen) og tro de er attraktive helt til de møter veggen og ender opp ensom og bitter. Og det er alltid menns feil at dette skjer. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...