Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er ikke noe nytt og moderne universitet med god teknologisk stand, hvert vitnemål må håndskrives i kritt på steintavle, bearbeides, lages trykkpressemal for, så trykkes med moderne trykkpresse fra 1800tallet. Men fra spøk til revolver: det tar 3-6 måneder fra fullført grad (ferdig rettet masteroppgave) til du får vitnemål, og gudene må vite hvorfor. Forvent vitnemålet i tidsrommet jul-påske.

Lenke til kommentar

Er det andre her som gikk ut i sommer, som heller ikke har fått vitnemålet sitt? Er vel på tide og vel så det?

 

Jeg fikk vitnemålet mitt i november (gikk ut for to år siden). Da ble det forsåvidt to uker ekstra forsinket fordi jeg hadde flyttet og ikke opplyst NTNU om min nye adresse.

Lenke til kommentar

Er det andre her som gikk ut i sommer, som heller ikke har fått vitnemålet sitt? Er vel på tide og vel så det?

Gikk ut i fjor sommer. Først får du en mail om du vil låse vitnemålet. Så får du vitnemålet i posten noen uker etter det. Jeg måtte ha mitt innen 1. november for å ikke miste plassen på master, og måtte purre ganske mye for å få det i tide. Så starten av oktober er ikke så sent, altså :-) 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Noen med en formening om hvor 'krevende' matematikk 2+3+elektriske kretser er? Vil det gå greit å ta "prosedyre- og objektorientert programmering" samme semester? Ser etter noe jeg kan ta i stedet for ex phil, og tenkte det kunne være greit mens jeg fortsatt har ITGK ferskt i minnet, men har samtidig hørt av øvingene tar veldiiig mye tid. Ellers vurderes fag som virker artig/interessant/ikke-så-krevende,,, og ellers: tekled (men virker litt vel kjedelig..). Matte1 har kanskje vært det greieste faget dette semesteret synes jeg (så sånn sett ser jeg frem mot 2 og 3).

Lenke til kommentar

Noen med en formening om hvor 'krevende' matematikk 2+3+elektriske kretser er? Vil det gå greit å ta "prosedyre- og objektorientert programmering" samme semester? Ser etter noe jeg kan ta i stedet for ex phil, og tenkte det kunne være greit mens jeg fortsatt har ITGK ferskt i minnet, men har samtidig hørt av øvingene tar veldiiig mye tid. Ellers vurderes fag som virker artig/interessant/ikke-så-krevende,,, og ellers: tekled (men virker litt vel kjedelig..). Matte1 har kanskje vært det greieste faget dette semesteret synes jeg (så sånn sett ser jeg frem mot 2 og 3).

 

Tror dette burde gå greit. Er ganske likt som Kyb sitt 2. semester, bortsett fra at de har reguleringsteknikk istedet for elektriske kretser og jeg vil si at regtek er en del tyngre for folk flest enn elektriske kretser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gå på wikipendium og skriv ut konpendiet, det er mer eller mindre kok på de fire oppgavetypene som går igjen. Og så er det bare å gjøre alle eksamensoppgavene. Sørg for at du skjønner forskjellen på de ulike formene av EMH. Gikk selv i rundt en tredjedel av forelesningene, gjorde ingen øvinger og leste 3-4 dager til eksamen. Fikk A, men snittet var C.

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Jeg blir ferdig ved NTNU til sommeren. Har skaffet meg fast jobb til å begynne i til høsten. Jeg lurer på, hva pleier egentlig folk å gjøre med tiden mellom 1 juni og 1 august? Kom plutselig på at jeg to måneder der hvor jeg ikke egentlig har noe å gjøre, og vet ikke om jeg er så gira på å gå to måneder å drive dank. Tar bedrifter imot sommerjobbere som går femteklasse som allerede har fast jobb? Må jeg går tilbake til helsesommerjobben jeg hadde på VGS?

Lenke til kommentar

Hva med å ta seg en ferie? :) Men ja sommerjobber finnes i mange felt hvis man vil jobbe.

 

En type sommerjobb som få tar men som betaler greit og ikke er mye stress er grossist i industrien type Tess og Tools.

 

Jobber selv innen dette fra juni til august og pengene hjelper godt på en stram studentøkonomi.

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

Ble veldig lenge med 2 måneder ferie, spesielt med tanke på balansen på bankkontoen. Ja, sommerjobber eksisterer, men lurte litt på om bedifter vil ta inn folk som egentlig er ferdige og allerede har signert fast jobb et annet sted?

 

edit: altså, slik jeg ser det har jeg to muligheter:

 

1. Prøve å søke meg til en relevant sommerjobb

2. Rusle ned til helsesommerjobben jeg hadde på VGS og jobbe fem uker der eller noe

 

For å vurdere om jeg orker å begynne ny søknadsprosess og fly rundt på intervjuer hadde det vært kjekt om noen hadde noe inntrykk av om bedrifter gidder ansette femteklassinger som allerede har signert jobbkontrakter andre steder.

Endret av DexterMorgan
Lenke til kommentar

I de mest attraktive jobbene er du nok sist på lista men som jeg skrev prøv å se om du kan finne noen sommerjobber som er mindre kjent/attraktive. Mange studenter som ikke får sommerjobber stiller for høye krav til sommerjobber og får ingen. Det er jo bare to små måneder det er snakk om.

Ja folk vil ansette femteklassinger men ikke forvent noe som er relevant for utdanningen din.

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

Jeg hadde sommerjobb hos kommunen den sommeren. Utviklet en app. Kluet er å finne jobber som er utlyst fordi bedriften ønsker en jobb utført, istedenfor konstruerte prosjekter som skal tiltrekke potensielle fremtidige ansatte. Om det finnes noen slike jobber innen ditt felt er selvfølgelig et åpent spørsmål.

Lenke til kommentar

Enda en alvorlig sak som involverer NTNU.

 

https://www.universitetsavisa.no/student/2018/11/19/Utvekslingsstudent-anklager-veileder-ved-NTNU-for-langvarig-trakassering-76007.ece

 

Dekan Bolland sier:  Vi tar varslet på alvor, sier Bolland.

 

Tvilsomt....

 

En anklage er ikke en dom. Og så må man huske at NTNU er en enorm arbeidsgiver, selvsagt vil det henge råtne epler imellom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...