Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen av dere som kan bekrefte at fransk tastatur (MBP) har like mange taster, og på samme fysiske sted, som det norske tastaturet?

Om det er like mange taster tør jeg ikke si (selv om jeg tror det), men de er i hvert fall plassert forskjellig.

Der norske og engelske tastaturer har Q-W-E-R-T-Y, har de franske tastaturene A-Z-E-R-T-Y. Og det er flere andre forskjeller også. (Det kan skimtes på bildet under spørsmålsposten din.)

Lenke til kommentar

Om det er like mange taster tør jeg ikke si (selv om jeg tror det), men de er i hvert fall plassert forskjellig.

 

Jeg vet, men så lenge det er like mange går det bra. :)

 

Grunnen til at jeg spør er at jeg vurderer sterkt å kjøpe meg en ny MacBook Pro i USA, og hvis jeg velger en med fransk tastatur kan jeg enkelt bytte ut knappene med norske. Det er litt verre hvis tastaturet er amerikansk engelsk, for da må hele rammen byttes ut grunnet ulikt antall knapper.

Lenke til kommentar

Det var ikke et problem på maskinene fra 2009 og oppover, såvidt jeg vet. Har enda til gode å høre om noen som har byttet batteri "rogue" på dem. Ei heller har jeg aldri sett noen komme inn.

 

Det er ting som dette som gjør teknikere irriterte. En operasjon som burde ta noen minutter, ender opp med å være langt mer tidkrevende og komplisert.

 

(For ikke å snakke om defekte på-knapper på iMac. Ingen egen del nei, hele kabinettet må byttes. Hele driten. Til informasjon, det er mange deler i en iMac når du må demontere den helt.)

Lenke til kommentar

Du kan bytte verken RAM eller HD i de nye MacBook Proene? Da er jeg redd jeg sitter på min siste MacBook Pro, nå. Liker virkelig ikke retningen de har tatt maskinene. Jeg gir blaffen i 0,00005 mm tynnere skjerm når det går utover brukervennlighet på andre områder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...