Gå til innhold

Hva ønsker du å si til moderatorene og veilederne? Les 1. post!


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Har hovedsaklig bare en ting å si mens julematen godgjør seg i ovnen. God jul!

Men for å bidra med noe av verdi:
Når man fjerner innlegg som blir rapportert fordi de var utenfor trådens tema. Ikke fjern 40-50 når kanskje 10-15 var innenfor årsaken til "fjerning". Mange bruker av og til mye tid og energi på å skrive innleggene. Av og til lar man også de første innleggene som startet det bli stående igjen.

Man kan alltids bli bedre.

Endret av Theo343
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (17 minutter siden):

Har hovedsaklig bare en ting å si mens julematen godgjør seg i ovnen. God jul!

Men for å bidra med noe av verdi:
Når man fjerner innlegg som blir rapportert fordi de var utenfor trådens tema. Ikke fjern 40-50 når kanskje 10-15 var innenfor årsaken til "fjerning". Mange bruker av og til mye tid og energi på å skrive innleggene. Av og til lar man også de første innleggene som startet det bli stående igjen.

Man kan alltids bli bedre.

God jul til deg og 🎅

Mye av problemer som oppstår når vi må inn å fjerne innlegg handler bevaring av kontekst, om noen innlegg enten går OT for tråden eller bryter forumets regler med hva angår personangrep, ufinheter eller andre ting så fører det ofte til mye siteringer og sammenkobling av flere innlegg som gjør at vi må fjerne  mye om vi ikke får tatt tak i det tidlig nok. Om problemet alene er OT så vil vi i de aller aller fleste situasjoner splitte diskusjonen ut i en egen tråd, problemet oppstår når det blir personangrep eller andre ufinheter inn i bildet som det ofte blir, da kan vi liksom ikke splitte det ut i egne tråder eller verne om innlegg som er del i diskusjonen uten å bryte retningslinjene fordi konteksten forsvinner. Det er en vanskelig balanseringskunst, men om en opplever at et innlegg blir fjernet som en har lagt en del arbeid i å en ønsker å poste på nytt inn i en ny kontekst så er det fult mulig å sende en PM til moderator som utførte modereringen å be om å få tilsendt det fjernede innlegget, for de har vi tilgang på :)

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
Memento scientiam skrev (1 time siden):

Kan jeg purre på dette også? :)

 

 

Hei! Dette må nok admin svare på, han jeg tenker på som kan svare deg på dette er nok tilbake etter juleferien.

Theo343 skrev (37 minutter siden):

Har hovedsaklig bare en ting å si mens julematen godgjør seg i ovnen. God jul!

Men for å bidra med noe av verdi:
Når man fjerner innlegg som blir rapportert fordi de var utenfor trådens tema. Ikke fjern 40-50 når kanskje 10-15 var innenfor årsaken til "fjerning". Mange bruker av og til mye tid og energi på å skrive innleggene. Av og til lar man også de første innleggene som startet det bli stående igjen.

Man kan alltids bli bedre.

10-15 innlegg var nok direkte årsak til fjerning, men tenker at grunnen til at 40-50 skyldes sitering av de 10-15 innlegg som ble fjernet. For å minimere risikoen for å få sitt innlegg fjernet så vil jeg da unngå å sitere noen som bryter retningslinjer, og generelt sett la være å blande seg inn i betente diskusjoner som sannsynligvis blir fjernet. Rapporter heller. Si at man for eksempel siterer en personangrep i første del av innlegget sitt (og selv om du ikke gjør noe galt, for eksempel tar noen i forsvar) så må ditt innlegg også fjernes pga kontekst som min med moderator forklarer om. Vi går ikke inn å modererer på innlegg og fjerner deler av det og endrer et innlegg, annet en småplukk som å hjelpe TS med en mer beskrivende tittel, når folk bare skriver "hjelp" osv. 

Det hender noen ganger at noen innlegg faller utenfor raderen, og som ikke har blitt fjernet selv om de burde det, spesielt når det har vært en del innlegg å fjerne. Da er det fint om dere rapporterer eller sender enn PM til moderatorer og sier: "jeg tror du glemte dette innlegget her i opprydding av tråden" eller noe sånt. Det er mange innlegg og tråder, og enkelte tråder er det mye aktivitet i, og vi er takknemlige når dere ser det vi som faller utenfor raderen vår.

Ha en finfin jul, og takk for tilbakemeldingen deres! 

Endret av GiaMahan
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Synes modereringen her inne de siste månedene fremstår som "verre og verre" med særs lav toleranse for hva som tåles. Jeg har i nesten alle år diskutert på vgd og fridiskusjon og andre forum og brukt omtrent samme tone i debatten hele veien. Det er til tider krast, men jeg gidder ikke å være spesielt nådig med folk som er ignorante. Likevel har jeg skrevet sikkert 50 000+ innlegg på alle forum og har neppe mer enn mellom 5 og 10 advarsler/slettinger av innlegg. Dvs 1 advarsel per kanskje 5-10 000 innlegg. Nå har jeg fått 4 stk på under 3 måneder på dette forumet. Det er flere titalls gang høyere frekvens enn tidligere. Jeg tror det sier mer om modereringen her enn om andre fora eller min debattstil spesielt. Har iallfall følgende punkter som bør nevnes.

1. Modereringen fremstår som lemfeldig og subjektiv. Når jeg får advarsel for personangrep for noe så banalt som å kalle noen "særs uredelig" i en debatt, så må jeg nesten lure på hva som foregår. Er dette personangrep? Det er rimelig langt unna i mine øyne. Det blir ikke bedre når moderator var en som akkurat i denne debatten var en som stod på diametralt motsatt side av diskusjonen (i dette tilfellet covid-19).

2. Når man skal klage på moderering, skal man først ta det med moderator, men går dette an når man har fått en utestengelse? Jeg prøvde å sende en melding til aktuell moderator, men det var ikke mulig. Er det slik det skal være? Da havner man i en catch-22 situasjon hvor man først er utestengt og deretter ikke har mulig til å ta diskusjonen om hva som ligger bak utestengelsen.

3. Moderatorene (eller ansvarlige) svarer heller ikke når jeg sender e-poster til dem på [email protected]. Når man kombinerer dette med punktet ovenfor, er det rett og slett elendig håndtering.

4. Retningslinjene som angitt under har en rekke døde linker. Det er altså umulig å få utdypende informasjon til retningslinjene,

https://www.diskusjon.no/guidelines/

Endret av OlavEH
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Jeg fikk beskjed om å være mer Dannet og høflig, virker nesten som om mods er hentet fra Beforeigners eller noe, har derfor begynt å kreditere alle postene med mvh helt åpenbart at mod ikke delte mitt syn. Jeg var slett ikke uhøflig, og mine linker var ikke ment som trolling.

 

Mvh

 

 

 

Endret av Gouldfan
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
OlavEH skrev (5 timer siden):

Synes modereringen her inne de siste månedene fremstår som "verre og verre" med særs lav toleranse for hva som tåles. Jeg har i nesten alle år diskutert på vgd og fridiskusjon og andre forum og brukt omtrent samme tone i debatten hele veien. Det er til tider krast, men jeg gidder ikke å være spesielt nådig med folk som er ignorante. Likevel har jeg skrevet sikkert 50 000+ innlegg på alle forum og har neppe mer enn mellom 5 og 10 advarsler/slettinger av innlegg. Dvs 1 advarsel per kanskje 5-10 000 innlegg. Nå har jeg fått 4 stk på under 3 måneder på dette forumet. Det er flere titalls gang høyere frekvens enn tidligere. Jeg tror det sier mer om modereringen her enn om andre fora eller min debattstil spesielt. Har iallfall følgende punkter som bør nevnes.

1. Modereringen fremstår som lemfeldig og subjektiv. Når jeg får advarsel for personangrep for noe så banalt som å kalle noen "særs uredelig" i en debatt, så må jeg nesten lure på hva som foregår. Er dette personangrep? Det er rimelig langt unna i mine øyne. Det blir ikke bedre når moderator var en som akkurat i denne debatten var en som stod på diametralt motsatt side av diskusjonen (i dette tilfellet covid-19).

2. Når man skal klage på moderering, skal man først ta det med moderator, men går dette an når man har fått en utestengelse? Jeg prøvde å sende en melding til aktuell moderator, men det var ikke mulig. Er det slik det skal være? Da havner man i en catch-22 situasjon hvor man først er utestengt og deretter ikke har mulig til å ta diskusjonen om hva som ligger bak utestengelsen.

3. Moderatorene (eller ansvarlige) svarer heller ikke når jeg sender e-poster til dem på [email protected]. Når man kombinerer dette med punktet ovenfor, er det rett og slett elendig håndtering.

4. Retningslinjene som angitt under har en rekke døde linker. Det er altså umulig å få utdypende informasjon til retningslinjene,

https://www.diskusjon.no/guidelines/

Sånn i farta uten å blande meg for mye inn her : 
Døde linker : Sticky , wiki.diskusjon.no er lagt ned.
Innholdsansvarlig : Beklager, det oppsto et problem, Siden eksisterer ikke. Feilkode: 2T251/5
Og sånn fortsetter det nedover på mange av de linkene, så noe har trolig gått galt i overgangen som ble gjort fra servere en del tid siden (antar jeg da de fleste store sider bytter servere med jevne mellomrom ).

1 : Moderering er noe man gjør frivillig, derfor antar jeg at det vil være forskjeller mellom de som behandler de forskjellige postene som har blitt rapportert, men har man en oppførsel over tid som kakker gjentatte ganger på en person / grupper eller individer som på ingen måte er positivt forstår jeg at man setter ned foten før eller siden. Saken din kjenner jeg ikke til og siden jeg heller ikke er moderator så kan jeg ikke si noe annet enn at jeg regner med at tilbakemeldingen din via disse kanalene hjelper til. 
 

 

 

 

Lenke til kommentar
Malvado skrev (Akkurat nå):

1 : Moderering er noe man gjør frivillig, derfor antar jeg at det vil være forskjeller mellom de som behandler de forskjellige postene som har blitt rapportert, men har man en oppførsel over tid som kakker gjentatte ganger på en person / grupper eller individer som på ingen måte er positivt forstår jeg at man setter ned foten før eller siden. Saken din kjenner jeg ikke til og siden jeg heller ikke er moderator så kan jeg ikke si noe annet enn at jeg regner med at tilbakemeldingen din via disse kanalene hjelper til. 

Det som imidlertid er spesielt er hvor mye strengere disse fremstår enn på andre forum, og spesielt at det ser ut til å ha skjedde siste 3-4 månedene. Jeg har omtrent ingen advarsler før i 2022. Har man skrudd til den siste tiden? 

Men når jeg ser hvordan de samme folka grunnstøtte Vgd omtrent som en moderne og digital ekvivalent til Vasa-skipet, så kan jeg ikke si at jeg er særlig overrasket over utviklingen her.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
OlavEH skrev (5 timer siden):

1. Modereringen fremstår som lemfeldig og subjektiv. Når jeg får advarsel for personangrep for noe så banalt som å kalle noen "særs uredelig" i en debatt, så må jeg nesten lure på hva som foregår. Er dette personangrep? Det er rimelig langt unna i mine øyne. Det blir ikke bedre når moderator var en som akkurat i denne debatten var en som stod på diametralt motsatt side av diskusjonen (i dette tilfellet covid-19).

De som har en rolle på forumet er nok noe farget av sine egne toleransevinduer og vil moderere deretter, og dette må en nok bare godta som et resultat av frivillig arbeid. Mener man at straffen man har fått er urettmessig så vet jeg at man fint kan ta kontakt med andre moderatorer eller en av administratorene og diskutere dette. Enten via en PM eller via forumets tilbakemeldings-kategori: https://www.diskusjon.no/forum/593-klager-på-moderatoravgjørelser/

Jeg er for øvrig der på siste del av punkt et at jeg mener at moderatoren har gjort feil ved å selv ta avgjørelsen og ikke rapportert innlegget sitt/ditt og bedt en annen se på saken. Å moderere samt være en del av diskusjonen er uting som bør unngås, noe det fint skal la seg gjøre siden det er en mengde aktive moderatorer her på forumet.

OlavEH skrev (5 timer siden):

2. Når man skal klage på moderering, skal man først ta det med moderator, men går dette an når man har fått en utestengelse? Jeg prøvde å sende en melding til aktuell moderator, men det var ikke mulig. Er det slik det skal være? Da havner man i en catch-22 situasjon hvor man først er utestengt og deretter ikke har mulig til å ta diskusjonen om hva som ligger bak utestengelsen.

3. Moderatorene (eller ansvarlige) svarer heller ikke når jeg sender e-poster til dem på [email protected]. Når man kombinerer dette med punktet ovenfor, er det rett og slett elendig håndtering.

Har du blitt utestengt er vel epost eller PM eneste alternativet. Prøvde du å kontakte en annen moderator? Kan være så enkelt som at du havnet på ignoreringslista til den aktuelle moderatoren i saken og derfor ikke kom igjennom, uten at jeg skal si meg hundre prosent sikker på at det er slik forumet her fungerer.

Men svares det ikke på epost er det noen rutiner internt som ikke fungerer.

 

OlavEH skrev (22 minutter siden):

Det som imidlertid er spesielt er hvor mye strengere disse fremstår enn på andre forum, og spesielt at det ser ut til å ha skjedde siste 3-4 månedene. Jeg har omtrent ingen advarsler før i 2022. Har man skrudd til den siste tiden? 

Men når jeg ser hvordan de samme folka grunnstøtte Vgd omtrent som en moderne og digital ekvivalent til Vasa-skipet, så kan jeg ikke si at jeg er særlig overrasket over utviklingen her.

Opplever ikke forumet som strengere selv, men det kan like så gjerne være grunnet kategorier jeg frekventerer kontra deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-404071
OlavEH skrev (6 timer siden):

Synes modereringen her inne de siste månedene fremstår som "verre og verre" med særs lav toleranse for hva som tåles. Jeg har i nesten alle år diskutert på vgd og fridiskusjon og andre forum og brukt omtrent samme tone i debatten hele veien. Det er til tider krast, men jeg gidder ikke å være spesielt nådig med folk som er ignorante. Likevel har jeg skrevet sikkert 50 000+ innlegg på alle forum og har neppe mer enn mellom 5 og 10 advarsler/slettinger av innlegg. Dvs 1 advarsel per kanskje 5-10 000 innlegg. Nå har jeg fått 4 stk på under 3 måneder på dette forumet. Det er flere titalls gang høyere frekvens enn tidligere. Jeg tror det sier mer om modereringen her enn om andre fora eller min debattstil spesielt. Har iallfall følgende punkter som bør nevnes.

1. Modereringen fremstår som lemfeldig og subjektiv. Når jeg får advarsel for personangrep for noe så banalt som å kalle noen "særs uredelig" i en debatt, så må jeg nesten lure på hva som foregår. Er dette personangrep? Det er rimelig langt unna i mine øyne. Det blir ikke bedre når moderator var en som akkurat i denne debatten var en som stod på diametralt motsatt side av diskusjonen (i dette tilfellet covid-19).

2. Når man skal klage på moderering, skal man først ta det med moderator, men går dette an når man har fått en utestengelse? Jeg prøvde å sende en melding til aktuell moderator, men det var ikke mulig. Er det slik det skal være? Da havner man i en catch-22 situasjon hvor man først er utestengt og deretter ikke har mulig til å ta diskusjonen om hva som ligger bak utestengelsen.

3. Moderatorene (eller ansvarlige) svarer heller ikke når jeg sender e-poster til dem på [email protected]. Når man kombinerer dette med punktet ovenfor, er det rett og slett elendig håndtering.

4. Retningslinjene som angitt under har en rekke døde linker. Det er altså umulig å få utdypende informasjon til retningslinjene,

https://www.diskusjon.no/guidelines/

Vi har ikke anledning til å gå inn på enkeltsaker i denne tråden, så her er et mer generelt svar.

På Diskusjon.no er det diskusjon.no sine retningslinjer som gjelder. Hvordan andre nettsteder modererer sine nettsteder, er ikke relevant. Vi har ikke noe ekstra fokus på å stramme inn nå enn før, men enkelte tråder vil være mer frekventert av moderatorer enn andre. Det er gjerne tråder med høy temperatur og trafikk, som krever høyere tilstedeværelse for å sikre en god diskusjon og at våre retningslinjer blir overholdt. Våre moderatorer gir advarsler, med begrunnelser og lenke til våre retningslinjer. Formålet med advarslene er å unngå at regelbruddene skjer igjen. Dersom det ikke bedrer seg, risikerer en å få kontoen sin utestengt på tidsbestemt eller ubestemt tid.

Dersom en er utestengt og ønsker å sende en klage under utestengelsen, tar en kontakt på [email protected]. På grunn av mange henvendelser, vil det også i noen tilfeller kunne ta litt tid før en får svar. Det tar vi som en konstruktiv tilbakemelding på at behandling av modereringsklager kan skje raskere, og det skal vi forsøke etter beste evne å gjøre. Samtidig vil vi også presisere viktigheten av å lese beskjeder eller advarsler fra moderatorer nøye, da begrunnelser blir gitt av moderator der. I svært mange av våre e-poster knyttet til moderering, står begrunnelsen oppgitt i advarsel som er gitt av moderator.

For en tid tilbake siden så stengte vi vår wiki, siden den ble lite brukt og var tungvint å oppdatere. Derfor har det vært noen døde lenker. Det skal vi ordne, og vi takker for tilbakemeldingen på det.

Endret av Slettet-404071
Lenke til kommentar
Øystein skrev (På 28.3.2022 den 13.44):

Vi har ikke anledning til å gå inn på enkeltsaker i denne tråden, så her er et mer generelt svar.

På Diskusjon.no er det diskusjon.no sine retningslinjer som gjelder. Hvordan andre nettsteder modererer sine nettsteder, er ikke relevant. Vi har ikke noe ekstra fokus på å stramme inn nå enn før, men enkelte tråder vil være mer frekventert av moderatorer enn andre. Det er gjerne tråder med høy temperatur og trafikk, som krever høyere tilstedeværelse for å sikre en god diskusjon og at våre retningslinjer blir overholdt. Våre moderatorer gir advarsler, med begrunnelser og lenke til våre retningslinjer. Formålet med advarslene er å unngå at regelbruddene skjer igjen. Dersom det ikke bedrer seg, risikerer en å få kontoen sin utestengt på tidsbestemt eller ubestemt tid.

Dersom en er utestengt og ønsker å sende en klage under utestengelsen, tar en kontakt på [email protected]. På grunn av mange henvendelser, vil det også i noen tilfeller kunne ta litt tid før en får svar. Det tar vi som en konstruktiv tilbakemelding på at behandling av modereringsklager kan skje raskere, og det skal vi forsøke etter beste evne å gjøre. Samtidig vil vi også presisere viktigheten av å lese beskjeder eller advarsler fra moderatorer nøye, da begrunnelser blir gitt av moderator der. I svært mange av våre e-poster knyttet til moderering, står begrunnelsen oppgitt i advarsel som er gitt av moderator.

For en tid tilbake siden så stengte vi vår wiki, siden den ble lite brukt og var tungvint å oppdatere. Derfor har det vært noen døde lenker. Det skal vi ordne, og vi takker for tilbakemeldingen på det.

Jeg forstår at min setning med, hjelp du kan jo lære deg noe, samt YouTube videoer som forklarer.. kan provosere andre.

 Men jeg var oppriktig, og jeg ser det ikke som uhøflig eller trolling, om noen ikke ønsket informasjon i videolinker så kunne de sagt ifra, forøvrig sendte andre videolinker i samme tråd.

Edit 

Mvh

 

 

 

Endret av Gouldfan
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Hansien skrev (På 28.3.2022 den 13.41):

Opplever ikke forumet som strengere selv, men det kan like så gjerne være grunnet kategorier jeg frekventerer kontra deg.

Merker stor forskjell på hvilke nyhetssaker som er varme poteter. Den forrige store saken frustrerte meg og den varte lenge. Skrev mange innlegg og fikk også advarsler på grunn av det. Den nye saken engasjerer meg ikke like mye. Faktisk sliter jeg med å skrive innlegg om den i det hele tatt.  Om det blir en ny terrorsak (som den som var om pil- og bue-mannen), vil det være fristende å skrive mange innlegg. Men typisk for slike nye tråder om ulike angrep, er at det er kjempelett å pådra seg advarsler. Som kan ende opp i utestenging. Hver advarsel gjelder som advarselspoeng i 6 måneder, og selve advarselen forsvinner ikke etter det heller. Dette betyr at man kan bli konfrontert med advarsler i svært lang tid.  

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Vi har lik modereringspraksis i alle kategorier. Men at det skjer hyppigere advarsler i enkelte kategorier vil jo være helt naturlig dess mer betent en emne er. 

Det stemmer at advarseler er synlige selv etter 6 mnd ja. Men etter en viss tid teller ikke disse med i totalvurderingen. Da kjører vi et nytt advarselsløp.

Man kan skrive det meste så lenge man viser respekt ovenfor andre, kommer med bidrar konstruktiv diskusjon og holder seg on topic osv :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-404071
Gouldfan skrev (1 time siden):

Denne kommentaren fikk jeg en advarsel for som varer ut September.

Temaet er om man skal taråd fra eksperter i en bransje eller uvitende hobby-amatører.

Utklipp

-Ja for du kunne jo lært noe nytt, og det er skummelt.....

 

Denne tråden er som nevnt ikke for diskusjon rundt spesifikke advarsler, men er ment for generell tilbakemelding rundt hvordan vi modererer. Har du konkrete spørsmål relatert til en spesifikk advarsel, anbefaler jeg generelt sett først å lese beskjeden fra moderator nøye. Har du ytterligere spørsmål, kommentarer eller tilbakemeldinger, så tar du det opp med den aktuelle moderator som modererte.

Vi forstår at det kan være leit å motta advarsler, men de er i hovedsak ment å være et verktøy for oss hvor vi kan gi direkte tilbakemelding og følge opp både store og små brudd på retningslinjene. Formålet er ikke å "arrestere" eller "straffe" brukere, men dytte brukere i riktig retning.

Endret av Slettet-404071
Lenke til kommentar
Øystein skrev (1 time siden):

Denne tråden er som nevnt ikke for diskusjon rundt spesifikke advarsler, men er ment for generell tilbakemelding rundt hvordan vi modererer. Har du konkrete spørsmål relatert til en spesifikk advarsel, anbefaler jeg generelt sett først å lese beskjeden fra moderator nøye. Har du ytterligere spørsmål, kommentarer eller tilbakemeldinger, så tar du det opp med den aktuelle moderator som modererte.

Vi forstår at det kan være leit å motta advarsler, men de er i hovedsak ment å være et verktøy for oss hvor vi kan gi direkte tilbakemelding og følge opp både store og små brudd på retningslinjene. Formålet er ikke å "arrestere" eller "straffe" brukere, men dytte brukere i riktig retning.

Ja takhøyden dere hadde før er iallefall borte...

Nå er dette blitt ett veldig firkantet forum med referanser til serien Beforeigners.

Poenget må vel ikke være at man skal ha tatt et skrivekurs i takt og tone fra 1935...

Men heller at man holder seg unna capslock og ikke er slem eller sjikanerer eller er rasistisk.

Dette er min mening om hva moderering burde være, samt tråd deling og eventuelt forsiktig moderert on topic tema.

Men ironisk at huff noen kunne lært noe???

Med ærbødig hilsener.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Vel jeg får bare forsøke mitt beste på å være høflig og dannet og redelig da, ikke nødvendig å kritisere dette.

Om forumet ønsker et dannet høflig forum med takt og tone, så får folk bare innrette seg dette, eller holde seg vekk. Det er forumet som bestemmer innholdet da det er deres domene, område.

Med vennlig hilsen

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Vi er de samme folka som har jobbet slik som vi alltid har gjort, og staben har ikke endret seg stort på i hvert fall 5 år. Vi håper alltid at vi kan endre oss til å bli bedre, så tilbakemeldinger er selvsagt noe vil liker.

Det er viktig for oss at terskelen er objektiv og forståelig, og at eventuelle advarsler skal være inneforstått med brukeren som får advarsel. Hvis du føler at en reaksjon mot deg ikke er berettiget så kan den klages inn til administratorer for en grundigere evaluering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...