Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Lo godt av den selv :p

 

Nerowulf: cardio går fint sammen med styrketrening. Så lenge man ikke overdriver kardioen, skal det også kunne være positivt for gains og fremgang. Jeg kjenner ikke treningsgrunnlaget ditt, men en fin start kan være en-tre turer i uka på en drøy halvtime på moderat+ intensitet. 75-85% av makspuls. Om ikke sistnevnte sier deg noe, tenk at du skal bli sliten, men ikke DRITsliten. Det vil gi deg en fin kondisboost (forutsatt at du ikke har veldig høye krav), samtidig som den relativt lave intensiteten gjør at det ikke går utover styrketreninga. Mer intensive måter å trene på, som motbakkeløp, dritlange løp, intervaller, "all out-løp" generelt, enkelt sagt alle former for løping som virkelig tapper deg, vil gjøre at du presterer noe dårligere om du skal løfte dagen etterpå.

 

Men samtidig, har du et godt treningsgrunnlag og stiller høyere krav til kondisen, kan det være lurt å bevege seg opp i intensitet. Men da kan det hende at du må ofre litt gains, og ting blir også straks litt mer komplisert (større sjanse for å trene feil/uhensiktsmessig) enn om du bare legger ut på et par-tre semilange turer i uka på moderat+ intensitet.

 

Hei igjen, forresten :) Har visst ennå ikke klart å kvitte meg med uvanen å skrive langt om enkle ting :tease:

Endret av Bjarnemann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La oss si at du inntar de 128kg proteiner gjennom biff, som er en god kilde.

 

 

Du må da altså spise ca 609kg biff for å oppnå 128kg proteiner.

Si 1kg biff, ytrefilet av storfe koster ca. 200kr kg. Da blir det 121800,- kr for et dagsbehov av proteiner kun gjennom biff.

At det skal koste å være kar er greit, men jeg tror du blir ruinert om du skal følge oppskriften hans.

 

 

Jeg bor ved svenskegrensa - kan vel halvere den prisen du oppgir der og da KAN det være mulig å få til :)

 

Uansett, poenget var dette med for mye proteiner. Har selv vært både kalori- og proteinprest i lang tid og har vært særdeles nøye med ikke å overgå proteininntaket. Nå merker jeg at jeg gir litt blaffen i om det blir litt for mye, og jeg sår tvil for min egen del om at det vil ha en veldig negativ effekt :)

 

Interessant om det fantes troverdig forskning rundt et inntak på 1.6g kontra f.eks 3-4g ved overskudd.(?)

TEF - check

Mindre karbs  - check

 

Edit: og for at det ikke skal misforstås - jeg vet at det er mye forskning som beviser at man ikke bygger mer ved å overgå proteininntaket. Det er de negative effektene jeg tenker på.

 

:)

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Hva pokker vet jeg (eller du)? Det er ganske mange mennesker der ute som liker å dra strikken langt om de først drar i den (les: trening). Det er mye daukjøtt der ute, men det er også en god del mennesker som gir jernet enten på treningsrommet, eller når de er ute og løper. Dét var poenget mitt. Kjører du på med feks geriljakardio, sprinttrening og/eller bakkeintervaller, så vil styrketreninga bli skadelidende. Siden jeg ikke vet noe som helst om Nerowulf sine forutsetninger tenkte jeg at det var greit å nevne. Kan godt hende at h*n er en sånn som ikke er fornøyd med litt rolig lunting når h*n trener kardio, men tar ut alt. Og da kan det være greit å vite at det vil å utover gainsa, men at en middelvei kan gi både i pose og sekk.

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

Hva pokker vet jeg (eller du)? Det er ganske mange mennesker der ute som liker å dra strikken langt om de først drar i den (les: trening). Det er mye daukjøtt der ute, men det er også en god del mennesker som gir jernet enten på treningsrommet, eller når de er ute og løper. Dét var poenget mitt. Kjører du på med feks geriljakardio, sprinttrening og/eller bakkeintervaller, så vil styrketreninga bli skadelidende. Siden jeg ikke vet noe som helst om Nerowulf sine forutsetninger tenkte jeg at det var greit å nevne. Kan godt hende at h*n er en sånn som ikke er fornøyd med litt rolig lunting når h*n trener kardio, men tar ut alt. Og da kan det være greit å vite at det vil å utover gainsa, men at en middelvei kan gi både i pose og sekk.

Tull og vas. Man er nødt til å justere kostholdet etter energiforbruk, men et par skikkelige kardioøkter i uken har kroppen bare godt av. Man må se på mål og legge opp treningen deretter selvsagt, men jeg kan fint legge inn heavy intervalltrening nå, uten at det går negativt utover treningen.

 

Har du derimot søvn- og matmangel, kan du bare glemme det.

Endret av Akse
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Edit: og for at det ikke skal misforstås - jeg vet at det er mye forskning som beviser at man ikke bygger mer ved å overgå proteininntaket. Det er de negative effektene jeg tenker på.

 

:)

 

 

 

Du vil som konsekvens av nedrytningen av store mengder protein skille ut mer urin (nitrogenet fra nedbrytningsprosessen må skilles ut i urinen) - som kan føre til dårlig væskebalanse. Det kan jo påvirke prestasjon og generell form. 

Lenke til kommentar

I dag når jeg skulle ta knebøy var rackene opptatt. Det var 3 bøse karer som jeg ser stadig vekk som ble ferdig først, med 120kg på stanga. Så stikker dem uten å legge vektene på plass. Så hva er greia med bøse karer som ikke klarer dette? Og om dem først gjør det så er det ikke sortert! Men det er vel hardt liv å være storkar  :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Unødige gainz gjør det bare vanskeligere for oss å regne ut hvor mye vi trenger i kcal for ta igjen gainz etter sortering. Kanskje War kan hjelpe litt her? :p

 

 

 

Bare for å få det sagt, jeg rydder alltid uansett hva. Og jeg krever alltid av kompisene mine til å rydde etter seg hvis de henger sammen med meg.

Lenke til kommentar

I dag når jeg skulle ta knebøy var rackene opptatt. Det var 3 bøse karer som jeg ser stadig vekk som ble ferdig først, med 120kg på stanga. Så stikker dem uten å legge vektene på plass. Så hva er greia med bøse karer som ikke klarer dette? Og om dem først gjør det så er det ikke sortert! Men det er vel hardt liv å være storkar  :D

 

Det store spørsmålet er, som også er avgjørende for hvordan de oppfører seg neste gang - Er DU kar nok til å kjefte på dem? Eller er du en av dem som irriterer deg, og deretter "lar det gå"..?...for deretter å irritere deg ytterligere for at du ikke hadde guts nok til å kjefte?

 

Selv er jeg en liten sprett, men har fått svære folk til å bli rimelig ydmyke, enkelt, ved å be dem om å rydde etter seg - på en hyggelig måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De er ikke akkurat skumle så krever ikke spesielt guts å si ifra til dem. Så ser jeg det en gang til så sier jeg ifra. 

Dem er typiske zyzz bros som liker å ta mye plass. Gigantisk oversized singlet, tattiser osv :p

Selvfølgelig skulle jeg gjerne hatt deres kropp men... Ikke hjernen. 

 

Opplever også folk som forsyner seg av vekter fra racket mens jeg holder på. Dette uten å spørr...

Hva skjer i verden? 

Lenke til kommentar

 ser jeg det en gang til så sier jeg ifra. 

 

snip

 

 

Opplever også folk som forsyner seg av vekter fra racket mens jeg holder på. Dette uten å spørr...

 

 

Det var også poenget mitt. :)

 

Gro et par baller, så unngår du disse situasjonene. Spiller ingen rolle om du er liten eller stor.

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

På treningssenteret der jeg trener så har vi én hel EZ-bar, 1!! Den ligger i samme område som alle frivektene, mens maskinene, vektstengene og alt annet ligger i område utenfor dette rommet med frivektene.

En gang rett før jeg skulle starte på mitt siste sett før jeg skulle bruke EZ-baren så kommer det en fyr på omtrent samme alder som meg og tar med seg denne ut av frivektsavdelingen. Alt fint, jeg kan godt vente noen minutter ekstra, tenkte jeg. Da jeg ble ferdig med siste sett så ryddet jeg på plass vektene og gikk ut til der alt annet ligger for å se om jeg kunne finne fyren slik at jeg kunne spørre ham om hvor mange sett han hadde igjen. Etter ha gått rundt i 2 minutter uten å se ham eller EZ-baren så så jeg ham fullt påkledd på vei ut av treningssenteret. Gikk enda en runde rundt i senteret og da fant jeg stanga rett under en av knebøystativene. 

 

Vanskelig å forklare irritasjonen jeg opplevde på det tidspunktet. Selv når jeg nå skriver om det så klarer jeg faen ikke å unngå å forundre meg over hva faen som gikk gjennom hodet til han fyren når han tenkte at han skulle gjøre 1-2 sett og bare legge fra seg stanga på gulvet og stikke. Som dere sikkert merker dere så blir jeg fortsatt jævla irritert over det :wallbash:

Endret av Mr. President™
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...