Gå til innhold

Hva ønsker du å si til moderatorene og veilederne? Les 1. post!


Anbefalte innlegg

Synes det skal gis beskjed på pm når relevante innlegg fjernes fra tråder. Opplevde det nylig selv uten at det ble gitt beskjed.

 

 

Har nå sett på tråd-historikken ang. den tråden og siste moderering var den 4.01.2012.(før din post her)

Tråden ble splittet den dagen og en irrelevant post ble fjernet samme dag.(ingen tilknytting til din post)

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1310296&view=findpost&p=18793082

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Link til tråden?

 

Det var i diskusjonen om holocaust. Gjaldt et innlegg om ortodokse/ultraortodokse jøders bruk av holocaust i Israel. Jeg skrev også hvorfor jeg mente det var relevant for tråden selvom det ikke beviste noe om hvorvidt holocaust fant sted eller ikke. Ser at Rampage siden har skrevet to modereringsinnlegg i tråden om andre ting. Men jeg hørte altså aldri noe om dette innlegget.

 

Nå har det seg slik at den tråden har krevd en god del vedlikehold, og hvis jeg skulle tatt kontakt eller lagt igjen en notis hver gang tiltak blir gjort ville det blitt ekstremt tidkrevende. Som har ført til en norm der hvor bare store inngrep blir lagt igjen notis på, ellers så burde deltakerne være inneforstått med hva som er og ikke er off-topic. Hvis det ikke har noe med hvorvidt holocaust er fakta eller fiksjon så er det off-topic.

 

Det er en hel debatt i seg selv hvordan holocaust anvendes i nyere tid og å tillate slike avsporinger fordi det har med holocaust å gjøre fører til en forkludring av debatten, der man hopper fra originale emnet til f.eks holocaustindustrien idag, til folk som blir kneblet, til alliertes krigsforbrytelser. Og plutselig er originalemnet druknet i avsporinger.

 

Med forbehold at jeg er ikke sikker på om det var meg som fjernet innlegget ditt hvis det ble fjernet, men hvis du var klar over at det ikke faktisk direkte handlet om holocaust så var det off-topic.

Lenke til kommentar

La oss nå se på åpningsinnlegget i tråden som du skrev:

 

Holocaust er et stort og betent tema.Selve begrepet er gresk og betyr fullstendig brent. Det hebraiske begrepet er Shoah, katastrofen. Ordet betegner

Nazitysklands systematiske forsøk på å utrydde det Jødiske folket under den andre verdenskrig. Dette er den konvensjonelle oppfatningen. Den andre og mer kontroversielle siden av saken er den de som kaller seg revisjonister hevder, nemlig at Holocaust som historisk faktum er helt eller delvis oppfunnet eller overdrevet.

 

Dette er et av de tideligste avsnittene. Og når det gjelder det innlegget mitt jeg sikter til var det nettopp med på å vise hvilket stort og betent tema holocaust er!

Lenke til kommentar

La oss nå se på åpningsinnlegget i tråden som du skrev:

 

Holocaust er et stort og betent tema.Selve begrepet er gresk og betyr fullstendig brent. Det hebraiske begrepet er Shoah, katastrofen. Ordet betegner

Nazitysklands systematiske forsøk på å utrydde det Jødiske folket under den andre verdenskrig. Dette er den konvensjonelle oppfatningen. Den andre og mer kontroversielle siden av saken er den de som kaller seg revisjonister hevder, nemlig at Holocaust som historisk faktum er helt eller delvis oppfunnet eller overdrevet.

 

Dette er et av de tideligste avsnittene. Og når det gjelder det innlegget mitt jeg sikter til var det nettopp med på å vise hvilket stort og betent tema holocaust er!

 

Og hvis du ser på det avsnittet så er det ganske klart at det første er en kontekstualisering og rett og slett en "statement" og del to er hva tråden faktisk skal handle om. Nettopp hvorvidt holocaust faktisk hendte og hva som hendte eventuellt ikke hendte.

 

Vi trenger ikke innlegg som skal vise at holocaust er stort og betent, det er da vitterlig åpenbart, poenget med den diskusjonen var å diskutere de faktiske hendelsene.

Lenke til kommentar

Jeg er selv blitt beskyldt for trolling og har i det siste fått en rekke innlegg fjernet.

For å ta dette med historie og vitenskapelig fakta, så er det veldig mye med historien som er feil og siden jeg har funnet ut hva fakta er så undres jeg over at jeg ikke blir tatt alvorlig.

 

Slik som denne ubåten ved Fedje, alle lurer på hvorfor den inneholder så mye kvikksølv og når jeg avgir et svar, så hvorfor blir jeg beskyldt for trolling, mens dere godtar en underlig forklaring på vektballanse mm.Alle skjønner at en ubåt ikke trenger annet enn vann for å synke.

 

Jeg synes moderatorene har gått for langt.

 

Hvis dere vil ha bevis for opplysninger på internett ikke stemmer, så ta dere for et emne dere kjenner godt og ta for dere Wikipedia. Så vil dere finne mye feil.

Lenke til kommentar

jeg er selv bilt beskyldt for trolling og feilinformasjon flere ganger.

Da virker det som man blir en slags hakkekylling på forumet når noen har et eller anet de err misfornøyd med

 

Enkelte tråder virker også være herlige.

hvis man da ikke har helt den riktige innstillingen og meningene når man skriver der så blir innleggene sett på som feil fakta.

Man må enten være helt korrekt eller vise til godtatte kilder.

 

Da spiller det liten rolle om kildene er feil så lenge de er godkjente

Lenke til kommentar

Jeg synes moderatorene har gått for langt.

Jeg vil tro innleggene dine ble fjernet fordi du påsto at «vestlandet + Minnesota og Iowa i Usa fram til 1945 tilhørte Japan (det finnes to land som er Japan) og Tyskland som var i øst Norge og sørover til det landet som du ser når du står ved Lindenes fyr». Dette er (var) strengt tatt offtopic.

Endret av Runar
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg synes moderatorene har gått for langt.

Jeg vil tro innleggene dine ble fjernet fordi du påsto at «vestlandet + Minnesota og Iowa i Usa fram til 1945 tilhørte Japan (det finnes to land som er Japan) og Tyskland som var i øst Norge og sørover til det landet som du ser når du står ved Lindenes fyr». Dette er (var) strengt tatt offtopic.

ok, men Bergen tilhørte Japan opprinnelig før nasjonen Norge tok over.

Lenke til kommentar

Seriøst?

Ja meget seriøst, problemet er at vi har den såkalte offisielle historien, som også er den historien som elever på ungdomstrinnet og videregående har som pensum. Og det kan være et stort sprang fra pensum historien til den virkelige.

 

Så i en debatt så blir det vanskelig å forholde seg til lærebokhistorien kontra den virkelige.

 

For å ta et eksempel, ubåten ved Fedje og dens last med kvikksølv,mange lurer på hvorfor ingen gjør noe, og det skjønner jeg godt men da er det ikke mulig å la være å fortelle noe om den virkelige historien.

 

Holocaust feks. mange skjønner ikke helt hva det var for noe, annet enn at Adolf Hitler og co var noen fæle krigsforbrytere gjoorde mye stygt. Men det var faktisk helt nødvendig det han gjorde og de hadde sine regler å forholde seg til. Jeg har med mine innlegg forsøkt å fortelle hva som egentlig skjedde.Holocaust vil skje igjen.

 

Landegrenser der har vi også en offisiell versjon og en virkelig. Nå er det slik at vi har fri ferdsel i naturen i Norge og stadig flere oppdager at mye ikke er slik som kartet eller kunnskapen om stedet er.Det er direkte ubehagelig å bli jaget av Kinesiske soldater når man er på fjelltur.

 

Andre lurer på hvorfor fuglelivet forsvinner, men skal en kunne kommet med et klart svar på det så må en kunne fortelle sannheten selv om den er veldig ubehagelig.

 

Hvis en kun skal forholde seg til læreboka, så vil en også få en del dumme svar etterhvert slik som noen gjør å gjenta seg seg selv hele tiden, se har jeg sett mye av her på forumet.

 

Så dere får ta dette til ettertanke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det synes å være en misforståelse om at alle "sannheter" er like mye verdt, uavhengig av om de kan bevises eller om den aktuelle bruker orker å bevise det.

 

Ubegrunnede postulater som kanskje tangentielt berører tråden de er et svar på vil lett bli ansett som off-topic ut fra rene hensiktsmessighetsbetraktninger: Postulater åpner ikke for diskusjon. Når premisset i innlegget er enten at leseren må grave frem begrunnelser og tilleggsdokumentasjon selv, eller komme med utdypende spørsmål for i det hele tatt ha grunnlag for å diskutere postulatet, så blir ikke innlegget noen kilde til diskusjon.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvis du oppretter trådene dine i offtopic eller humordelen av forumet, har de kanskje større sjanse for å overleve

 

Hvis du har lyst til virkelig å lage leven, poster du ett kontroversielt svar i en seriøs tråd, for så i ett av de forhåpentligvis mange svette tilsvar linke til din egen nyopprettede tråd (pass på hvor i forumet den postes) ... rolleyes.gif.

 

BTW: Er det ulovlig å lære opp folk til å trolle?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

jeg lurer på hvorfor du har lyst til å lære noen å trolle ?

 

Fordi kreativ kødding ofte blir moderert som trolling når man sutrer for meget og moderatorer har det litt for travelt.

Lenke til kommentar

Og hvis du ser på det avsnittet så er det ganske klart at det første er en kontekstualisering og rett og slett en "statement" og del to er hva tråden faktisk skal handle om. Nettopp hvorvidt holocaust faktisk hendte og hva som hendte eventuellt ikke hendte.

 

Nei, det kommer faktisk svært dårlig fram. Foreslår at du spesialiserer slikt litt mer heretter. Og en annen ting: Flere av innleggene der inneholder kommentarer om at andre har flere brukere. Hvorfor fjernes ikke sånt da det er enda mer avsporing!?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Bruker-95147

Kort innpå for en generell tilbakemelding.

 

Det er gledelig, på grensen til rørende å se at moderatorer/veiledere bidrar så samkjørt vennlig og med sine spesialkunnskaper særskilt, for å gi dette "samfunnet" god verdi. Godt utført arbeid mm.

 

Tusen takk!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...