Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden 17" er kutta, så er det jo grunn til å tro at du blir kvitt den ganske kjapt...

 

Forsåvidt sant, men så er 17" for stort for folk flest i utgangspunktet og pro-brukere sitter vell neppe å skummer igjennom Finn.no.

 

Den store utfordringer er å objektivt vurdere seg frem til hva som er riktig / fornuftig pris for 1år gammel MacBook Pro 17" Early 2011 standardmodell, oppgradert til 8GB RAM, 1TB harddisk, OS X Lion og med medfølgende ExpressCard minnekortleser, og for en 2år gammel MacBook Pro 17" Mid-2010 standardmodell oppgradert til 8GB RAM, kalibrert skjerm, OS X Lion og medfølgende ExpressCard minnekortleser.

 

Jeg kunne solgt 2011 modellen med 300GB SSD, og 2010 modellen med 250GB SSD, det burde jo øke verdien men spørsmålet er om folk flest ikke heller er ute etter langringskapasitet kontra ytelse på disse maskinene.

Lenke til kommentar

http://www.anandtech.com/show/5998/macbook-pro-retina-display-analysis

 

veldig godt lese stoff, som ihvertfall jeg ikke visste. godt å se at man kan skalere for å få mer workspace. Greit å ha når jeg har mange programmer også. ting blir mindre, men du får plass til mye mer. 15" retina med workspacen til 1440x900 kan fort bli lite.

 

Også morsomt at man ikke får velge oppløsning etc. Så det vil aldri være en 2880x1800 option.

 

Uansett. Veldig interessant.

Lenke til kommentar

http://www.anandtech...isplay-analysis

 

That's it, I'm getting one.

Ikke sant, gleder meg bare mer nå.

 

Hvilken versjon går du for?

 

Tror dere det kommer med matt skjerm etterhvert? Det ville jeg nok kjøpt : )

nå skulle glare etc være redusert med 75% og etter det jeg har sett skrivet, så virker som skjermen har fått en del mindre glare sammenlignet med tidligere modeller

Lenke til kommentar

http://www.anandtech...isplay-analysis

 

That's it, I'm getting one.

Ikke sant, gleder meg bare mer nå.

 

Hvilken versjon går du for?

 

Lavmodellen møter mine behov helt fint, så jeg ser ingen grunn til å gå høyere. :)

Samme selv, mer enn godt nok :) Grattis :)

 

Fant noen bilder forøvrig som viser de forskjellig skalering etc på displayet. Dog veldig dårlig fokus. Liker 1920x1200 når jeg driver med mange apper.

post-209627-0-83983100-1339536781_thumb.jpg

post-209627-0-10676100-1339536792_thumb.jpg

post-209627-0-20643800-1339536800_thumb.jpg

post-209627-0-00900800-1339536809_thumb.jpg

post-209627-0-00716100-1339536819_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ser ut som det kommer ny Mac Pro til neste år:

Franz,

Thanks for your email. Our Pro customers like you are really important to us. Although we didn’t have a chance to talk about a new Mac Pro at today’s event, don’t worry as we’re working on something really great for later next year. We also updated the current model today.

We’ve been continuing to update Final Cut Pro X with revolutionary pro features like industry leading multi-cam support and we just updated Aperture with incredible new image adjustment features.

We also announced a MacBook Pro with a Retina Display that is a great solution for many pros.

Tim

 

http://www.appleinsider.com/articles/12/06/12/tim_cook_confirms_updated_mac_pro_coming_in_2013.html

Lenke til kommentar

Veldig merkelig at de ikke lar deg få 512gb SSD. Er det mulig at den nye layouten innvendig gjør at de ikke kan tilby det enda?

Du kan få 512GB i både 11- og 13-tommeren om du går inn på apple store og customizer de dyreste av begge modellene.

Det er svindyrt da. 4000,- ekstra fra 256 til 512.... :(

Lenke til kommentar

Veldig merkelig at de ikke lar deg få 512gb SSD. Er det mulig at den nye layouten innvendig gjør at de ikke kan tilby det enda?

Du kan få 512GB i både 11- og 13-tommeren om du går inn på apple store og customizer de dyreste av begge modellene.

Det er svindyrt da. 4000,- ekstra fra 256 til 512.... :(

Ah, la ikke merke til det. Det var ikke det når jeg kjøpte min.

Lenke til kommentar

Samme selv, mer enn godt nok :) Grattis :)

 

Fant noen bilder forøvrig som viser de forskjellig skalering etc på displayet. Dog veldig dårlig fokus. Liker 1920x1200 når jeg driver med mange apper.

 

Som informatikkstudent (mye programmering, men også en kombinasjon av mye annet man må gjøre samtidig) er 1920x1200 på 15" drømmen min. Tenk så mange linjer kode jeg kan få plass til! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...