Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Og der var pus på oppdagelsesferd. Åpnet terassedøra midt på natten for å hente noe og han trasket lett ut og forsvant inn i noe kratt. Rakk ikke skaffe GPS-sporing så får håpe pus ikke tar ferga hjem til tidligere matmor. Sitter med åpen dør så lenge jeg er hjemme. Om natten må jeg stenge for de andre kattene i nabolaget vil så gjerne inn til meg.

Ut med mat\vann og noe kattesand som han bruker.

 

De har god luktesans, så da er sjansen stor for at han finner veien hjem igjen.

 

Du kan også få lånt kattefelle hos dyrebeskyttelsen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da var pus kommet hjem igjen. Det var en liten lettelse når jeg sjekket klokka 2 på natta og fant pus på sofaen.

 

Her er nattens opptak av dramaet. Mesteparten er speedet opp 30x og viser kameraet i dagslys og helt til tussemørke. Merk at utelyset er påslått hele tiden og er eneste grunnen til at det er mulig å se noe om natta.

https://gfycat.com/JaggedDeepBluetonguelizard

 

Opptaket er gjort med Mobius Actioncam. Video lagres på SD kort og må sjekkes manuelt. Ikke noe langtids-løsning akkurat.

Endret av Thor.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Det varierer jo veldig hva folk sier, alt fra 2 dager til 8 uker. Heldigvis flytter vi i desember, og da har hun vanligvis vært en del inne fram til våren.

 

https://www.nrk.no/vestfold/dette-ma-du-gjore-med-katten-nar-du-flytter-1.13477826

 

Lurer på om det kanskje kunne vært noe å gradvis ta hun med ut på noen korte lufteturer?

 

Testa noe sånt?

https://www.apotek1.no/produkter/feliway-spray-til-katt-60ml-881387p

Lenke til kommentar

Er bare væske så jeg antar det er urin. Men var lite lukt så er litt usikker, skjedde mens jeg sov. Har time i morgen tidlig.

 

Edit. Er urin, ja. Var nettopp vitne til at han gikk forbi kattekassen og gjorde fra seg på gulvet rett foran.

Endret av Thor.
Lenke til kommentar

Såå. blir mye mas fra meg nå men det kom dessverre ikke med noen instruksjonsbok på pus.

 

Han var hos dyrlegen tirsdag, tok en urinprøve og eneste de fant var uvanlig mye blod. Ble rådet til å kjøpe dyrefor som hjelper på urinveisplager og feliway for de mente han kanskje var stresset og de fant ikke noe annet på prøvene. Han urinerer fortsatt ikke i kattetoalettet, men foran, varierende mengde blod. Siden dyrlegen ikke er åpen i helgene tenkte jeg å forhøre meg her om noen har vært borti lignende som kanskje har tips og råd til hva det kan være eller hva jeg kan gjøre. Foreløpig så lar jeg han være ute mest mulig så jeg slipper å vaske hele leiligheten flere ganger for dagen.

 

Kan legge til at han har vist tegn til å være leken for første gang siden jeg adopterte han denne uken og han spiser normalt. Om han drikker nok vet jeg ikke for han er så mye ute, men jeg vet at han ikke har sluttet å drikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...