Gå til innhold

Hva ønsker du å si til moderatorene og veilederne? Les 1. post!


Anbefalte innlegg

Dere sier at reglen er klare. det virker ikke slik.

eller kan det være at dere er for dårlige til praktisere dem på en fornuftig og rettferdig måte ?

 

Problemet med enkelt tråder er at de kan være unaturlig strenge på hva man har lov å si slik at diskusjonen blir for begrenset.

dette slår veldig ut når et tema kan ligge innunder flere kategorier.

jeg vil ikke si at det er så veldig praktisk å måtte operette en post på flere steder for få svar på et omfattende spørsmål

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hepp!

 

Problemet med enkelt tråder er at de kan være unaturlig strenge på hva man har lov å si slik at diskusjonen blir for begrenset

 

Trådens topic begrenser diskusjonemnet, ja nettopp til topicen og sakens kjerne. Resten er off-topic og bør tas opp i en egen tråd. Direkte avsporinger anses også som off-topic.

 

jeg vil ikke si at det er så veldig praktisk å måtte operette en post på flere steder for få svar på et omfattende spørsmål

 

Det er ikke tillatt heller, mer omfattende spørsmål skal tas opp i en egen tråd. Slik har det alltid vært.

 

:)

Lenke til kommentar

Det er ikke tillatt heller, mer omfattende spørsmål skal tas opp i en egen tråd. Slik har det alltid vært.

 

jeg har også trodd det men er nå blir uskikker på grunn av praktiseringen deres

Omfattende spørmål kan være spørmål som dekker både jus og politikk , noe dere ikke tåler at blir blandet

Da er trådene om NRK og lisensen et godt eksempel

Lenke til kommentar

Hepp!

 

Omfattende spørmål kan være spørmål som dekker både jus og politikk , noe dere ikke tåler at blir blandet

 

 

Kommer helt ann på første posten og TS sine intensjoner ang. diskusjon.(noe som også andre brukere kan reagere på om mye OT i tråden)

 

Trådkapring er ikke tillatt. Om man ønsker å skifte diskusjonsemne innenfor samme tema så oppretter man en egen tråd.

 

:)

Lenke til kommentar

Hepp!

 

Omfattende spørmål kan være spørmål som dekker både jus og politikk , noe dere ikke tåler at blir blandet

 

 

Kommer helt ann på første posten og TS sine intensjoner ang. diskusjon.(noe som også andre brukere kan reagere på om mye OT i tråden)

 

Trådkapring er ikke tillatt. Om man ønsker å skifte diskusjonsemne innenfor samme tema så oppretter man en egen tråd.

 

:)

det er selvfølgelig snakk om å beholde tema .

 

Da dukker det opp et annet problem eller utfordring .

Hvor har trådstarter ment skal være tamene i diskusjonen

 

Da vil det være dumt hvis en moderator "kidnapper" tråden og seter sien egne begrensning.

Man risikerer da at meningen med diskusjonen ikke leger da er til stedet

 

Jeg er også redd for at en tråd under OT stort sett vil bli definert som en søppeltråd.

Da vil heller ikke det værer det store poenget å ha den der

 

Slik det er i dag funger det stort sett greit , men i ekstreme tilfeller så ramler det mellom flere stoler fordi temaet man ønsker å diskutere dekker flere kategorier.

Lenke til kommentar

Hepp!

 

Da dukker det opp et annet problem eller utfordring .

Hvor har trådstarter ment skal være tema i diskusjonen

TS bestemmer over sin egen tråd, stort sett.

 

Da vil det være dumt hvis en moderator "kidnapper" tråden og setter sine egne begrensning.

Man risikerer da at meningen med diskusjonen ikke lenger da er til stedet

 

Premisser og intensjoner til mods handlinger ligger i/følger retningslinjene, har vel aldri skjedd at mods har kapret en tråd for sin egen del.

:)

Lenke til kommentar

jeg ser i hvertfall muligheten til problemer hvis temaet som skal diskuteres dekker flere ( begrensede) kategorier.

og moderatoren mener at det skal være i ot (søppel) kategorien fordi man ikke klare å finne hoved temaet.

 

Her kan trådstater også være unning med moderator om hva som er hovedtemaet

Det skjer hvis man ønsker diskutere to temaer ( etter mods definisjoner ) i samme tråd

 

spørsmålet er da hvor fleksible , behjelpelige er dere i slike situasjoner

 

f.eksempel så dekker tv lisensen ( som har 2 hoved tråder foreløpig ) både politikk og jus

jeg mer at den også dekker moral

Lenke til kommentar

Hvor lang tid tar det vanligvis før man får svar på brukerhenvendelser? For fire dager siden opprettet jeg en tråd under brukerkonto-assistanse men der har det ikke kommet noe svar, er det vanlig?

 

Det er kun forumets administratorer som har tilgang til Brukerkonto-assistanse, og som du kanskje vet er det ikke så mange av oss. Men, jeg skal prøve å få sett på saken din iløpet av neste uke!

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg ønsker å si følgende :)

Jeg syns det har sklidd skikkelig ut med flere-nivå sitering. Flere nye brukere, men også gamle travere. Blir så lange poste og så bortkastet med en laaaaang post med siteringer - enten hele innlegg, eller flere, der man svarer med ei linje under. Så sannelig kommer nestemann og siterer den igjen ... med alle siterings-nivående værende.

Det er færre og færre som kan siterer riktig og som kun siterer det som er nødvendig. Personlig syns jeg det begynner å bli så mye at det er til ulempe og jeg liker det rett og slett ikke som bruker av forumet.

Her syns jeg man må begynne å moderere litt mer aktivt og også rettlede, for ellers blir man sittende med mange nye brukere som enten ikke kan eller/og ikke gidde bry seg om det. Blir et elendig dårlig forum slik det begynner å skli ut nå.

Bilder og alt blir sitert btw

Endret av KarpeSkrotum
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg er helt enig i Karpe. Det er slitsomt å skulle bla igjennom 80% sitat og 10% diverse (svarknapper, banner osv) for å få med seg en setning som har blitt svart nederst. Problemet med en løsning som eisa01 og Runar forklarer er utfordringen i de tilfellene hvor man ønsker mer enn 2 sitater (kanskje nummer 2 var unyttig, men du ønsker 1 & 3?).

 

En mulig løsning kunne være å la alle sitater over X inni hverandre havne i spoiler automatisk. Da kan man hente frem mer om man ønsker, men det blir ikke slitsomt å scrolle forbi hvis det er tanken. Ulempen er at dette sannsynligvis er en større jobb for teknisk enn å flatt begrense til to inni hverandre.

Lenke til kommentar

Ikke vær så kjepphøy nå ^^ Jeg mente at de fortsatt skulle være sitat-i-sitat. Jeg ser jo at jeg bare er vanskelig her, men jeg føler "alt over dobbeltsitat" kun blir fjernet. Det er tilfeller der det kan være greit med mer (eks hvis man tar opp en diskusjon fra noen sider tilbake i en samletråd).

Lenke til kommentar

Egentlig syns jeg det er greit slik det er - NÅR man trenger det, som er hvert skuddår. Det er missbruken som er problemet. For utfordringen er ikke bare på fler ledd, men også på sitering av 1 innlegg. Enkelte skriver laaaange innlegg og brukerne siterer hele. Helt unødig når de bare sier seg enig, og/eller kommenterer deler av innlegg. Selv når svar er under den siste posten det siteres på gjøres det.

 

Eneste måten er å 'oppdra' brukerne hvis dere ikke vil begrense for mye. Rediger og send PM - grove overtramp etter dette gir advarsel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...