Gå til innhold

Dine fysiske egenskaper


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde 150 armhevinger eller så,straight up i militæret. Nå er det jo bra å klare 20 på rappen. Forsåvidt handlinger løping ekstremt mye om teknikk.

Som alt annet i grunn. Løpte mot en som var betraktelig lavere og feitere enn meg, men full av muskler i beina, og han slo meg med god margin på 100m eller så. Fortsatt ikke fått en god forklaring på det ;)

Lenke til kommentar
Selvsagt, men hvem er det som faktisk tar armhevinger jevnlig?  :hmm:

 

For en med min kroppsmasse blir det dessuten tilnærmet umulig å øke med 10 stykker hver 3. dag. Det tror jeg forresten er umulig for deg også.

6109954[/snapback]

Nå mente jeg ikke at jeg kunne økt med 10 stk hver 3. dag i flere år, men i en uke eller to tror jeg skulle gått fint. Er alltid litt tyngre enn det burde være i begynnelsen, når det er lenge siden sist. Etterhvert kommer man fort inn i det, og man øker fort. Kan jo egentlig prøve. Meeeget lenge siden jeg har har trent armhevninger, så hvorfor ikke teste det ut. Skal heller holde dere oppdatert. :p

 

*ta armhevninger*

 

Endte opp på 30. Får ta dem 1-2 ganger daglig, så skal vi nok merke forskjell. :)

6110644[/snapback]

Hvordan går det? Noe framgang? ;)

Lenke til kommentar

Var i Haugesund i helgen og perset på både 800m og 3000m.

 

800m - 2.00.59 min

3000m - 9.27 min

 

Regner med L@sse redigerer den første tråden...?

 

Edit: Jeg har økt med 10 armhevninger, men det har vært et heller labert opplegg. :p Har tatt max armhevninger 1 gang om dagen de siste 4/6 dagene. Skal se om jeg kommer inn i rytmen igjen.

Endret av Deathie
Lenke til kommentar
Det er ingen rekorder på høyde, altså setter jeg den nå. Har hoppet 1.36 m

6154242[/snapback]

Sorry, men da slår jeg deg - 1,45 her :)

 

fox88; hvis dét er kravet til gult, hva er da kravet til svart?

6154578[/snapback]

 

Veit ikke faen :p alt vi gjorde er å ta push ups, hang ups, jogging og sit ups.. det sugde, det var for 3-4år siden

Lenke til kommentar
Det er ingen rekorder på høyde, altså setter jeg den nå. Har hoppet 1.36 m

6154242[/snapback]

Sorry, men da slår jeg deg - 1,45 her :)

 

fox88; hvis dét er kravet til gult, hva er da kravet til svart?

6154578[/snapback]

 

og da slår jeg dere begge. Hoppet 1,50 for ikke så lenge siden. :D

Lenke til kommentar

Jess, her er mine tider. Jeg finnes ikke rask, så jeg har ingen sprintertider å vise til.

 

3000 m: 10:59 - satt midt i sesongen i fjor, regner med at jeg kan forbedre denne ganske mye når jeg en gang blir frisk.

5000 m: 19:57 - Det stod ikke noe om forumrekord på 5000 m, så da gjør jeg med dette krav på den rekorden. Nei, dæven. Det var visst rekord her.

Coopertest: 3200 meter - Står heller ikke noe om denne, så da tar jeg den da...

 

push ups: anslår 45, men jeg er usikker.

Dips (snakker vi her at HELE kroppen skal opp og ned, eller "sitter" man på en måte med bena nedi og dipper?) - hele kroppen - 15. Med bena nedi - sikkert uendelig...

Hang ups - overgrep: 6 - her er jeg ikke noe tess.

 

Og endrebjorsvik; 2200 meter, wtf? :p Deathie hadde tatt deg lett! (EDIT: og jeg)

 

EDIT2: Deathie, bruker du noen spesiell teknikk når du løper, med armer og ben og sånn? spesielt i de lange løpene, tar du ganske lange steg eller korte? Jeg håper jeg kan forbedre meg litt med litt bedre teknikk...

Endret av smeboe
Lenke til kommentar
Og endrebjorsvik; 2200 meter, wtf? :p Deathie hadde tatt deg lett! (EDIT: og jeg)

6164928[/snapback]

Jeg bare listet opp alle resultatene jeg kunne komme på, og så kom jeg på testen i gymmen der vi løper rundt et vann. :p Den løypen er 2,2 km og jeg tok den bare med. Jeg har bare løpt der én gang, og det var uten å vite hvor langt det var og uten oppvarimg.

 

Jeg har en del svømmetider også, men det er vel ikke så interessant at jeg lister opp alle sammen.

Lenke til kommentar

Jeg har svømmetider jeg og :p Vi kan jo liste opp noen av disse da Endre :p

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Svømming:

Distanse  Tid

25m crawl  11,90

50m crawl  26,36

50m butterfly 30,90

50m rygg  32,90

50m bryst  34,75

100m crawl  58,66

100m butterfly 1.09,60

100m bryst  1.18,90

200m crawl  2.07,90

200m medley 2.31,57

400m crawl  4.34,38

 

Løping:

60m 8,5 <-- Ingen sprinter :p

2700m 8,58

 

Annet:

Høyde: Har hoppet 155, men er en stund siden nå.

Lengde: 4,30m om jeg ikke husker feil

 

Kommer ikke på fler :p

Lenke til kommentar
EDIT2: Deathie, bruker du noen spesiell teknikk når du løper, med armer og ben og sånn? spesielt i de lange løpene, tar du ganske lange steg eller korte? Jeg håper jeg kan forbedre meg litt med litt bedre teknikk...

6164928[/snapback]

 

Selvfølgelig bruker jeg en spesiell teknikk. :) Til å begynne med, kan du jo prøve å rette deg opp i ryggen, mens du lar armene henge ned. Ved å ha armene her istedenfor å la dem "hvile" ved å knytte alubuleddet. På denne måten bruker du armene mye bedre til å hjelpe deg framover. Dette kan være tungt/uvant/vanskelig i begynnelsen, men det er så absolutt verdt det. For min del, skal jeg ærlig innrømme at jeg har problemer med å holde armene slik når jeg løper langt. Da har jeg en tendens til å begynne å hvile armene, slik jeg tidligere har nevnt.

 

Ellers er det vel ingen hemmelighet at man kan tjene mange sekunder ved å holde seg på tærne når man løper.

 

Dette var da et grovt utsnitt av min teknikk. Vanskelig å gå så veldig mye dypere inn i det hele uten å vise deg fysisk.

 

 

 

Meget få friidrettsutøvere her inne. :hmm: Hva kan dette skyldes?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...