Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

 

Hvordan er det egentlig for en kattemor å bli fratatt alle ungene sine? Når man tenker litt på det så er det jo egentlig en veldig forferdelig ting å gjøre.

Slutt å gi dyr menneskelige trekk, de er ikke mennesker, de er dyr og vil faktisk begynne å sky ungene når hun kan vende dem av melken for å få dem til å bli selvstendige. Katter puler i vei uten å gi faen i om de puler mor eller sønn (finnes dyr som ikke har sex med familie, katter er ikke en av de dyrene), så de bryr seg nok ikke nevneverdig etter at kattungene kan overleve på egenhånd.

 

Ikke fortell meg hva jeg ikke kan gjøre. Det var bare et spørsmål, og jeg har ikke "gitt dyr menneskelige trekk". Ingen grunn til å bli sur.

Endret av Kjøleskap
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Hvordan er det egentlig for en kattemor å bli fratatt alle ungene sine? Når man tenker litt på det så er det jo egentlig en veldig forferdelig ting å gjøre.

Slutt å gi dyr menneskelige trekk, de er ikke mennesker, de er dyr og vil faktisk begynne å sky ungene når hun kan vende dem av melken for å få dem til å bli selvstendige. Katter puler i vei uten å gi faen i om de puler mor eller sønn (finnes dyr som ikke har sex med familie, katter er ikke en av de dyrene), så de bryr seg nok ikke nevneverdig etter at kattungene kan overleve på egenhånd.

 

Ikke fortell meg hva jeg ikke kan gjøre. Det var bare et spørsmål, og jeg har ikke "gitt dyr menneskelige trekk". Ingen grunn til å bli sur.

 

Jo det er det faktisk! Det er akkurat den tankegangen som fører til at folk ikke kastrerer kattene sine og lar dem produsere vilt, noe som vi alle her vet er en uting for kattens generelle ve og vel. Ikke gjør det, mennesker er idioter og løper med hva som helst for å rettferdiggjøre kullet til katten sin som de sliter med å finne hjem til når de ikke er søte, små kattunger lenger.

 

Ønsker du ikke respons på hva du skriver henger du på feil side på nettet akkurat nå. Beklager at du tok irettesettelsen SÅ hardt!

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Njah.. Verre med den menneskelige ynglingen egentlig ( overbefolkningen) en den kattelige.Når alt kommer til alt
Mennesker burde være de føste til å få færre barn. Men da er det alltid bare flott og fint liksom.

Klart det er forferdelig for en kattemor å bli frattatt unger når hun først har dem, ingen problem å se det sånn. Det er jo ikke dermed sagt at man mener katter bør få yngle ukontrollert. Det er vel to forskjellige ting.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Her er verdens lengste katt

 

Katten Arcturus er så lang at han har fått plass i Guinness rekordbok. Det har «broren» hans også – for noe annet.

 

Arcturus Aldebaran er med sine 48,4 centimeter verdens lengste huskatt, mens Cygnus Regulus har verdens lengste huskatt-hale. Den måler 44,66 centimeter.

 

post-131018-0-44169700-1505709657_thumb.jpg

 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/dyrene/her-er-verdens-lengste-katt/a/24143129/

Lenke til kommentar

For tredje dag på rad. Katta har driti på gulvet og ikke i kassa si. Jeg lot til og med luka stå oppe i natt, slik at hun kunne gå ut, men neida. Så nå har jeg sperra henne inne på rommet med luka, gitt henne mat og vann, og vaska gulvene med 35 % eddik. Faen, ass. Noen tips? Jeg vil anta at hun savner matmor (hu er på ferie i to uker pga. smerter ved leddgikt i den trønderske "sommeren"), og at dette er hennes måte å vise at de timene jeg tilbringer med å leke med henne, mate henne, og børste pelsen hennes, så absolutt ikke er nok, men hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar

Da har den andre katten ankommet.

 

Den følelsen når du introduserer den gamle eieren av et territorium til den nye. Jaging, fresing, og gutturale lyder rundt hele huset. Klarte å holde dem adskilt i 5 timer, men så klarte min å lure seg ut av rommet jeg trodde hun var på, og kom og møtte den jeg passer i døra. Nå ligger begge under hvert sitt skap og freser på hverandre. Bare 9 dager igjen …

Lenke til kommentar

Huff.

 

Av og til er det litt ekkelt å ha gps-sporing på katten. Ser jo hvor utrolig langt hun av og til finner på å dra.

 

Enda værre er det når gps-sporingen av en eller annen grunn slutter å fungere, mens hun er langt borte. Som nå i dag. Siste posisjon ble mottat for tre timer siden, da var hun virkelig langt unna, bortenfor en fabrikk som lager varmepellets. Hun bruker ikke å gå så langt. Skummelt. :(

 

Edit:

 

Nå har hun kommet hjem... uten bånd...

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar

Og derfor anbefales det ikke egentlig halsbånd på katter. De smyger seg rundt på de mest krikete og krokete steder at det er fare for at båndet setter seg fast i noe. Men GPS er helt konge da når kattene pleier å forsvinne mange timer. Er forundret over at chippene nå til dags enda ikke kommer med gps-sporing i tillegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...