Gå til innhold

Hva ønsker du å si til moderatorene og veilederne? Les 1. post!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette har vi snakket om før, elg. Du diskuterer ikke jussen rundt det.

 

ikke det , da har dere satt premissene strenger en det jus handle om uten at dette komme frem av reglene

ikke mist når man tar på ordet hva overskriften på tråden sier

 

får nå handler det kun om hva folket gjør galt ,ikke NRK

siste innlegg som ette minn mening nettopp bare dreide seg om jusen ble fjernet uten at jeg helt forstår hvorfor

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Bruker-95147

Er det noen av dere som ser verdien i å ha ett sett med de vanligste begreper med avklaringer, og la disse ligge som en ønsket rettesnor for debatter i livssynsdelen av forumet?

 

Jeg for min del blir ganske forvirret av diverse feiltolkninger, og synes at det veldig ofte er med å ødelegge diskusjonene, eller rettere sagt; resultatene

 

:)

Lenke til kommentar

Er det noen av dere som ser verdien i å ha ett sett med de vanligste begreper med avklaringer, og la disse ligge som en ønsket rettesnor for debatter i livssynsdelen av forumet?

 

Jeg for min del blir ganske forvirret av diverse feiltolkninger, og synes at det veldig ofte er med å ødelegge diskusjonene, eller rettere sagt; resultatene

Kan du utbrodere litt? Til dømes koma med nokre eksempel på omgrep?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Er det noen av dere som ser verdien i å ha ett sett med de vanligste begreper med avklaringer, og la disse ligge som en ønsket rettesnor for debatter i livssynsdelen av forumet?

 

Jeg for min del blir ganske forvirret av diverse feiltolkninger, og synes at det veldig ofte er med å ødelegge diskusjonene, eller rettere sagt; resultatene

Kan du utbrodere litt? Til dømes koma med nokre eksempel på omgrep?

 

Jeg tenkte i første omgang at de som har kunnskapene og lyst, kan få lov til å lage oversiktlige og lettforståelige klistrede forsidetråder, til bruk i livsynsdelen. Da tenker jeg at vi har mange kunnskapsrike individer her på forumet, og de gjør sitt beste for å starte konstruktive debatter i de trådene de oppretter. Men det er bare så få som "gidder" lese dem (og sånn er jeg også når trådene blir på mange sider ...) Så alle disse utmerkede førstepostene er det bare liksom de første debattantene som får med seg, og når det så kommer flere til, synes jeg at det blir mer en utmattelseskrig angående ord og begreper (som egentlig var avklart på forhånd)

 

Selv holder jeg på med min egen form for voksenopplæring i en filosofitråd som "soulless"(lesestoff for amatørfilosofer) har liggende til almen benyttelse for oss som ikke har den samme oversikt og rette forståelse av "faget" og begreper innfor filosofi"kunsten" :) Forøvrig er den samme brukeren veldig flink til å forklare oss ukyndige og bedrive gratis veiledning - men jeg tror at sånne som han blir lei av disse evige gjentakelsene.

 

Det er ikke så mye som skal til, i hvert fall ikke i første omgang. Som eksempel kan man følge debatter i trådene hvor alle avarter av "ateisme" blir forstått og misforstått, og det av de som tror de er ateister ... Så jeg for min del fulgte ett par av disse trådene, og det var først når det tilfeldigvis kom noen innom som virkelig visst hva de snakket om, at jeg forstod helt ut hva det begrepet egentlig betyr (soulless - Abigor).

 

Det som er litt synd og skam, er at man opplever at det kommer inn nye og gjerne litt unge mennesker, som vil så gjerne bidra med all sin positive tro og velvilje. Men det "kaoset" de da skal forholde seg til, gjør at de takker rimelig kjapt for seg, og man ser ikke mere til dem ... ikke bra for noen

 

Og de som blir sittende igjen, er de mest hardføre/ekstreme, som så kjemper sine "vanlige" rutinemessige kamper mot hverandre, men det ser for meg mer ut som "dødlige favntak" Kall det gjerne "matrialtretthet"

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Takk for fine ord PencilCase :)

 

En annen sak, turbonello refererer i denne posten til noe som jeg ser på som direkte mobbing:

http://www.diskusjon...post&p=19753094

 

Grunnen til at jeg sier som jeg gjør nå, er fordi jeg har hatt kontakt med en person (Freestyle) som nå forlater forumet på grunn av at enkelte her inne har sendt ham meget stygge meldinger, hvor de går direkte til angrep på han som person bare fordi han har skrevet litt om islam her inne. Og denne mannen er jo en moderat, liberal muslim. Petter123 som var en av de som sendte stygge og truende meldinger til mobbeofferet, burde faktisk ha blitt rapportert og fått en advarsel, men den jævlen slipper altså unna, og vi mister en muslimsk stemme her inne, som ville vært sunt å ha her for diskusjonene sin skyld... Runarcs sendte han visst også stygge hatefulle meldinger, det samme gjorde den konspirasjons-kristen-nazisten her inne, med en røykende olebrum som avatar, for dem som skjønner hvem jeg mener???

 

Hva kan dere moderatorer gjøre med en slik sak?

Vet dere om det?

Kan dere sjekke om det faktisk stemmer?

Tar dere kontakt med brukeren det gjelder, ev. noen av de andre som står nevnt i sitatet over?

 

Kan dere koordinere en blomst e.l. til Freestyle dersom det er mulig og noen ønsker å bidre (meg selv inkludert)?

Lenke til kommentar

Hva kan dere moderatorer gjøre med en slik sak?

Vet dere om det?

Kan dere sjekke om det faktisk stemmer?

Tar dere kontakt med brukeren det gjelder, ev. noen av de andre som står nevnt i sitatet over?

 

Vi leser ikke andre brukeres private meldinger med mindre de blir rapportert, eller det er snakk om langt mer alvorlige situasjoner. Jeg anbefaler deg å be turbonello kontakte Freestyle og be ham komme tilbake til forumet for å rapportere meldingene.

Lenke til kommentar
Takk for fine ord PencilCase :) En annen sak, turbonello refererer i denne posten til noe som jeg ser på som direkte mobbing: http://www.diskusjon...post&p=19753094

 

Hva kan dere moderatorer gjøre med en slik sak?

Vet dere om det?

Kan dere sjekke om det faktisk stemmer?

Tar dere kontakt med brukeren det gjelder, ev. noen av de andre som står nevnt i sitatet over?

 

Kan dere koordinere en blomst e.l. til Freestyle dersom det er mulig og noen ønsker å bidre (meg selv inkludert)?

Me kan sjølvsagt ta tak i saken og sjekke litt, men det skjer neppe med mindre brukaren sjølv rapporterer meldingane. Personleg har eg ikkje høyrt om det før, men andre i moderatorlaget har kanskje det. Me opererer i stor grad ut frå rapportar.

 

Administratorar har tilgang til å sjekke private meldingar dersom det er grunnlag for å mistenke brot på retningslinjene. Det skjer i all hovudsak ved at mottakaren av meldingane rapporterer dei direkte til oss.

 

Retningslinjene gjeld over heile forumet, inkludert private meldingar. Om nokon mottek ufine meldingar vil eg oppfordre til å rapportere dette.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 måneder senere...
  • 4 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Jeg kom nettopp over noe jeg aldri har opplevd før. I tråden om holocaust hadde jeg de fem siste innleggene. Riktig nok var det fem innlegg etter hverandre, men de var alle relevante til tema og de var lagt ut med lengre mellomrom. I noen tilfeller med flere dagers mellomrom. Da mener jeg det er unødvendig å redigere alt sammen til et eneste innlegg fordi det blir et forferdelig uoversiktlig innlegg av det.

 

Kan nevne at jeg har sendt pm til den aktuelle moderatoren og venter på svar, men jeg ville nevne det her og da det er noe for moderatorene å tenke på. Oversikten i innleggene forsvinner lett på denne måten.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ønsker å komme med følgene tilbakemelding, til moderator ved navn "RUNAR"

 

Fikk nettopp en såkalt advarsel for "uhøflig opptreden" for å ha kalt en annen debattant for tosk.

Vel, regler får være regler her inne, men det er også slik at det dessverre er en god andel debattanter her inne som rett og slett er idioter, som aldri kommer med noe konstruktivt, som bestandig er nedsettene ovenfor andre.Da sier det tilslutt "snap" for min del, og jeg sier min oppriktige mening.

 

Sier ikke dette for å være bitter på noen måte, men jeg har nå fått nok av hele formet, og spesielt drittungene på "trafikalsk klagemur" som ikke gjør annet en å prate piss.

 

Med det tenker jeg vi sier "takk for meg" her inne, og velger heller å bruke min tid på noe annet konstruktivt.

 

Forumsmoderatorne/veilederne eller hva de kaller seg står herved helt fritt til å slette min konto.Jeg gidder ikke å være med på dette her når det skal være så pendantisk at man ikke får "blåse ut litt" avogtil...

 

Slett min bruker.

Endret av ArkArk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...