Gå til innhold

Hva ønsker du å si til moderatorene og veilederne? Les 1. post!


Anbefalte innlegg

jeg blir jo fra tid til annen kategorisert som et troll ,mest fordi jeg ikke er ening med det som blir skrevet

ofte er problemet at noe tror at de er sjefen og vet så mye mere en andre

 

De som faktisk vet mere tar det rolig her på forumet

 

pussig nok blir man også kategorisert som et troll fordi man vet for lite

Det er ikke fordi du vet lite, men fordi du tviholder på det lille kan av vitenskap og nekter å ta til deg noe som helst av informasjon, uavhengig av hvor godt dokumentert, testet og bevist det er.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var vel noen som ropte ulv en gang i tiden...

Vi husker godt hvordan det gikk.

 

Uansett vi er svært forskjellige alle sammen, både brukerne og Moderatorene , noen reagerer in Extremis på bagateller og syter og bærer seg bare fordi de ikke har fått en kopp med kaffé om morgenen , andre smiler og er glad uavhengig av hvor mange ganger de gjør noe dumt siden de lærer og prøver å forbedre seg til neste gang.

 

Personlig er jeg gretten om morgenen , svært tvilsomt at jeg modererer så mye akkurat da med mindre jeg har fått Kaffén og en klem fra kona :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke fordi du vet lite, men fordi du tviholder på det lille kan av vitenskap og nekter å ta til deg noe som helst av informasjon, uavhengig av hvor godt dokumentert, testet og bevist det er.

 

Når noen kommer med noe som for meg kun ser ut som en påstand uten skikkelig dokumentasjon , hva skal man da tro på ?

dokumentasjon er også gjerne bare påstander .

Er det meningen at man skal tro på slikt ?

Lenke til kommentar

Når noen kommer med noe som for meg kun ser ut som en påstand uten skikkelig dokumentasjon , hva skal man da tro på ?

dokumentasjon er også gjerne bare påstander .

Er det meningen at man skal tro på slikt ?

Hadde du nå bare forstått dokumentasjonen hadde du sagt noe helt annet.

Vet du sliter med lesing generellt sett og ikke er noe flink i engelsk, så det et vanskelig.

 

Så lenge du ikke forstår det du leser og heller ikke har nok kunnskap til å tolke dokumentasjonek om du hadde kunne lest det, så blir det sånn at du tolker vitenskapelig dokumentasjo som ubegrunnede og tomme påstander.

 

Om du vil ha linker til dokumentasjon, så si ifra i de trådene det gjelder, så kan du få tusenvis, men ikke regn med at noen oversetter og forenkler alt for deg, for da blir det bare tolket som tomme påstander igjen, sånn som nå...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Om du vil ha linker til dokumentasjon, så si ifra i de trådene det gjelder, så kan du få tusenvis, men ikke regn med at noen oversetter og forenkler alt for deg, for da blir det bare tolket som tomme påstander igjen, sånn som nå...

Hvis der oversetter så er det ihvertfall ikke der som tolker utgangspunktet .

Du skal ha det til at dokumentasjon blir oversatt feil .Det er det nok eller i artiklene som blir skrevet

jeg ser ikke slik på disse overseelsene.

Tror du det blir enklere og mer riktig når jeg må oversett det selv ?

Lenke til kommentar

Hvis der oversetter så er det ihvertfall ikke der som tolker utgangspunktet .

Du skal ha det til at dokumentasjon blir oversatt feil .Det er det nok eller i artiklene som blir skrevet

jeg ser ikke slik på disse overseelsene.

Hva mener du med "der"?

Jeg har ikke sagt eller ment at det oversettes feil, men det blir tidvis til det latterlige forenklet for å styre utenom din store mengde kunnskapshull.

 

Tror du det blir enklere og mer riktig når jeg må oversett det selv ?

Veldig tvilsomt, men det kunne gitt deg forståelse om du kunne forstått hva som stod der.

For da kunne du lest og gransket så mye du ville og ikke vært begrenset til vitenskap så forenklet og fordummet at det knapt duger for folk flest,

 

Som du selv sier; forståelse = å godta = læring.

Men, du har ingen forutsettninger til å forstå, nekter å godta og vil ikke lære om temaet. Det er en ypperlig måte å aldri tette sine kunnskapshull eller rette feil kunnskap.

Endret av aklla
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva mener du med "der"?

Jeg har ikke sagt eller ment at det oversettes feil, men det blir tidvis til det latterlige forenklet for å styre utenom din store mengde kunnskapshull.

 

Veldig tvilsomt, men det kunne gitt deg forståelse om du kunne forstått hva som stod der.

For da kunne du lest og gransket så mye du ville og ikke vært begrenset til vitenskap så forenklet og fordummet at det knapt duger for folk flest,

 

Som du selv sier; forståelse = å godta = læring.

Men, du har ingen forutsettninger til å forstå, nekter å godta og vil ikke lære om temaet. Det er en ypperlig måte å aldri tette sine kunnskapshull eller rette feil kunnskap.

nå prater du i sirkel.

Først påstår du at jeg mangler kunnskap og at jeg trenger opplæring

Da anbefaler du meg å les artikler og bøker på , gjerne det som blir anbefalt i diskusjonen gjennom en link

Da må man gjerne oversett

Men det er det få av dere som orker

Da vil der heller at jeg skal gjør det selv , selv om feilene blir større

Hva her jeg da lært av det ? ingen ting

 

det er gret .

snart kommer lange ordlister som krever forklaringer

 

Det riktige er: forståelse <=> å godta = lære

 

forøvrig så blir jeg avist på en del ting jeg mer , men ikke korrigert .

Dere siter at jeg tar feil , men ikke hvor(dan) jeg tar feil

ikke lære jeg noe av det og ikke får visket ut det som er feil

Lenke til kommentar

Elgen du kan ikke kreve at andre personer oversetter for deg , ønsker du å delta i slike diskusjoner og forstår ikke det som står skrevet der pga språket så bør du nesten be om at en omsorgs person kan oversette dette for deg.

 

Du bør også få rettet opp programvaren du bruker når det gjelder ordlisten din , jeg har personlig til tider et stort problem med å forstå det du skriver så du må bruke mer tid på å gjøre innleggene dine forståelig , har du ikke evnen til å gjøre det selv anbefaler jeg at du igjen ber om hjelp fra en omsorgs person i hjemmet ditt som kan hjelpe med dette.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ut fra ganske mange tidligere erfaringer hjelper det ikke å oversette heller, så ja, en sirkel der du ikke lærer noe men står på ditt.

Det jeg leser, som du skriver, er hovedsakelig feil, bygget på feil, bygget på feil. Har ganske mange ganger prøvd å rette, men har gang på gang blitt avvist med argumenter som at "det virker feil", uten noe detaljer, eller ignorert helt. Det er en grense på hvor mye innsats jeg og andre gidder å legge i å prøve lære deg fysikk som du tilsynelatende(antagelig ikke, men det virker sånn) ikke har noe som helst interesse av å lære ny kunnskap, kun tviholde på det man selv tror, tilsynelatende bygget på grunnlag som også er feil.

 

 

Mitt tips er å SPØRRE om ting du ikke forstår, ikke avvise det blankt fordi du ikke forstår.

 

 

Jeg personlig har over hodet ingen interesse av å henge ut noen, latterliggjøre noen eller noe slikt. Men når nesten alt du skriver blir rettet på kan jeg skjønne at det føles sånn...

Endret av aklla
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-271921

Takk for en fantastisk bra portal slik hardware.no fremstår i dag. Dere har en tyngde som gjør at det er lett å bruke dere som en referanseramme innenfor data. Dessverre er det noen skår i gleden. Jeg oppsummerer alt i punkter:

  1. Mangel på moderering gjør at enkelte innlegg i noen av forumene fremstår unødvendig aggressive. Dette kan umulig være en god ting.
  2. Portaler som TomsHardware.com har en så pass høy kvalitet på forumene at du faktisk kan "goog’le" temaer, og regelrett bruke løsningene fra brukerne. Hvordan har de greid dette? Jo med å modererer bort aggressive ufine kommentarer. Heller ikke de er feilfri, så langt i fra, men langt bedre enn dere i hardware.no på moderering.
  3. Enkelte brukere mistenker jeg vil kvie seg fra å spørre om noe i forumet. Dette fordi de (slik jeg tror det), risikerer å bli hengt ut som «dumrianer» og mindre begavede personer. Jeg ser at dette temaet ikke er nytt, og mange forslag er gitt i deres forum.
  4. Jeg mener ikke at dere ikke skal kunne si i fra til brukere som stiller tullespørsmål, og er plagsom irriterende lite oppegående, men det må gjøres på en høflig måte. Du jager ikke kundene dine, men veileder de høflig. Som en sa det om en dyktig selger: «Han var så dyktig at han kunne be folk dra et vist varmt sted (som begynner på h) på en så fin måte at de til og med begynte å glede seg til ankomsten til dette varme stedet»
  5. Forskning har uten tvil slått fast at når folk har frykt, så reduseres yteevnen betraktelig. Hvorfor skal enkeltpersoner, som jeg ser går igjen i forumene få liv til å plage andre med ufinheter?
  6. Jeg sa i fra om aggressivt ordbruk, men ingenting ble gjort. Da fremstår dere etter min mening som noen som langt på vei legitimerer dette.
  7. Til slutt: Jeg kan ikke diktere dere hvordan dere skal drive et forum, men personlig mistet jeg lysten til å gå inn med kommentarer, da jeg nok synes ordlyden fra mange brukere er altfor aggressiv etter min smak. Hadde jeg postet denne siste kommentaren i noen av deres forum ville antakelig svaret vært: "Hvem bryr seg om hva du mener. Hvis du ikke liker deg her så finn deg et annet sted" :) Igjen må jeg gjenta at tonen hos mange er altfor aggressiv.
Lenke til kommentar

 

Takk for en fantastisk bra portal slik hardware.no fremstår i dag. Dere har en tyngde som gjør at det er lett å bruke dere som en referanseramme innenfor data. Dessverre er det noen skår i gleden. Jeg oppsummerer alt i punkter:

 

Hei og takk for tilbakemeldingen.

 

Me har eit fokus på oppførsel på forumet, men er i stor grad avhengig av at saker blir rapportert inn til oss. Så vidt eg kan sjå har du rapportert eitt innlegg, som det og vart tatt tak i.

Lenke til kommentar

 

Til slutt: Jeg kan ikke diktere dere hvordan dere skal drive et forum, men personlig mistet jeg lysten til å gå inn med kommentarer, da jeg nok synes ordlyden fra mange brukere er altfor aggressiv etter min smak. Hadde jeg postet denne siste kommentaren i noen av deres forum ville antakelig svaret vært: "Hvem bryr seg om hva du mener. Hvis du ikke liker deg her så finn deg et annet sted" :) Igjen må jeg gjenta at tonen hos mange er altfor aggressiv.

 

 

Helt enig. Rapporterte selv et innlegg for første gang på lenge senest i går.

Lenke til kommentar

 

Enkelte brukere mistenker jeg vil kvie seg fra å spørre om noe i forumet. Dette fordi de (slik jeg tror det), risikerer å bli hengt ut som «dumrianer» og mindre begavede personer. Jeg ser at dette temaet ikke er nytt, og mange forslag er gitt i deres forum.

 

Da kan man trygt si at jeg ligger innfor.

skulle jeg være uenig med det som er skrevet så går der neste automatisk i forsvar ( det gjelder i grunnen alle som deltar på forumet ) og jeg blir da stemplet som et troll

 

Begrunnelsen er da at dere er lei av å rette på brukerne

 

jeg deltar i en diskusjon om Tidskomplekset der mye virker å være total overlatt til fantasien

har man andre syn på det så er det vranglære til tross for at forskerne bare sier det de har funnet ut.

har har de ikke funnet ut alt , selv om det kan høres slik ut

og så begrunnes det med at man ikke har kunnskap.

Er det kunnskap om bruke fantasien slik at man kan bevise at noe som er fri fantasi er virkelighet , eller ?

 

i stede for å ha forståelse for at man sliter med å forstå det så skal man trykke ned i skiten slik at man får anda mindre kunnskap

 

var ikke poenget med forumet nettop å få svar på mest mulig av det man lurte på , selv om det både er komplisert og vanskelig å forklare ?

Da må man kunne si det på riktig måte

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Hei og takk for tilbakemeldingen.

 

Me har eit fokus på oppførsel på forumet, men er i stor grad avhengig av at saker blir rapportert inn til oss. Så vidt eg kan sjå har du rapportert eitt innlegg, som det og vart tatt tak i.

 

Ja, dette vet de fleste erfarne. Vil føye til at jeg relativt ofte irriteres over at veiledere-mod enten er med en liten stund i tråder, eller er "innom", men ser sjeldent at de gjør grep litt i forkant av mulige opphetede situasjoner i fremtiden. Virker ikke som de tar seg tid til å få litt "overblikk" ..

 

Hvis de husket å legge igjen en aldri så liten nøytral advarsel (jeg ser hva dere holder på med, og ro an .. ellers ..)

 

Før i tiden mener jeg å huske at det var ren rutine å jobbe forebyggende på den måten. "Dotten", var en av de som jeg husker hadde mange fine og snertne advarsler, som lå igjen etter ett kjapt besøk og ble oftest respektert/akseptert .. Mer av den sorten tror jeg vil være med å bedre miljøet

 

Edit: vil få med at disse advarslene for det meste var av den muntre sorten, men likevel uten å miste tydeligheten i budskap

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...