Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

 

 

Seriøst? Jeg bruker mager kesam som dressing til alt mat :p Dersom det koster 32kr i framover, da får jeg kutte ut denne dritten.

 

EDIT: https://kolonial.no/produkter/1306-tine-kesam-mager-300g/ – Koster jo 13kr her :)

 

Genialt! 7 kesam og 7 cottage bestilt. Man får jo i tillegg 200kr avslag på første kjøp over 500kr så jeg kjøpte med en del andre ting jeg trenger også, samt en fersk grønnsakspasta med 13g protein pr 100g :) Må jo testes ut. Ikke minst gratis levering til nærmeste dropp off punkt!

 

EDIT: Hvis noen hopper på tilbudet kan jeg gjerne verve dere sånn at jeg får enda en rabattkode med 200kr avslag. Så snill er jeg ;)

 

7 bokser av hver, klarer du det før de går ut da?

 

1 boks av hver hver dag bør gå meget fint :) 100g protein rett ned!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå trent flere uker med lav vekt i benkpress får å fikse "bar pathen". Må si det er hjulpet utrolig mye! 

Et løft kan jo rett og slett gå fra å være grisetungt til relativt lett dersom man presser mot racket, men jeg slet også med at stanga var foran albuene i bunn. 

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Det er ikkje så lett å generere kraft når stanga er framfor albogane nei. Grepsvidde er òg ein faktor her som påverkar vinkelen på armane og kvar du må treffe brystet for å halde albogane rett under stanga i botn.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/Min-helt-normale-datter-9-har-lart-pa-skolen-at-hun-er-for-tung--Anonym-mor-238153b.html

 

Kvifor skal 8-åringar vegast og få vite resultatet? Alle forstår at dei sjølvsagt vil dele resultat og prate om det. Det er viktig å unngå overvekt blant born, men det er jo forelda sitt ansvar, ikkje ei jente på 8 år. Det er greit nok å utføre helsesjekk, men ikkje å bruke informasjonen på den måten, spesielt når det er snakka om overvekt i forkant i timane. Borna ser kun på vekt som eit tal, dei ser ikkje samanhengen med høgde og kroppsbygning som utgjer BMI.

 

Kunnskapsmangel er det nok (sjølv om evne til å gjennomføre nok er eit større problem), men den finn me hos foreldra som avgjer kva borna skal ete. Eit ansvar ligg òg på skulane og den maten dei tilbyr. Då eg gjekk på ungdomsskulen var ein lunch typisk milkshake og skillingsbolle, begge kjøpt i ei skulekantine som i stor grad var basert på produkt med høgt innhald av sukker.

 

Når ein 8-åring ser etter slankeinformasjon, er det noko som har svikta i fleire ledd.

Lenke til kommentar

Jeg hørte guttungen spørre om sixpack da han var 8 år. Fikk tilløp til panikk, hva svarer man om sånt?
Jeg endte opp med å forklare at alle har det, de som trener som man ikke ser den på er sterke som faen og de man ser den på spiser ikke nok til at de blir like sterke som de uten eller at de løper mye.
Indoktrinerte selvfølgelig at de som ikke trener er udugelige, selv om de har en sixpack de og. De er bare ikke like kule.

 

Hvorvidt det er "good parenting" kan vel diskuteres... 

Lenke til kommentar

Benpress^^ 

 

dog ikke base og fordelene med det, men knebøy er en øvelse som man konkurrerer i, ikke dermed sakt at det er den ultimate. 

Folk har dyttet 5 ganger vekten av persen i knebøy i de maskinene, så ja styrke kan være mangt. 

 

Den må dog veie 57,5kg og være av rett type for å kunne sammenligne med andre vektmessig, de på sats med wire og drit kan ha helt andre moment ol. 

De ordentelige setter man på skiver selv på 4-5 steder, ikke noe jallapinne på vekttårn. 

Lenke til kommentar

Dæven.

 

Vi har en finurlig fyr på treningssenteret der jeg trener. Han er 19. Han er ripped og veier rundt 110kg - tidligere håndballspiller.

Trener på et intensitetsnivå som er langt unna min egen verden - gjerne 3t x2 daglig - styrke er greia.

 

Så har man kvantitet fremfor kvalitet da. Hvor lenge holder denne karen - visse teknikker ser ikke ut i måneskinn.

 

Han er blodsterk - kjørte idag 6x 10sett med 180kg i knebøy - dype og godkjente - helt merkelig å se på.. :confused:..RESPEKT.

 

Her om dagen kjørte han minst 10x 2`ere på 300kg i markløft - med sprett i gulvet, krummet rygg og midtveis hvile med stanga på lårene. Ser ikke ut i måneskinn, men han får det jo opp - riktignok laangt ifra godkjente løft. Sterk åkke som.

 

Benkpress er helt grusomt! 150kg x5 (hans svake øvelse) med helt sinnsyke sprett. Det ser ut som om stanga faktisk synker såå dypt ned i brystet at den sannsynligvis butter mot benken han ligger på - vanvittig at ikke ribbeina ryker. :sick:

 

Håper han tar til mot en vakker dag - reduserer vektene litt og kjører det hele litt mer kontrollert. Dette er både fantastisk og grusomt å se på på en og samme gang. :omg:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

ROIIIIIIDSSS

 

Litt typisk denne tråden å ende opp "der" allerede 7 minutter etter at man har postet`om et mulig talent - men ok. :)

Tviler på at denne karen har gått dit hen, men man skal aldri si aldri.

 

Lett å glemme at enkelte faktisk ER sterkere enn seg selv, uten å nødvendigvis måtte være dopet :)

 

Han har spillt topphåndball de siste 2 årene og trent masse styrke ved siden av, men var for tung og treg på slutten og valgte å slutte. Han er liksom ikke "svær" i den forstand, slik jeg forbinder bolere med. Han har bare et ekstremt høyt kostholds og treningsnivå slik jeg ser det.

 

Hadde han bare klart å løfte riktig - på hans nivå bør man jo gjøre det.

Endret av Countryman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dæven.

 

Vi har en finurlig fyr på treningssenteret der jeg trener. Han er 19. Han er ripped og veier rundt 110kg - tidligere håndballspiller.

Trener på et intensitetsnivå som er langt unna min egen verden - gjerne 3t x2 daglig - styrke er greia.

 

Så har man kvantitet fremfor kvalitet da. Hvor lenge holder denne karen - visse teknikker ser ikke ut i måneskinn.

 

Han er blodsterk - kjørte idag 6x 10sett med 180kg i knebøy - dype og godkjente - helt merkelig å se på.. :confused:..RESPEKT.

 

Her om dagen kjørte han minst 10x 2`ere på 300kg i markløft - med sprett i gulvet, krummet rygg og midtveis hvile med stanga på lårene. Ser ikke ut i måneskinn, men han får det jo opp - riktignok laangt ifra godkjente løft. Sterk åkke som.

 

Benkpress er helt grusomt! 150kg x5 (hans svake øvelse) med helt sinnsyke sprett. Det ser ut som om stanga faktisk synker såå dypt ned i brystet at den sannsynligvis butter mot benken han ligger på - vanvittig at ikke ribbeina ryker. :sick:

 

Håper han tar til mot en vakker dag - reduserer vektene litt og kjører det hele litt mer kontrollert. Dette er både fantastisk og grusomt å se på på en og samme gang. :omg:

 

giphy.gif

  • Liker 1
Lenke til kommentar

ROIIIIIIDSSS

Det morsomme er at selv om han har presset masse juice siden 15-16årsalderen så er de tallene der likevel spinnville for en 19åring.

 

Vet om flere 25+ år gamle hobbybolere som er svakere enn det der, selv om de har trent noenlunde seriøst i 10+ år og bolet nesten like lenge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har dere mistet helt troa på begrepet "talent" - eller har dere et så vanvittig godt syn på dere selv at dere tror dere arbeider 100% optimalt, og resultatene deres er uslåelige uten dop?

 

Her blir de sterke beskyldt for dop så fort de løfter det doble av normalen - og det faktum at en boks kesam nå koster 15kr mer enn den gjorde tidligere virker å være jordas undergang. Latterlig. Slik er denne tråden da, såå... :rofl:

 

En arbeidskollega og naturlig medlem av den lokale styrkeklubben veier 64kg. Han dro 270kg i markløft, 250kg i knebøy og rundt 140-150kg i benkpress i NM 2016. Personlig har jeg sett ham dra 300kg på trening. Hvor ofte tror dere han blir testet for doping? 1 gang i året?

 

Likevel anses vektene jeg fortalte om 19-åringen på 110kg som "spinnville" i følge enkelte. Synes ikke det er spinnvilt. Poenget er at han løfter helt feil.

 

Og @Primer: En "hobbyboler" som har trent "noenlunde seriøst".. :hmm: ...disse folkene har vel ikke fått avkastning for noenting av hva de har gjort i dette liv og bør vel overhodet ikke sammenlignes med et "talent".

Endret av Countryman
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Husker en klassekamerat på vgs dro 240kg i mark som 17åring uten å ha tatt i en vektstang før, 120kg+/190cm+/bonde, joda er forskjell på folk, og sammenligner man kun den typen folk så er det ikke noe spesielle tall nei.

 

Uansett hvor sterk kompisen din i den lokale styrkeklubben er poenget mitt var at de vektene der er veldig "gode" for hvem som helst i en alder av 19, hvor mange drar egentlig 300kg i markløft iløpet av hele treningskarrieren sin? selv med årevis med seriøs trening? 2-3% kanskje? inkludert de som "boler" regner med tallet er ca. det samme som de som dytter 200kg i benkpress.

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...