Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Ja. har mye forskjellig de kan leke med. men kommer som regel bort til meg og maser pga de vil at jeg skal leke med de :p

 

hadde ikke gjort noe med noe som er en form for mekanisk maskin de kan leke med.

 

Ellers så filma vi litt tidligere. Skulle igrunnen bare teste kameraet litt.

 

 

 

Den siste her ble noe dårlig bildekvalitet pga lyset. var såpass mørkt at det ble en god del bildestøy \ ute av fokus.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har katt, og nå er det en tidligere kollega, som nå bor i Tyskland, som gjerne vil ha meg nedover. Permanent. Hvordan er det å ta med seg katt til andre land evt? Tenker karantene, vaksiner, pass osv.

 

Evt forslag til hvordan jeg kan reise, la katten være her hjemme i Norge en periode (kan være snakk om måneder) og så få med katten senere? Jeg kjenner ingen som vil passe ham i en periode, og som bor slik at han kan være ute.

 

Å ha katten ute i Tyskland blir vel omtrent som å ha katten ute her? Må bare bo deretter.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Har katt, og nå er det en tidligere kollega, som nå bor i Tyskland, som gjerne vil ha meg nedover. Permanent. Hvordan er det å ta med seg katt til andre land evt? Tenker karantene, vaksiner, pass osv.

 

Evt forslag til hvordan jeg kan reise, la katten være her hjemme i Norge en periode (kan være snakk om måneder) og så få med katten senere? Jeg kjenner ingen som vil passe ham i en periode, og som bor slik at han kan være ute.

 

Å ha katten ute i Tyskland blir vel omtrent som å ha katten ute her? Må bare bo deretter.

http://www.dagbladet.no/nyheter/hund-matte-avlives-etter-snartur-over-grensa-til-sverige/67555187

Lenke til kommentar

Vi er en vennegjeng på 4, som bor sammen og deler husleie. Vi har 4 nydelige katter; Terror, Spanky, Morgan og Flikkflakk. 

 

Og i går skaffet vi oss hund, en blanding av Grandanoa og Ridgepack. 

 

 

 

Noen som har noen kreative tips til å få katt og hund til å leve harmonisk sammen, eller er det bare å vente til kattene blir vant med han? :)

Prøv å la naturen gå sin gang. Dyr kommuniserer. 

Vi har omtrent alltid hatt dyr. Hunder og katter som kommer overens - som-oftest. Nå, to hunder, tisper , en katt kastrert.

 

Om morgenen hilser de på hverandre, eller rettere sagt bikkjene overstrømmende - katta reservert - oppgitt. 

Kroppsspråket til katta sier: Jada, jada. Jeg liker dere også, men det får være grenser. Holder dere ikke opp nå, så setter jeg poten på snuta deres - og da vet dere hva som skjer om klørne kommer ut!

 

Andre katter i nabolaget derimot - ingen tvil, bikkjene er enige. De Skal Drepes! Selv ikke katta liker dem.

 

Det finnes noe som heter "rang ordning". Kona er øverst. Jeg er på samme nivå som katta og bikkjene - vel valpen (ca 18 mnd) er i ferd med å overta etter mora si.

 

Der råder harmoni i vårt hjem og pussig nok, så forstår bikkjer på besøk situasjonen umiddelbart.

 

Hva kan du gjøre? Ta katta i fanget, rop på bikkja og klø begge to. Gi kattene og hunden like mye oppmerksomhet - gjerne samtidig

Gå på tur sammen Bikkjene i bånd (båndtvang). Vær klar over at katta har et helt klart revir som den ikke liker å gå utenfor.

 

Når det er sagt, blanding Gran Danois og ridgeback (Rodesian?) Det er sikkert en stor hund - veldig stor.

 

Hvis den er valp - kanskje det går. Jeg vet ikke. Men, dersom det oppstår en rangordning som du ikke liker, la det være. Bland deg ikke opp i den. Der alle kjenner sin plass - råder trygghet!

 

Edit. La aldri en hund få høyere rang enn deg!  

Endret av CiaroScuro
Lenke til kommentar

Enkelte burde ikke hatt katter!

 

Mange dumper katten før sommerferien
 

Sommeren er høysesong for å kvitte seg med katter. Alt før fellesferien er kapasiteten sprengt på flere av Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger.
 

– Da blir de for mye til bry. Da vil ikke eieren mer. Vi finner også kattunger etterlatt i plastposer i søppelkasser.

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/dyrevern/mange-dumper-katten-foer-sommerferien/a/24073268/

Lenke til kommentar

Levere dem til dyrlegen, i følge Google. Å kaste dem i søppelkassa kan være en smitterisiko og er uansett jævlig kjipt overfor de som tømmer søpla di.

 

Jeg traff en katt mens jeg kjørte på motorveien midt på natta for en tid tilbake. Da kom politiets egen dyreansvarlig og henta skrotten.

Endret av Sexylubb1
Lenke til kommentar

Har hatt stor suksess med å ha katt i bånd/selr fritt i baksetet. Og så er det lett å ta noen småturer ut om katten vil det.

 

Generelt misliker katter å reise. Noe som gjerne fører til at de ikke går på do underveis. Men hvordan en liten kattunge reagerer kan jo være vanskelig å si.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det slik at katter nærmest har et frikort, mens hunder må gå i bånd og bæsjen skal plukkes opp? Det kryr av katter her og de ødelegger og driter overalt der man prøver å få til hyggelige blomster eller spiselige ting. Å plukke dritt i jordbæråkeren samtidig som man plukker bær er ikke noe moro. Kan jeg føre timeliste over tiden jeg bruker og sende delt regning til eierne? Dette problemet synes bare å bli større og større. Det går utover oss som ikke har katt, for katteeierne er ikke plaget med dette etter det jeg har blitt fortalt.

 

Ja, jeg har lagt appelsinskall, edikk, sitron, kaffegrut, fylt vannflasker, nå har jeg satt pinner med torner rundt omkring, det er ikke så pent, men forhåpentligvis mer effektivt.   

Lenke til kommentar

Blir vanskelig å diktere hvor pus skal gå på do dessverre, også noe urettferdig at du forventer det samme fra to forskjellige arter som har veldig forskjellige behov. Fordelen med det i det minste er at kattene graver det ned, hunder bare driter hvor det passer dem.

Også er det jo veldig fint at katter er de reneste lystmordere som vi da selvsagt må la gå løs så de kan ta livet av store mengder sårbare dyr og fugler..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...