Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Jeg har et spørsmål angående Aperture og bildestrømmen.

 

Jeg har en hovedmaskin (iMac) som alle bilder importeres til og er hovedlagring for bildene mine. Men jeg vil også ha tilgang til noen utvalgte bilder og prosjekter/album på min bærbare MacBook Air. Der også i Aperture. Jeg vil at det skal være lett å legge over bildene fra hovedmaskin til bærbar maskin, og det fikk jeg tildels til med iPhoto på MBA. I iPhoto greide jeg å legge over en hel "hendelse" med bilder inn i bildestrømmen. I bildestrømmen legger ikke bildene seg i noen mappe, bare enkelthvis, men helt automatisk ble de importert som et nytt "project" i Aperture på iMac'en med det samme navnet som "hendelsen" i iPhoto. Hvordan kan jeg få det samme til å skje ved å bruke bare Aperture mot Aperture?

 

Slik delte jeg en hendelse som het "desktop" i iPhoto på MBA

 

post-161752-0-11466900-1337359311_thumb.png

 

Også dukket den helt automatisk opp i Aperture på iMac

 

post-161752-0-68782400-1337359309_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet hvordan Diablo 3 vil kjøre på en mid 2010 MBP 15"? 8gb ram, 2.4GHz i5, GeForce GT 330M 256mb..

 

Kjæresten kjøre på noe ala samme spesifikasjoner, hun har dog 17" utgaven og den har vell 512MB GDDR3 RAM, ikke at det skal bety allverden. Hun kjører helt fint på medium innstillinger i hvertfall og det ser så absolutt brukbart ut det.

Lenke til kommentar

Hei folkens! Ettersom alle her inne har Mac, trenger jeg snarlig hjelp. Har en nabo her med en litt eldre Mac 10.5.8 OSX, som sliter med å komme inn på nettbanken pga. at hun ikke har java, hvor skal jeg laste ned java? Funker hverken på Chrome eller Safari her sålangt, har ikke foreslått Firefox enda.

Lenke til kommentar

Hva mener du med «får side x av y sider» ?

Windows versjonen av word kan du velge at sidenummeret skal vises som "side 1 av 3" med andre ord at det kommer frem hvilken side du er på + hvor mange sider det er totalt. Tror det kalles noe med "side x av y"eller noe

Lenke til kommentar

Ok skjønner, men det tar jeg ikke på strak arm. Ville nok letet i menyen der det står «headers and footers» eller noe sånt. Vet desverre ikke hva det heter nøyaktig på norsk men tipper det er noe a la «topp og bunntekst», kan tenke meg det er noen valg der.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke jeg. Hittil liker jeg Pages bedre, fordi jeg iløpet av dette semesteret har måtte jobbe mye med diagrammer i oppgaver, og Word har en tendens til å gå full retard når jeg skal flytte på dem i dokumentet. Mindre problemer i Pages betyr at jeg bruker Pages.

Lenke til kommentar

Takk for svar. Merker at ms ikke har lagt veldig mye arbeid i word på Mac. Masse som er borte som man har på Windows.

Spørsmålet er vel om det er borte eller om det er du som ikke finner det ...

Det innebygde Help-systemet hadde sikkert gitt deg svaret, ellers så går det an å google ting også.

http://www.google.com/search?hl=en&as_q=Word+for+Mac+headers

(Første treff inneholder svaret på spørsmålet ditt.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...