Gå til innhold

Dine fysiske egenskaper


Anbefalte innlegg

har ikke helt oppdaterte tall, men:

 

vekt: 90kg

høyde: 185cm

benk: 105kg

push-ups: 50 (ordentlige!)

Sit-ups: vet jeg egentlig ikke, er så mange teknikker ute å går.. men tar 40-50 hvertfall.

hang-ups: 8-10

500 meter på romaskin: 1:39 (rekorden har stått i gymlokalene i over ett år nå :w00t:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig bruker jeg en spesiell teknikk. :) Til å begynne med, kan du jo prøve å rette deg opp i ryggen, mens du lar armene henge ned. Ved å ha armene her istedenfor å la dem "hvile" ved å knytte alubuleddet. På denne måten bruker du armene mye bedre til å hjelpe deg framover. Dette kan være tungt/uvant/vanskelig i begynnelsen, men det er så absolutt verdt det. For min del, skal jeg ærlig innrømme at jeg har problemer med å holde armene slik når jeg løper langt. Da har jeg en tendens til å begynne å hvile armene, slik jeg tidligere har nevnt.

 

Ellers er det vel ingen hemmelighet at man kan tjene mange sekunder ved å holde seg på tærne når man løper.

 

Dette var da et grovt utsnitt av min teknikk. Vanskelig å gå så veldig mye dypere inn i det hele uten å vise deg fysisk.

 

 

 

Meget få friidrettsutøvere her inne. :hmm: Hva kan dette skyldes?

6165942[/snapback]

 

Takk for tips! skal prøve dette neste gang jeg løper, om jeg får det til... Tror det blir en 3000-meter snart, når jeg blir frisk da.

 

Det med å løpe på tærne tror jeg jeg gjør allerede. :w00t:

Lenke til kommentar
Bare fordi jeg har lyst å være med på listen:

 

13.1 på beep-testen  :D

6166376[/snapback]

Haha, slår deg. 14.7 på beep testen. Har ikke løpt den siden 8. klasse, men tror nok jeg hadde klart det betydelig bedre nå. (Går i 10. klasse)

6170582[/snapback]

 

 

Nooooo! Ditt onde, onde menneske! :no:

Lenke til kommentar
EDIT2: Deathie, bruker du noen spesiell teknikk når du løper, med armer og ben og sånn? spesielt i de lange løpene, tar du ganske lange steg eller korte? Jeg håper jeg kan forbedre meg litt med litt bedre teknikk...

6164928[/snapback]

 

Selvfølgelig bruker jeg en spesiell teknikk. :) Til å begynne med, kan du jo prøve å rette deg opp i ryggen, mens du lar armene henge ned. Ved å ha armene her istedenfor å la dem "hvile" ved å knytte alubuleddet. På denne måten bruker du armene mye bedre til å hjelpe deg framover. Dette kan være tungt/uvant/vanskelig i begynnelsen, men det er så absolutt verdt det. For min del, skal jeg ærlig innrømme at jeg har problemer med å holde armene slik når jeg løper langt. Da har jeg en tendens til å begynne å hvile armene, slik jeg tidligere har nevnt.

 

Ellers er det vel ingen hemmelighet at man kan tjene mange sekunder ved å holde seg på tærne når man løper.

 

Dette var da et grovt utsnitt av min teknikk. Vanskelig å gå så veldig mye dypere inn i det hele uten å vise deg fysisk.

 

 

 

Meget få friidrettsutøvere her inne. :hmm: Hva kan dette skyldes?

6165942[/snapback]

 

Jeg er friidrettsutøver i BUL Oslo. Men bare 14 år, så kan nok ikke matche dine 600 og 800 m tider...

Lenke til kommentar
Sit-ups: 600

 

6181298[/snapback]

 

ARGH!! Det der skal jeg slå deg *løpe og trene*

 

Men hvordan gjør du det? Bøyer du over "magegrense" eller åssen det skal skrives.. Om du gjør det, er det vanskelig for meg. Men om du gjør under grensen kan jeg holde på det i evighet :p

Endret av fox88
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg ligger på en matte, har bøy i knærne, blikket rettet i taket (noe annet er juks), og løfter akkurat slik at korsryggen hever seg over bakken. Jeg har ikke sjangs nå, men før tok jeg 2x250 hver kveld, så da var jeg veldig utholden. Sit ups er vel egentlig en gen-ting. Er noen som rett og slett bare klarer mange. Jeg sliter hvis jeg bytter teknikk, da. For eksempel tok jeg bare 55 i militæret, men de var helt jævlige, og jeg tok faktisk nest mest i troppen (46 soldater). Nå trener jeg med 70 kg i vekter og kjører 3x30 + 3x25 reverse crunches, så det er styrken som går opp ikke utholdenheten.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Du skal lære meg å løpe, Deathie.

6181845[/snapback]

Hvis du lærer meg å ta sit-ups. Selv sliter jeg med sit-ups av en veldig irriterende grunn. Jeg har en veldig rar rygg føler jeg. Istedenfor å rulle ryggen oppover når jeg tar dem, blir det til at jeg løfter ryggen opp strak. Dette gjør det hele mye tyngre enn det trenger å være, men det er på grunn av ryggen min. Fra rumpen svaier nemlig korsryggen veldig inn, mens jeg har en litt "laber" holdning i toppen av ryggen. Vanskelig å forklare, men hvis dere ser for dere en "C", så er vi på glid. Dette er selvfølgelig overdrevet, men jeg sliter rett og slett med å få korsryggen ned i bakken, slik at jeg får den rullefunksjonen.

 

Noen av dere som skjønner noe i det hele tatt? :dontgetit:

Lenke til kommentar
200m: 22,53

400m: 51,01

 

Begge tidene er fra forsommeren i fjor, og jeg satser dermed på at de forbedres i år - i alle fall 400m-tiden.

 

 

Deathie: Regner med at du skal til de større stevnene i da? UM, jr-NM, G-sport-lekene?

6183136[/snapback]

Korrekt. Må perse med 9 hundredeler på 800m for å kvalifisere meg til jr-NM, men regner med det skal gå fint. Ikke dårlige tider du hadde heller. Hvor gammel er du? Har aldri prøvd meg på noen av de distansene. Ettersom jeg begynte med stevner i år, så har jeg en del erfaring å hente. Løp et løp i fjor, og det var 800m. Kom inn på 2.14,etlerant. Perset med 14 sekunder, så en liten pers til, bør ikke være allverdens.

 

Du skal også på de store stevnene eller Julenissen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...