Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenkte mest på karbohydrater. Er riskaker noe godt? :hmm:

 

 

Riskaker smaker godt. :) Ofte når jeg er ute på farta, kombinerer jeg riskaker med tunfisk oppå. For å få nok av begge deler samt jeg blir faktisk mett av det.

Endret av Fox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle begynne med litt intervalltrening, men hvordan starter man? Starter man rett på intervaller eller bør man bygge et grunnlag med vanlig jogging først?

 

Nivået jeg ligger på nå: sliten av å gå opp en trapp (satt litt på spissen)

 

Målene mine? Brenne litt ekstra sånn at jeg kan spise litt mer grillmat med god samvittighet i sommer samt leve litt lenger enn 55 år.

Lenke til kommentar

Når du føler deg dødsbra og planlegger en økt med 90%+ i markløft og ender opp med den største deloadøkten ever fordi 60% er tungt som faen :hmm:Sånn går det når du brenner lyset i begge ender for lenge.

#denfølelsen

 

Skjedde det samme idag med meg (i miniatyrutgave)

Dro 7*180kg sist markøkt (trapbar)

 

Tenkte jeg skulle se hvor mange reps jeg hadde idag, første løft ble bom, gikk bare 5 cm opp.

Venta 3-4min og tok med bedre tid til ordentlig oppsett, fikk det opp men ble med den ene.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle begynne med litt intervalltrening, men hvordan starter man? Starter man rett på intervaller eller bør man bygge et grunnlag med vanlig jogging først?

 

Nivået jeg ligger på nå: sliten av å gå opp en trapp (satt litt på spissen)

 

Målene mine? Brenne litt ekstra sånn at jeg kan spise litt mer grillmat med god samvittighet i sommer samt leve litt lenger enn 55 år.

Jeg er ingen ekspert på løping, men kan hvert fall by på mitt synspunkt. 

 

På det nivået du beskriver vil nok intervaller være en veldig stor utfordring. Det er klart du kan begynne med veldig korte intervaller, men det spørs hvor mye nytte du vil få av et lavt antall 20s spurter med f. eks 10s pause. Jeg ville nok heller begynt med noen litt lengre økter i roligere tempo for å bygge litt kondis først. Så kan du prøve deg på intervaller etter noen uker og se hvor bra det går. 

 

Jeg har nylig begynt med å følge rådene her: http://sock-doc.com/sock-doc-training-aerobic-intervals/ og synes det virker ganske fornuftig. 

Lenke til kommentar

 

Aldri trena!!! Stor og sterk...

Aha, så nå lurer du på om du skulle begynne å trene?

 

Trena tre, fire dager i uka før.

 

Men flyttet til Sverige og har ikke ennå råd til treningskort.

 

Dessuten ble jeg kraftig demotivert av denne tråden når en "aldri trena" fyr sa det var bortkastet å jogge og trene hjemme med vekter.

 

Det ble knekken for meg.

 

Jeg tar ikke doping, men kjenner folk som gjør det. Aldri Trena! er ment som en spøk.

 

 

ALDRI TRENA! ofte sammen med stor muskelkropp eller bilde er ofte noe bolere sier på spøk... fordi de ofte er muskuløse men ikke trener.

 

Men var bare en joke fra meg, fordi jeg hadde tatt et par øl.

 

Da vet dere altså hva uttrykket ALDRI TRENA!! Betyr.....

Lenke til kommentar

Trene hjemme går, men det er progresjonen man sliter med. 

Man må isåfall ha mer en 2x 10kg-manualer. 

Jeg tror jeg tilsammen har 80-90kg i skiver og to håndmanualer.....

 

Jeg har ikke benk da, men jeg pleide å ta press fra gulvet også, eneste aberet er vel at man ikke kommer helt ned enn albuen, men biceps curls, skuldre og benpress, akillespress, og markløft kan man ta...

 

Men jeg liker ikke markløft, har dårlig rygg. Trenger nok trene mer ben for å avlaste ryggen....

 

Men det blir veldig sjelden trening her, ble skikkelig nedfor når folk her inne sa det ikke var vits med hjemmetrening.

 

Men så har jeg familie også da, barn... tar sin tid. Men jeg går lange turer da flere ganger i uka.

 

Men savner å være i toppform.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...