Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Hva er det som er så stor fordel med å være lav? Har lest endel ganger at høye folk sliter med å bygge muskler osv, men har alltid tenkt at det bare var unnskyldninger. Er det noe i det?

 

Er man lav, har man (sannsynligvis) korte armer og ben, noe som løftebaner mindre. Man må med andre ord ikke bruke like mye energi som en lang person for å få fullt leddutslag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er man lav, har man (sannsynligvis) korte armer og ben, noe som løftebaner mindre. Man må med andre ord ikke bruke like mye energi som en lang person for å få fullt leddutslag.

Ein anna ting er jo også kor mye muskler ein kan bygge.

La oss sei ein legger på seg 10kg muskler i løpet av 1 år. 10kg fordelt på 160cm eller 10kg fordelt på 200cm.

Selv om dei begge la på seg like mye kg, så den som er lav, kommer til å så MYE større og sterkare ut VS han høge.

Men så har han "høye" meir å gå på etter kvart også da...

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med crossfit her?

Det er startet opp crossfit her og det er koster kun 1900kr får 1 ett år,

som er rimelig billig kontra treningssenter, så fikk litt lyst å prøve...

Hvor er dette? Det virker helt sykt at et crossfitsenter skal ta mindre enn 200kr i måneden og kan drive på det, i Oslo tar de over 900 i måneden, og de mener de må ha såpass for å få hjulene til å gå rundt...

Lenke til kommentar

Da burde noen lære henne teknikk, for den var ikke pen. Er ikke langt unna rødt løft det der.

Nå står hun bare å poserer illustrerende forran kameraet i et fotostudio, bildet er jo ikke tatt mens hu trener.

 

Og hun har faktisk noen som prøver lære henne teknikken:

http://www.youtube.com/watch?v=2lUqSIsXo1E

 

Hun er selvsagt ingen mester, men er det virkelig det folk reagerer på her? At ei jente har dårlig teknikk i støt? Burde man ikke heller være positiv til at hun faktisk trener ordentlige øvelser og prøver lære seg det istedet for å bare sitte i ja/nei maskinen og trene zumba som jenter flest.

 

Det er nok mange som vil støte henne. "If you what i mean?" :mrgreen:

 

Hun var faktisk i ett porrblad for noen år siden, hun var lekrere da... :whistle:

Så hva var den store feilen i bildet? Du unngår så fint å svare på det.

Endret av phax
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Igrunnen eit umulig spørsmål å besvare...

Gener, forutsetninger har vell alt å sei, om treningen og kostholdet er 110%.

 

Er du pingle, noko eg tvilar på utgangspunktet hans var, så er det nok vanskeleg. Det vil iallfall ta veldig mange år. Bare ta Dukien som eksempel, ekstrem fysikk, men han har jobba steinhardt i over 6-7år om eg ikkje hugsar feil..

Igår var det nøyaktig 10 år siden jeg meldte meg inn som 16-åring på styrkesenteret :) Men nå har jeg "uten å skryte" vært veldig heldig med genetikken min, min tvillingbror som valgte å ta steroider i tillegg til GH ser ut som han der på bildet, og etter jeg justerte kostholdens i sommer så skremmer størrelsen hans meg. :(

 

Det mentale har alt å si og jeg har aldri hatt pauser.(minus det året hvor jeg opererte og gikk ned ca.20 kg fram til Mai nå i sommer) Men thank you, skal ikke legge skjul på at det har vært perioder hvor man er dritt lei/sliten men har alltid tenkt "trening skal utføres! det er like rutine som å bæsje og sove" Til og med i syden-fylla brukte jeg kofferten min som "skuldre-press" for å sette det hele i et perspektiv.

 

Det bildet som er linket til er ikke naturlig, det "trente" øyet ser det veldig godt - da man har en viss hint på hvor stort det "naturlige" potensialet er i tillegg til hvor graden av den anabole virkningen av vekst-reseptorene er. Men for meg så virker det fortsatt at folk tror at det er "proteiner i seg selv som gjør deg svær"

 

AKKURAT FERDIG med eksamene for i høst og jeg nailet dem, nå er det "turtles-time" aka lage en svær pizza for å feire!

Endret av Dukien
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Nå står hun bare å poserer illustrerende forran kameraet i et fotostudio, bildet er jo ikke tatt mens hu trener.

 

Og hun har faktisk noen som prøver lære henne teknikken:

 

Hun er selvsagt ingen mester, men er det virkelig det folk reagerer på her? At ei jente har dårlig teknikk i støt? Burde man ikke heller være positiv til at hun faktisk trener ordentlige øvelser og prøver lære seg det istedet for å bare sitte i ja/nei maskinen og trene zumba som jenter flest.

Neida. Er vel bare selvforhøyelse ute og går. :) Vet at hun har en kompetent trener. Har faktisk trent med han en gang, så hun får god instruksjon. På videoen er det jo langt bedre enn på bildet også, skal nevnes.

Lenke til kommentar

Var ikke noen åpenbare "feil", var bare jeg som synes det var morsomt med 5kgs vekter som så ut som om de veide mye mer :ph34r:

Kalles teknikkskiver, ikke et uvanlig syn. Eleiko har også 2,5kgs i samme størrelse:

20110614162219.jpg

 

Jeg har en drøm om å kunne bicepscurle med 8 slike på en 5kgs teknikkstang:

20110113143357.jpg

 

(Fjerner selvsagt kommaet så det står 25kg istedet for 2.5kg)

  • Liker 8
Lenke til kommentar

http://www.dagbladet...bandy/24222621/

 

Hva trur dere?

 

"store skiver" som ikke er ment for teknikk, les 2-3x tykkere og litt myke er ment for øvelser hvor man slipper stanga ned i gulvet.

Det er teit å bøffe disse til personlig psykisk boost i benkpress , så skivene blir opptatt.

 

Jeg gjør det selv når ingen bruker de.

 

Det sier seg selv at det føles bedre å ha på 60 cm- skiver på begge sider VS 5cm med jernskiver.

Endret av War
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Meny hadde 70% rabatt på pultost, så jeg kjøpte meg to pakker - selv om det er tidenes proteinbombe så blir jeg stadig sjokkert over at det direkte _stinker_ FJØS, for en lukt!

 

Lukter ganske drygt, men smaken er jo ikke så ille.

 

Fikk kjøpt en boks til fem kroner på en butikk, så da måtte jeg jo prøve :p

Lenke til kommentar

Det er fritt for helmelk på jobb... FML...

Hæ? Altså tomt eller altså du kan drikke så mye du vil? Hvis siste alternativ; HÆ?

 

Det er på en måte for oss selv, hadde hatt på store skiver om jeg var alene også :p

Jeg skal ærlig innrømme at jeg synes det er kjekkere å trene både for psyken når jeg trener, og for show-off-delen av meg selv å trene med store vekter. Men det er ikke sånn at jeg går og leter etter de største skivene..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...