Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

 

Fornuftig og ligge på ca 2500kcal og 200gr prot? #slooowdeff?

Kroppsvekt er jo rimelig relevant da.

 

Veier en 100kg er det alt for lite. Veier en 70kg, er det fornuftige tall.

 

Jeg er da såpass selvsentrert at jeg trodde alle huska at jeg veide 80kg! Er såvidt nede på 78 nå da. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenker å trene litt mer aktivt igjen. Fokusere 50/50 mellom styrke og kondisjon. Mål er bare å få bedre overall fysikk.

 

Fungerer det fint å blande jogging/løping med Stronglift 5x5? Har dere tips til bedre kombinasjon?

Det blir dessverre ikke særlig med resultater av tenking. Ja, det fungerer like fint som jogging sammen med et hvilket som helst annet treningsprogram.

Lenke til kommentar

3-4% over konkurransenivå er respektabelt.

Under 10 så begynner det å koste kjøtt.

Hormonmessig er 12-18 fine bulke/deffe-intervaler.

Den største feilen er å bulke til 35

 

 

Been there, done that. Sånt skjer når du ikke regner ut hva du spiser, men spiser hva som helst ;)

 

Snart skal jeg bulke for første gang på ordentlig med kcal inn og ut, det er jeg drittnervøs for. Jeg er redd å bli stor og feit igjen :p Det blir annerledes denne gangen, for jeg har nå bedre kunnskap om kosthold og har en plan som jeg sånt cirka følger. Men det vil alltid ligge i bakhodet.

Endret av Fox
Lenke til kommentar

Brad, en av de dyktigste innen dette feltet skrev nylig dette : " I continue to see amino acid supplements pushed as being beneficial to anabolism, yet I've seen no evidence that such supplements are beneficial provided someone consumes sufficient protein (i.e. 2 g/kg/day). Eat protein-rich foods and save your money." 

 

For øvrig publiserte han sammen med Alan denne interessante analysen : http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4865017/

Er det 2g/kg som støttes av forskningen, eller safer han litt? Jeg mener å huske 1,6g/kg, eller kanskje enda lavere, men jeg har ikke helt oversikt.

Lenke til kommentar

 

Brad, en av de dyktigste innen dette feltet skrev nylig dette : " I continue to see amino acid supplements pushed as being beneficial to anabolism, yet I've seen no evidence that such supplements are beneficial provided someone consumes sufficient protein (i.e. 2 g/kg/day). Eat protein-rich foods and save your money." 

 

For øvrig publiserte han sammen med Alan denne interessante analysen : http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4865017/

Er det 2g/kg som støttes av forskningen, eller safer han litt? Jeg mener å huske 1,6g/kg, eller kanskje enda lavere, men jeg har ikke helt oversikt.

 

Opp til 1,6 kg/kg for de fleste grupper som trener vanlig og ønsker å bygge muskelmasse. Opp til 2kg/kg for ungdommer under vekst og styrkeløftere i vektnedgang. Lite håndfast indikasjon på at det er noe fordel å ligge over dette, enkelte toppidrettutøvere vil kanskje sikre selv over dette. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opp til 1,6 kg/kg for de fleste grupper som trener vanlig og ønsker å bygge muskelmasse. Opp til 2kg/kg for ungdommer under vekst og styrkeløftere i vektnedgang. Lite håndfast indikasjon på at det er noe fordel å ligge over dette, enkelte toppidrettutøvere vil kanskje sikre selv over dette.

 

 

 

Det du sier er at jeg skal ha i meg 128kg proteiner pr dag.

Skal gi det et ærlig forsøk men kan ikke garantere at jeg klarer å holde energiinntaket nede på det nivået jeg ønsker.

 

:grin2:

 

Ang. uthevet skrift i sitat - hva tenker du om bakdelene?

"Dyre karbohydrater" kjøper jeg ikke. Har aldri helt forstått hvorfor det skal være så dyrt å ligge høyt i proteininntak kontra de 2 andre - vel og merke om man ikke tenker potetgull.

 

Immune reseptorer? oppskrytt greie?

 

Tenker det er viktig å få i seg nok jeg, og også fokusere på kildene. Fokusere på det. Blir det perioder med "for mye" tviler jeg sterkt på at det vil ha noen negativ virkning.

 

Edit: En bakdel ved for høyt proteininntak kan være at det går på bekostning av av dyrebare karbs, om man er kalorifiksert - men jeg snakker ikke ekstreme mengder her, og karbs blir det uansett mer enn nok av ved energioverskudd :)

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

 

Opp til 1,6 kg/kg for de fleste grupper som trener vanlig og ønsker å bygge muskelmasse. Opp til 2kg/kg for ungdommer under vekst og styrkeløftere i vektnedgang. Lite håndfast indikasjon på at det er noe fordel å ligge over dette, enkelte toppidrettutøvere vil kanskje sikre selv over dette.

 

 

 

Det du sier er at jeg skal ha i meg 128kg proteiner pr dag.

Skal gi det et ærlig forsøk men kan ikke garantere at jeg klarer å holde energiinntaket nede på det nivået jeg ønsker.

 

:grin2:

 

Ang. uthevet skrift i sitat - hva tenker du om bakdelene?

"Dyre karbohydrater" kjøper jeg ikke. Har aldri helt forstått hvorfor det skal være så dyrt å ligge høyt i proteininntak kontra de 2 andre - vel og merke om man ikke tenker potetgull.

 

Immune reseptorer? oppskrytt greie?

 

Tenker det er viktig å få i seg nok jeg, og også fokusere på kildene. Fokusere på det. Blir det perioder med "for mye" tviler jeg sterkt på at det vil ha noen negativ virkning.

 

Edit: En bakdel ved for høyt proteininntak kan være at det går på bekostning av av dyrebare karbs, om man er kalorifiksert - men jeg snakker ikke ekstreme mengder her, og karbs blir det uansett mer enn nok av ved energioverskudd :)

 

La oss si at du inntar de 128kg proteiner gjennom biff, som er en god kilde.

Du må da altså spise ca 609kg biff for å oppnå 128kg proteiner.

Si 1kg biff, ytrefilet av storfe koster ca. 200kr kg. Da blir det 121800,- kr for et dagsbehov av proteiner kun gjennom biff.

At det skal koste å være kar er greit, men jeg tror du blir ruinert om du skal følge oppskriften hans.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...