Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Snart 1 mnd uten trening her, pga ferie og dyyyrt senter der jeg bor. Blir en søt "liten" festival nå før ferien er over.
Har fulgt Wendlers 5/3/1 de siste 3mnd. hvordan skal jeg gå frem etter ferien? Da på slutten så ble det ganske monge PR i alle øvelsene.
Er det stor forskjell på prisene på tilskudd i Sverige? PWO, gainer/protien, vitaminer etc. Noe som lønner seg å kjøpe litt av når en først skal innom.

Lenke til kommentar

Det er nok som Country sier, det sitter stort sett i hodet. Med en treningspause slurver man gjerne med maten også, og hvis en ligger noe lavere enn normalt, kan lavt glykogennivå i musklene gjøre at en ikke føler seg like sterk på trening.

 

Den gode nyheten er at det kommer veldig fort tilbake igjen da.

Aha, har ikke spist nok nei. Har hatt veldig lite matlyst de siste dagene. Enkelte ganger har jeg ikke orket mer enn 2 måltider.

Men uansett så begynner jeg å spise enda mer nå.

Lenke til kommentar

Årets diett gikk ut på å prøve noe nytt!

 

Istedet for å alltid sørge for at jeg får i meg mye proteiner med shakes, mat osv så dreit jeg i det denne gangen.

Fokuserte på å spise sunt og lavt på kcal, samt kjøre en del low steady cardio.

 

Feks en dag kunne jeg ligge på 1500 kcal, dag to kanskje det ble noe ekstra så man nærmet seg 2000, da tok jeg de to neste dagene og spiste under 1000 kcal. Dreit i å måtte få i meg nok proteiner også, fokuserte seff på å spise proteinrik mat, men var dager jeg var under 100g.

 

Funka jævla bra, aldri vært bedre trent / ripped!

 

Nå er det 2-3 ukers diettpause før jeg kjører en ny runde.

Endret av discostu
Lenke til kommentar

Er i gang med å gå ned noen kilo men er fornøyd med hvordan løftene er på trening.

 

Lurte på om noen kunne gi noen pointers, måltidene har for det meste bestått av dette den siste måneden:

 

3-4 egg til frokost - bør jeg droppe plommene?

Proteinshake

Trening - Trener ofte på morningen

Proteinshake

Lunsj bestående av kylling og salat eller havregryn eller en boks tunfisk

Middag - gjerne ørret, laks, kyllingryte, kylling med brokkoli, ytrefilet etc.

Mager Kesam

Tunfiskboks

Knekkebrød med makrell i tomat eller laks

 

Varierer selvfølgelig på hva jeg spiser så jeg ikke går helt lei, men en typisk dag. Drikker også kun vann og litt kaffe.

Ser dette kostholdet sånn noe bra ut? Trener 4 dager i uka, cardio på den femte dag. Går tur 3-4 dager i uken.

 

Er 180 høy og veide meg sist for 3 uker siden, da var jeg 98 kg.

Endret av _Pioneer_
Lenke til kommentar

Så... Du sa adjø/hadetbra/farvel/snakkes/takkforalt til muskelmassen? ;)

 

 

Swolenation go bai bai.

 

Litt mister man jo naturligvis, men det gjør man alltid på diett. Føler ikke jeg har mistet hverken mer eller mindre nå, styrken sank litt as usual, men heller ikke noe brutale endringer der.

Føler alt i alt dette har vært en mye mer effektiv og smudere diett enn tidligere år og jeg har vært innom alt... Proteiner er oppskrytt, iallefall megadoseringer. Ellers så er det pga jeg har trent i så mange år at proteinsyntesen min fungerer optimalt? :p

Lenke til kommentar

Brad, en av de dyktigste innen dette feltet skrev nylig dette : " I continue to see amino acid supplements pushed as being beneficial to anabolism, yet I've seen no evidence that such supplements are beneficial provided someone consumes sufficient protein (i.e. 2 g/kg/day). Eat protein-rich foods and save your money." 

For øvrig publiserte han sammen med Alan denne interessante analysen : 
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4865017/

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...