Gå til innhold

Hva ønsker du å si til moderatorene og veilederne? Les 1. post!


Anbefalte innlegg

Det var nytt for meg , for forrige gang det var konflikter ble det sagt ( skrevet ) at innleggene ble slettet.

Siden der ikke orket å redigere bort det som var "galt " ble hele innlegget slettet fordi det var enklest

Hvis jeg kommer i konflikt en eller annen gang så skal jeg benytte meg av muligheten

 

 

Er det mulig å vise innlegg kun for den som har skrevet det ( i tillegg til moderatorene ) ?

 

og så gjøre det synlig senere.

 

Forøvrig så ser jeg ikke poenget med at innleggene holdes skult for forfatteren

Det er berre snakk om forskjellig ordbruk, men i praksis blir nesten ingen innlegg sletta frå forumet.

 

Me kunne redigert det vekk, men me vil ikkje endre for mykje på brukarane sine innlegg. I tillegg er det mest sannsynleg brot på retningslinjene i innlegget, og me vil ta vare på bevis dersom det skulle bli ein diskusjon rundt det, klage på kva som var gjort, etterprøve osv. Blir teksten redigert vekk så forsvinn grunnlaget for reaksjonen.

 

Eit skjult innlegg er kun synleg for admin og moderator, det er sånn koden til forumet er skrive.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er berre snakk om forskjellig ordbruk, men i praksis blir nesten ingen innlegg sletta frå forumet.

 

Me kunne redigert det vekk, men me vil ikkje endre for mykje på brukarane sine innlegg. I tillegg er det mest sannsynleg brot på retningslinjene i innlegget, og me vil ta vare på bevis dersom det skulle bli ein diskusjon rundt det, klage på kva som var gjort, etterprøve osv. Blir teksten redigert vekk så forsvinn grunnlaget for reaksjonen.

 

Eit skjult innlegg er kun synleg for admin og moderator, det er sånn koden til forumet er skrive.

 

Du sier at grunnen til at dere bare skjuler innlegget er for kunne ha bevis.

Det som er verre er jo at der også skjuler beviset for forfatteren.

Ikke noe særlig hvis man skal kunne argumenter den veien

 

Da virker jo beviset bare en vei . er det særlig rettferdig ?

Om der sier at dere kopierer teksten hvor mye kan man egentlig stole på det , uten å kunne bevise det ?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har lagt til Zeph i samtalen vi hadde når du ønsket å åpne denne tråden.

Det ble reagert på denne tråden og som du kanskje husker så nevnte jeg per PM at det kunne være behov for å redigere på førsteposten utifra dette.

Nå står det eksplisitt også når jeg modererte tråden hvorfor denne endringen ble gjort , men det er jo klart at jeg også burde ha sendt deg en pm, men jeg tenkte vel at du var inneforstått med dette pga den samtalen vi hadde per pm.

Lenke til kommentar

Og som jeg påpekte per PM så kunne det bli behov for videre endringer om det kom reaksjon på førstepost, noe som skjedde i ettertid.

Uansett som jeg har påpekt her så burde jeg vært mer presis med deg per PM, men jeg trodde faktisk at om du lurte på noe at du kom til å sende meg en PM i forhold til førstepost som ble endret.

 

Ønsker du å fortsette samtalen kan vi enten ta den via PM eller du kan fortsette med Zeph privat.

Lenke til kommentar

Det er en ting jeg liker lite og det er når moderatorene flytter innlegg og operetter nye tråder .

 

Den siste der det har skjedd er med tråden " Hvordan fungerer emulering, simulering og virtualisering?"

 

Det er ikke jeg som har opprettet tråden

Da vises det feil i statistikken over innlegg jeg har opprettet

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Det er en ting jeg liker lite og det er når moderatorene flytter innlegg og operetter nye tråder .

 

Den siste der det har skjedd er med tråden " Hvordan fungerer emulering, simulering og virtualisering?"

 

Det er ikke jeg som har opprettet tråden

Da vises det feil i statistikken over innlegg jeg har opprettet

 

Dette gjøres når innlegget avviker i såpass stor grad fra tråden at det beste er å enten opprette det i en ny tråd eller flytte det til en tråd der spørsmålet faktisk er relevant.

 

Dette gjøres i samtlige tråder der slike problemer dukker opp og er vanlig praksis blant moderatorene for å få til et bra forum som er lesbart og forståelig for alle.

Lenke til kommentar

 

Dette gjøres når innlegget avviker i såpass stor grad fra tråden at det beste er å enten opprette det i en ny tråd eller flytte det til en tråd der spørsmålet faktisk er relevant.

 

Dette gjøres i samtlige tråder der slike problemer dukker opp og er vanlig praksis blant moderatorene for å få til et bra forum som er lesbart og forståelig for alle.

jeg vet hvorfor det gjøres og har også forstålese for det .

problemet er dog at statistikken på hvem som har laget innlegget blir feil

 

Det jeg reagerer ar at det kan se ut som om det er jeg som har startet en tråd uten at jeg egentlig har gjort det

jeg vill ikke ha noe ansvar for noe jeg ikke har gjort

 

Hvis man spør hvem som har startet en tråd så kan dere moderatorer bare flytte rund på innleggene og så viser statistikken at det er den som har skrevet innlegget , ikke den som har opprettet trådene som er ansvarlig for den nye tråden

 

Det kom heller ikke noen beskjed om at innlegget mit var opprettet i en ny tråd

 

jeg oppfatter det som om dere tar dere visse friheter uten gi oss andre beskjeder at innleggene er flyttet

egentlig burde det være en automatisk funksjon

 

 

Jeg reager altså på innlegg blir flyttet uten at man er klar over det

jeg reagere på at jeg plutselig blir ansvarlig får en hel tråd , ikke bare innlegget uten at man er klar over det

 

Det burde stått at innlegget er flytte av moderator som første linje i teksten slik at de som leser det ser hvem som har opprettet tråden og hvorfor

Lenke til kommentar

Var litt i villrede til du helt til slutt nå forklarte hva du etterlyste :

 

At det enten i tråden blir påpekt at den har blitt splittet og opprettet en ny tråd eller at innlegget blir slettet for OT i den opprinnelige tråden.

 

Vi har interne føringer for at vi skal helst unngå å redigere innlegg som brukerne har lagt inn, du er også den første som har påpekt denne problemstillingen som jeg kan huske i forhold til ansvar for nyopprettede tråder( nå svarer jeg for meg selv som moderator ) så skal prøve å gi litt bedre tilbakemelding når slikt skjer ( flytting av innlegg , fletting og opprettelse av ny tråd når det splittes ) .

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Eg ser ikkje heilt problemet. Du har spurt eit spørsmål. Om det er ein eigen tråd eller inni ein anna tråd betyr ikkje stort.

 

Me gjer det for å halde kvaliteten på forumet oppe.

 

 

Problemet er at man ikke liker at andre starter i tråder i ens navn

f.eks at du operetter en tråd under mit alias

 

Det blir det samme som om du skriver et dokument under mit navn

lovligheten i dette ligger også i en gråsone

 

Derfor ser jeg at tråden er merket med at det er moderator som har opprettet den , slik at man unngår fremtidige konflikter.

Dette gjelder alle tråder som er opprettet i bakgrunn av at isleggene er plukket ut av andre tråder

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...