Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Ipod enheten "x" kan ikke synkroniseres. Det oppsto en ukjent feil (13019)"

 

Hvordan får jeg fikset problemet slik at jeg kan synkronisere musikk igjen, uten at noe av musikken går tapt? Jeg har ikke alle mine sanger lagret på datamaskinen, slik at jeg skrur på automatisk synkronisering så vil 2/3 av musikkbiblioteket gå tapt. Hjelp?

Lenke til kommentar

Hmm, kjæresten klager på at hennes MacBook Pro 17" 2010 modell fryser etter et par minutter med Diablo 3 spilling. Først kunne hun spille LENGE uten problemer, nå fryser den etter kun få minutter og maskinen må rett og slett drepes.

 

Hva som verre er er at den nå fryser helt ut av det blå selv når hun ikke spiller og det ser ikke ut til å ha noe som helst med varme eller liggende å gjøre.. Er maskinen på vei at skogen?

Lenke til kommentar

Jeg hadde og problemer med spilling på min macbook air 13" 2011 med d3. Dog, gikk problemene bort, når jeg installerte det på w7 i bootcamp.

 

Dog, siden dette også skjer når hun ikke spiller, så er det ikke godt å si. Kan jo være at HDD synger på siste værset, men virker litt rart alikevel

Lenke til kommentar

Nå er det jo en Intel 320 SSD på 300GB, men kan jo alltids ta den ut å kjøre en sjekk på den. Skal uansett kjøre en re-installasjon for hun har plutselig fått et eller annet Nyan Cat Lost In Space på AppStore uten at vi noen gang har vært i nærheten av en slik applikasjon / spill.

Lenke til kommentar

Min søsters to, muligens tre år gamle hvite macbook har i det siste begynt å oppføre seg rart. Touchpadden lever sitt eget liv og farter rundt og klikker overalt. Det skjer ikke hele tiden, men ofte nok til at maskinen er relativt ubrukelig. Er det vits å prøve å reinstallere os x eller er dette en ganske åpenbar hardware feil?

Lenke til kommentar

Min søsters to, muligens tre år gamle hvite macbook har i det siste begynt å oppføre seg rart. Touchpadden lever sitt eget liv og farter rundt og klikker overalt. Det skjer ikke hele tiden, men ofte nok til at maskinen er relativt ubrukelig. Er det vits å prøve å reinstallere os x eller er dette en ganske åpenbar hardware feil?

 

Noe lignende skjer med min av og til, da tar jeg ut batteriet og renser ut, det ligger som oftest en brødsmule eller to rett under trackpaden.

Lenke til kommentar

Takk for tips. Planen var uansett å gi henne min gamle 500 GB disk, så jeg får kombinere reinstallasjon og rens når jeg gjør det. Forhåpentligvis gjør det susen.

 

Jeg har tidligere forsøkt å installere mer minne i samme maskin. Jeg benyttet 2x2 GB DDR3 brikker fra en tidlig 2011 15" MacBook Pro, men maskinen nektet å starte med brikkene i. Er det en minnebegrensning i noen år gamle MacBooks, eller klarer ikke maskinen å skalere ned hastigheten på minnebrikkene?

Lenke til kommentar

Heisann! Jeg har nylig kjøpt meg MacBook, og selv om det er min første Mac og jeg åpenbart ligger dypt nede i startgropa foreløpig, er jeg fornøyd.

 

Jeg leiker meg i Mail-applikasjonen og har lagt inn de konti jeg bruker mest. Jeg er NTNU-student og har fra før importert studentadressa mi inn i gmail. Når jeg leser mail via gmail.com på nett kan jeg velge om jeg vil sende mail fra @gmail.com eller @stud.ntnu.no. Når jeg nå har lagt inn gmailen min i Mail klarer jeg ikke lenger å sende fra studentmailen herfra.

 

Jeg ønsker i utgangspunktet ikke å løse studentmailen fra gmail slik den er importert nå, fordi jeg foretrekker at jeg kan sjekke begge mailadressene via gmail.com når jeg bruker public datamaskiner. Grunnen til at jeg vil ha muligheten til å sende fra @stud.ntnu.no er at denne gir meg muligheten til å skippe langtekkelige filtere hvis jeg ønsker å sende epost på klasselister og lignende.

 

Finnes det en enkel løsning her? Har jeg oversett en innstilling i Mail som gir meg muligheten til å sende fra @stud? Bør jeg avstå fra å bruke Mail? Finnes det fullgode alternativer som anbefales?

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar

Fantastisk hvordan noen visstnok selger en MacBook Pro 17" med HD 6970M skjermkort på Finn.no og samtidig mener at en modifisert MacBook Pro med SSD + mekanisk harddisk automatisk vil bli dekket av garanti og reklamasjon, så vidt meg bekjent så bryter du strengt tatt garantien så fort du tukler med DVD-spilleren og leverer du plutselig inn maskinen uten DVD-ROM og med en harddisk montert der isteden så forsvinner vell strengt tatt alle krav om garanti og reklamasjon om forhandler eller Apple først velger å være kranglete på det?

Lenke til kommentar

Fantastisk hvordan noen visstnok selger en MacBook Pro 17" med HD 6970M skjermkort på Finn.no og samtidig mener at en modifisert MacBook Pro med SSD + mekanisk harddisk automatisk vil bli dekket av garanti og reklamasjon, så vidt meg bekjent så bryter du strengt tatt garantien så fort du tukler med DVD-spilleren og leverer du plutselig inn maskinen uten DVD-ROM og med en harddisk montert der isteden så forsvinner vell strengt tatt alle krav om garanti og reklamasjon om forhandler eller Apple først velger å være kranglete på det?

 

Yep. Å ta ut en del som ikke er definert som "user replacable" (vanlig HDD-plassen og RAM) kan defineres som en brudd på garantien. For å ta ut superdriven fikler du med mye kontakter, noen av dem på hovedkortet, og det skal ikke mye statisk spenning til før noe kan ryke. Så det gir igrunn mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...