Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Har sett litt på denne http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=639424

 

Tanker?

 

Jeg kjøpte denne, og er veldig fornøyd med den sålangt: http://www.komplett....aspx?sku=657310

 

Greie lese-/skrivehastigheter. Rebooter OSX på rundt 19 sekunder. I tillegg har jeg fjernet DVD-driven min og satt inn en litt billigere versjon av OWCs Data Doubler, som lar deg koble til en ekstra HD/SSD til Macen. http://eshop.macsale.../OWC/DDAMBS0GB/

Kor mykje kom den på, inkl. frakt og toll?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Føler meg passe dum når jeg spør om dette, men har nettopp startet å bruke Pages i OS X fremfor Word (for å teste det ut) og jeg har støtt på et ørlite problem.. Hvordan endrer seg til norsk stavekontroll?

 

Jeg har lagt inn norsk stavekontroll i OS X, og dette fungerer jo til Word, Chrome og alt mulig og innstillingene står til Norsk Bokmål (Library) men Pages forholder seg fremdeles til Amerikansk stavekontroll og jeg ser ingen umiddelbar måte å endre dette på?

 

 

EDIT:

 

Nevermind, jeg fant det ut til slutt. Merkelig knotete måte å sette det opp på via "Inspector" menyen, burde vært mulig å endre språk under Edit --> Spelling

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Kor mykje kom den på, inkl. frakt og toll?

Som sagt, kjøpte en billigere versjon av den som jeg fant på eBay. Betalte vel bare $20 eller noe sånn for den. :)

 

--

 

Kjapt spørsmål; I Snow Leopard og eldre versjoner av OSX kunne man trykke cmd + Knappen til venstre for 1 ( ) for å bytte mellom alle vinduene du har åpen i et program. Dette funker ikke i Lion. Har de fjernet den, eller flyttet den til et annen kommando?

 

Anyone?

Lenke til kommentar

Føler meg passe dum når jeg spør om dette, men har nettopp startet å bruke Pages i OS X fremfor Word (for å teste det ut) og jeg har støtt på et ørlite problem.. Hvordan endrer seg til norsk stavekontroll?

 

Jeg har lagt inn norsk stavekontroll i OS X, og dette fungerer jo til Word, Chrome og alt mulig og innstillingene står til Norsk Bokmål (Library) men Pages forholder seg fremdeles til Amerikansk stavekontroll og jeg ser ingen umiddelbar måte å endre dette på?

 

 

EDIT:

 

Nevermind, jeg fant det ut til slutt. Merkelig knotete måte å sette det opp på via "Inspector" menyen, burde vært mulig å endre språk under Edit --> Spelling

 

Hm, hvor i inspektør-vinduet fant du dette valget? Er på utkikk etter det samme selv. Og hvordan "legger man inn" norsk stavekontroll i OS X? :)

Lenke til kommentar

Min første post i Apple delen av dette forumet! :wee:

 

Har hatt en laptop som etter 5 år 7 mnd og 1 uke tok dukken, og siden den kun har vært koblet opp mot TV tenkte jeg at nå kjøper jeg meg Apple TV og iPad. Totalt sett er jo dette billigere enn ny laptop eller HTPC, og gir meg mye mer for pengene.

 

Men hvordan er det å jailbrake 3. gen AppleTV og er det virkelig SÅ lett å innstallere XBMC på den som folk skal ha det til? :dremel:

Lenke til kommentar

Hei folkens.

En venninne av meg sin MBP vil ikke slå seg på. Hun sier at det bare kommer en hvit skjerm med en mappe med et spørsmålstegn på som blinker. Er det harddisken som har tatt kvelden da eller? Noen måte å fikse dette på egenhånd?

Kan også være SATA-kabelen. Når er MBPen hennes fra? Tilfeldigvis høsten 2009?

Lenke til kommentar

Hei folkens.

En venninne av meg sin MBP vil ikke slå seg på. Hun sier at det bare kommer en hvit skjerm med en mappe med et spørsmålstegn på som blinker. Er det harddisken som har tatt kvelden da eller? Noen måte å fikse dette på egenhånd?

Kan også være SATA-kabelen. Når er MBPen hennes fra? Tilfeldigvis høsten 2009?

Den er mid 2011.

Så sjangsene for at hun får ut eksamensoppgaven sin innen onsdag eller veldig liten?

Hun kan være heldig å få ut filer ved bruk av http://guides.macrum...arget_Disk_Mode

Skal sjekke det ut :)

Lenke til kommentar

Så sjangsene for at hun får ut eksamensoppgaven sin innen onsdag eller veldig liten?

 

Prøve å reparer premissions ovs før og be til høyere makter. Men tror nok de har gått fyken ja, i bestefall kan du jo koble disken til en annen maskin som en disk nr2 og se om du kan få ut data fra den.

 

Dette er en god tid for å anbefale Apple TimeCapsule eller NAS for automatisk TimeMachine Backup.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...