Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har noen gode core/mage program? Jeg tenker at jeg bør jobbe med det og få større magemuskler. Har allerede lav fettprosent, de er synlige. Men ikke store nok.

 

Jeg har begynt å trene sånt:

Crunches 50kg 4x15

Dragonfly 4x12

Beinhev (Bar to toe) 4x10

Planke + 10-20kg 4x1min

V-situp som avslutning 4x15

Endret av Fox
Lenke til kommentar

Har noen gode core/mage program? Jeg tenker at jeg bør jobbe med det og få større magemuskler. Har allerede lav fettprosent, de er synlige. Men ikke store nok.

 

Jeg har begynt å trene sånt:

Crunches 50kg 4x15

Dragonfly 4x12

Beinhev (Bar to toe) 4x10

Planke + 10-20kg 4x1min

V-situp som avslutning 4x15

Av nysgjerrighet, hvor mye veier du og hvor høy er du?
Lenke til kommentar

 

 

 

SNIP

Av nysgjerrighet, hvor mye veier du og hvor høy er du?

177cm høy, veier 69kg.

Jeg er 1-2 cm høyere og veier 68-69 kg selv, men føler at jeg likevel må miste enda mer fett for å ha sjans på synlige muskler på magen. Diskuterte det tidligere i tråden, men jeg kan ta hele hånda og grabbe masse fett liksom. Er ikke feit, men er definitivt ikke i nærheten av å ha noen definerte packs.

Spiser litt mer nå, men bare 2000 kcal, tørr ikke å spise så mye mer, i alle fall ikke umiddelbart.

Tenker du har en del mer muskler enn meg, men blir jeg ikke jævla spinkel om jeg skal miste

magefettet også? Tenker vi snakker om en vektnedgang til 62-64 kg. Vil nærme meg en BMI på 19 da..

Lenke til kommentar

 

 

 

 

SNIP

Av nysgjerrighet, hvor mye veier du og hvor høy er du?

177cm høy, veier 69kg.
Jeg er 1-2 cm høyere og veier 68-69 kg selv, men føler at jeg likevel må miste enda mer fett for å ha sjans på synlige muskler på magen. Diskuterte det tidligere i tråden, men jeg kan ta hele hånda og grabbe masse fett liksom. Er ikke feit, men er definitivt ikke i nærheten av å ha noen definerte packs.

Spiser litt mer nå, men bare 2000 kcal, tørr ikke å spise så mye mer, i alle fall ikke umiddelbart.

Tenker du har en del mer muskler enn meg, men blir jeg ikke jævla spinkel om jeg skal miste

magefettet også? Tenker vi snakker om en vektnedgang til 62-64 kg. Vil nærme meg en BMI på 19 da..

Jeg er ferdig med deff :) jeg har bra, synlige magemuskler, men de er ikke store som noen andre har. Derfor har jeg begynt med mageøvelser. Jeg aner ikke hvor mye masse du har. Letteste måte å sjekke det på er måling på forskjellige steder i kroppen. Send meg gjerne PM :)

Lenke til kommentar

Dere tenker feil vei. Trenger mer masse for å opprettholde noe.

Jeg bygger masse nå, smartbulking :) jeg begynner å få relativ kontroll over matinntak og trening. Jeg spør bare etter mageøvelser for inspirasjon, jeg lytter etter nye råd og tips. For å bli sterkere i core, må man trene i core også. Kun knebøy og markløft er ikke nok.

 

Men dersom jeg tenker feil, vil jeg gjerne få innspill om hvordan jeg kan gjøre det bedre?

Lenke til kommentar

 

Dere tenker feil vei. Trenger mer masse for å opprettholde noe.

Jeg bygger masse nå, smartbulking :) jeg begynner å få relativ kontroll over matinntak og trening. Jeg spør bare etter mageøvelser for inspirasjon, jeg lytter etter nye råd og tips. For å bli sterkere i core, må man trene i core også. Kun knebøy og markløft er ikke nok.

 

Men dersom jeg tenker feil, vil jeg gjerne få innspill om hvordan jeg kan gjøre det bedre?

 

Du om det. Det handler kanskje mer om at du ikke trener tungt nok(i forhold til din 1rm), enn at de øvelsene ikke er nok.

 

Uansett, RKC planke i tillegg til baser er plenty.

Lenke til kommentar

Bare forstå at styrking av core er alle de øvelsene som ikke beveger core, så er core tight og stabil og stille under øvelsen, desto bedre er den for styrke i core. 

 

Man skal da trene på å holde den i ro, ikke bevege den. Da blir det som Akse sier. 

Lenke til kommentar

Er vel mye genetikk med i bildet her, men mine erfaringer samsvarer med det Akse og War sier. Trener mark og bøy, og planke med vekter på skinka. Synes ikke planke er den gøyeste øvelsen heller, så blir ofte bare ett eller to sett.

 

Magemuskulaturen er nok den muskulaturen som er best utvikla på kroppen min.

Lenke til kommentar

Min erfaring med planke den siste tiden er at om man klarer å holde den i lengre enn 10sek - da kjører man den for slappt.

10 slike sett med 3sek pause imellom er suverent synes jeg da man også får trent opp selve påslåingen av muskulaturen, som ofte må foregå kjapt når man kjører baser. Av-på-av-på hele tiden.

 

Pallof press er også suveren for core. Legg inn en knebøy eller 2 her også så får man kjørt seg bra :)

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Etter det eg har lese om magetrening og planke i det siste så anbefalar mange korte repetisjonar med høg intensitet. Det er meir effektivt enn å drive på i fleire minutt med planken. Det høyrest ganske fornuftig ut òg. Magemusklane jobbar mest i korte periodar, som ein og ein repetisjon. Kjør ein plankevariant som er tung, stram magemusklane alt du kan og hald det under 10 sekund. Går du over kan du auke vanskelegheitsgrada.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...