Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Unnskyld, men jeg forstår ikke helt innlegget ditt.

Mener du at fagerli løfter 95% av max arbeidssett eller fullfører 95% (ala kvartbøy) i en øvelse?

Isåfall er jo okklusjon et ålreit alternativ i forhold til det første, med tanke på at man løfter 70-80% av sitt vanlige arbeidssett, ergo man reduserer belastning på ledd og sener.

 

Måtte tenke meg om to ganger selv, men regner med han mener at man kutter litt av bevegelsen i hver ende så man konstant holder spennet i muskelen i. En videreutvikling av dette er jo kortreps, hvor man kutter enda mer av bevegelsesbanen.

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Beklager mine tvetydigheter.

Mener slik dere tolket det sist her, man løfter stanga i benkpress opp og stopper 1-2cm før toppen så man ikke hviler på "skjelettet"

Det er bare en metode man kan bruke oppå andre metoder som myoreps ol.

Det er ikke noe å hente hele ut uansett, men styrkeløftere må helt ut for å få det godkjent.

 

 

For eks her om man leser fra

Nå kommer noe av det viktigste når du skal trene med Myo-reps:

 

Hold spennet på muskelen! Du har kanskje hørt om okklusjons-effekten eller Kaatsu? Det er studier som viser at ved å stenge blodtilførselen på kunstig vis med en blodtrykksmansjett, så vil lette vekter helt ned mot 10-30% av din 1 rep maks, gi muskelvekst som er høyere enn med tunge vekter.

osv

 

og

 

Før du går til anskaffelse av en blodtrykksmansjett som du surrer rundt halsen for maks hjerne-vekst sånn at du skal bli like smart som meg…så kan jeg fortelle deg hvordan du etterligner denne effekten uten hjelpemidler.

 

http://myrevolution....-borge-fagerli/

Endret av War
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Før du går til anskaffelse av en blodtrykksmansjett som du surrer rundt halsen for maks hjerne-vekst sånn at du skal bli like smart som meg…så kan jeg fortelle deg hvordan du etterligner denne effekten uten hjelpemidler.

Haha.

Må si jeg henger meg på Børge her. Synes okklusjon virker litt ... vågalt, i mangel på bedre ord. Jeg liker å ha blodsirkulasjon i musklene mine.

Lenke til kommentar

Folk er rare... Ser for meg at rehabiliteringen på alle di operasjonene er mye verre enn å gå til en gym å løfte litt vekter, for å få en slik "fantastisk" kropp.

 

@wingeer: Jeg leser meningen til fagerli at han ser på det som et positivt hjelpemiddel, ihvertfall i det War siterer !?

Endret av Corey
Lenke til kommentar

Meny hadde 70% rabatt på pultost, så jeg kjøpte meg to pakker - selv om det er tidenes proteinbombe så blir jeg stadig sjokkert over at det direkte _stinker_ FJØS, for en lukt!

Haha! Hvordan skal du trykke det i deg?

@wingeer: Jeg leser meningen til fagerli at han ser på det som et positivt hjelpemiddel, ihvertfall i det War siterer !?

Den delen jeg siterer skriver han jo hvordan man kan etterligne effekten uten hjelpemidler (wraps, o.l.). Ser for meg at det er "tryggere".

Prioriteringer, as. For 600000NOK skulle jeg hatt det stilig. Jeg hadde egentlig ikke betalt noe for å se slik ut. Det er faktisk ikke store nok beløp jeg kunne fått for å se slik ut heller.

Lenke til kommentar

Du trenger større guns ikke pecs :tease: Neida, var egentlig en spøk. Men samme går for benk. Prøv å benk så mye du gjør med like mange reps om du ikke låser ut på toppen. I DARE YOU!

 

Jeg fattet at du kødda :p

Dog, er det en ganske kjedelig challenge, da jeg så å si aldri låser på toppen ;)

 

@Wingeer: ahaaaa Doh.

Endret av Corey
Lenke til kommentar

Ble litt nysgjerrig på åssen det smaker da det visstnok er normalt i "norsk kosthold" blant eldre, i tillegg så er jeg jo "annen-generasjons" nordmann så når det først kostet 10 kr for 60gram/200g i en boks så tenkte jeg "why not?" Smakte jo greit nok på brødskiven da. (om du fjerner fjøs-lukten) :)

Lenke til kommentar

Hvordan er det best å benke for pecs. Med incline eller helt flatt, eller kan man gjøre noe annet enn benk.

 

?

 

For best styrke er det benkpress. Den tillater deg flest kg, bedre spenn. Benkpress is the shit!

 

Push ups, skråbenk/hantler kan du kjøre siden av, om det blir nødvendig.

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...