Gå til innhold

Hva ønsker du å si til moderatorene og veilederne? Les 1. post!


Anbefalte innlegg

problemet er at vi må be dere moderatorer om å hjelpe oss hver bidige gang vi vil opprette egne tråder og vil ha med oss grunnlaget for den nye tråden , så kalt splittet tråd . selv om man blir bed om å operette nye tråd

 

Det går fint an for vanlige brukere å kopiere problemstillingen over til en ny tråd. Fremgangsmåten er som følger:

  1. Moderator ber deg opprette en ny tråd.
  2. Du kopierer et innlegg som oppsummerer diskusjonen, eventuelt skriver din egen korte oppsummering.
  3. Du oppretter en ny tråd med oppsummeringen fra punkt 2 som innhold.
  4. Du poster en link til den nye tråden i den opprinnelige tråden.
  5. Alle er fornøyde!

Det er som regel ikke nødvendig å flytte haugevis med innlegg fra den opprinnelige tråden.

 

Jeg ser ikke det som noen spesielt god løsning.

Personlig ser jeg det som noe med dårlig oversikt

 

Men hvis vi ikke får lov til noe annet så ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men hvis vi ikke får lov til noe annet så ...

 

Ikke gjør det så vanskelig.

 

Greit nok at vi skal legge til rette for at dere skal kunne bruke forumet som dere ønsker, men det finnes grenser for hvor mye tid vi skal bruke på én tråd og et fåtall brukere. Det er ikke så fryktelig vanskelig å opprette nye tråder på egenhånd, når dere får beskjed om det, og linke til denne tråden i eksisterende tråder.

Lenke til kommentar

Det med linkingen kan være lit kinkig hvis man skal treffe et bestem innlegg.

det gangene jeg har forsøkt så har jeg av og til havnet nederst på samme side , ikke den riktige posten.

 

For å linke til et bestemt innlegg trykker du på tallet i høyre hjørnet av innlegget (#1504 for dette innlegget) og kopierer linken.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Har diskusjon gjort noen tilpasninger med moderator-ressurser, når det i disse tider koker ekstra grunnet rettsaken mot barnemorderen og terroristen? I så fall, hvor mye mer har dere måtte øke kapasiteten med?

Lenke til kommentar

Det er ikkje gjort spesielle tiltak på moderatorressursar ift. rettsaken. Enkelte vel kanskje å ha ekstra fokus på desse trådane. Det sagt har ikkje eg tenkt over at det har vore eit spesielt stort behov for fleire ressursar i denne perioden. Dei fleste oppfører seg stort sett bra.

 

I perioden rundt terrorhandlinga i fjor kom det derimot ein ekstra moderator (tidlegare moderator som hjelpte til).

Lenke til kommentar

jeg sitter her og lure på om moderatorene egentlig gjør en god nok jobb.

for den jobben dere gjør oppfatter jeg ikke som konsekvent .

Man kan komme i den situasjonen der en kommentar eller spørsmål krever et OT svar.

 

Da har man ikke lov å svare for da er det OT .

spørmålet eller kommentarer som førte til et OT svar bryr dere lite om

 

Enkelt like innlegg blir også forskjellsbehandlet når det gjelder OT reglene

Da må man plutselig rapportere dem for at de skal bli slettet

andre fjerner dere uten spørmål selv om de også burde fjernes etter reglene

Lenke til kommentar

Enkelt like innlegg blir også forskjellsbehandlet når det gjelder OT reglene

Da må man plutselig rapportere dem for at de skal bli slettet

andre fjerner dere uten spørmål selv om de også burde fjernes etter reglene

 

Vi har ikke mulighet til å overvåke samtlige tråder på forumet, og moderatorer som er aktive i store tråder kan fort bli «påvirket» av deres egen deltakelse, og ikke fjerne innlegg som ellers hadde blitt fjernet. Ikke fordi de ikke vil eller er korrupte, men fordi de ikke ser at innleggene burde ha blitt fjernet. Hvis de i tillegg deltar i den aktive diskusjonen, kan det være greit å la noen andre ta seg av modereringen.

 

Det er derfor greit å alltid rapportere off-topic, spam, krangling og andre regelbrudd, uavhengig av om det er moderatorer aktive i tråden eller ikke. Det tar ikke lang tid å rapportere et innlegg, men det er til veldig stor hjelp.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

hvorfor er policyen i posten om tv lisensen endret ?

Før handlet det i følge tittelen på tråden om det generelle om tv lisensen , nå er det endret til å bare dreie seg om det juristiske ved lisensen

En ting jeg blir nektet å diskutere er moralen til NRK i forhold til bruk av lisenspenger på musikk.

jeg forstår ikke hel hvorfor det ikke har med jus å gjøre

 

når det gjelder moral og lisens så får man altså ikke lov til å diskutere hvordan NRK bruker lisens pengene

 

 

Moral og lisens

Man kan diskutere opp og ned om den moralske delen ved ikke å betale lisens. En er per definisjon pliktig til å betale denne avgiften enten en vil eller ikke.

Lenke til kommentar

Forumets policy i posten om NRK-lisensen er strengt tatt ikke endret -- dette fordi tråden ligger i forumet Juss, og alle tråder som ligger i Juss skal ha juridisk topic.

 

Det som er skjedd er imidlertid at jeg har sett meg kraftig lei på at tråden gjentatte ganger trekkes inn i hvor kjip og slem og fæl NRK-lisensen er, eller at NRK bruker lisenspengene på ting noen ikke liker. Det er temaer av politisk, ikke juridisk, art. Per definisjon hører temaene dermed ikke hjemme i forumet Juss.

Lenke til kommentar

Men hvis jeg nå har forstått det Jørgen skrev til meg i pm, så kan vi verken::be andre brukere oppføre seg, kalle oppførselen deres lavmål hvis den faktisk er det og å kalle brukerne kvalme personer hvis det er slik de oppfører seg?

 

Først:Stemmer det at vi ikke kan gjøre noe av dette?

 

Har dere da alternativer til hva jeg kan skrive istedenfor? Noe må jeg da ha lov til å skrive, hvis ikke så har forumet gått ALT for langt i hva de modererer. Nå visste jeg ikke en gang at angrep på oppførsel var personangrep...

 

Uansett så bør det være slik at det ikke skal mer enn 1 personangrep for å gi en advarsel. og denne må da og være progressiv. synes det ikke bør være mer enn tre tilfeller(hvis det bør være så mye) før det blir en tidsbegrenset utestengelse...

 

svar takk. dette er jævla viktig...

 

opp!

Lenke til kommentar

Men hvis jeg nå har forstått det Jørgen skrev til meg i pm, så kan vi verken::be andre brukere oppføre seg, kalle oppførselen deres lavmål hvis den faktisk er det og å kalle brukerne kvalme personer hvis det er slik de oppfører seg?

 

Først:Stemmer det at vi ikke kan gjøre noe av dette?

 

Har dere da alternativer til hva jeg kan skrive istedenfor? Noe må jeg da ha lov til å skrive, hvis ikke så har forumet gått ALT for langt i hva de modererer. Nå visste jeg ikke en gang at angrep på oppførsel var personangrep...

 

Du trenger da ikke kalle oppførselen deres for lavmål og kalle de kvalme personer, du kan bare rapportere de?

Lenke til kommentar

Men hvis jeg nå har forstått det Jørgen skrev til meg i pm, så kan vi verken::be andre brukere oppføre seg, kalle oppførselen deres lavmål hvis den faktisk er det og å kalle brukerne kvalme personer hvis det er slik de oppfører seg?

 

Først:Stemmer det at vi ikke kan gjøre noe av dette?

 

Har dere da alternativer til hva jeg kan skrive istedenfor? Noe må jeg da ha lov til å skrive, hvis ikke så har forumet gått ALT for langt i hva de modererer. Nå visste jeg ikke en gang at angrep på oppførsel var personangrep...

 

Uansett så bør det være slik at det ikke skal mer enn 1 personangrep for å gi en advarsel. og denne må da og være progressiv. synes det ikke bør være mer enn tre tilfeller(hvis det bør være så mye) før det blir en tidsbegrenset utestengelse...

 

svar takk. dette er jævla viktig...

 

opp!

 

Hepp!

 

Men hvis jeg nå har forstått det Jørgen skrev til meg i pm, så kan vi verken::be andre brukere oppføre seg, kalle oppførselen deres lavmål hvis den faktisk er det og å kalle brukerne kvalme personer hvis det er slik de oppfører seg?

 

Individuell vurdering fra sak til sak(dog har vi en bestemt norm), helhet og target er objekt for sluttresultat.

 

Har dere da alternativer til hva jeg kan skrive istedenfor? Noe må jeg da ha lov til å skrive, hvis ikke så har forumet gått ALT for langt i hva de modererer. Nå visste jeg ikke en gang at angrep på oppførsel var personangrep...

 

Man tenker først og skriver deretter. Forumreglene er helt klare og overdriven provosering rapporteres, som vanlig.

 

Uansett så bør det være slik at det ikke skal mer enn 1 personangrep for å gi en advarsel. og denne må da og være progressiv. synes det ikke bør være mer enn tre tilfeller(hvis det bør være så mye) før det blir en tidsbegrenset utestengelse...

 

 

Delvis enig, men samtidig vil vi også se på poster til de enkelte, 3-4-5-6 poster etterhverandre, overdriven bruk av store bokstaver og utropstegn, meningsløs drittprat og håning av (fotballspillere/personer) i et offentlig fora kan også føre til advarsel og utestenging fra forumet.

 

Som man reder ligger man, sier et gammelt ordtak.

 

Mvh

Admin :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...