Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Æsj. Jeg begynner å bli så sinnsykt lei av å spise i underskudd. Fremgangangen er svært treg/ikke tilstedeværende, det er eksamensperiode, det er kaldt og det er mørkt.

 

/emo

Æ trur det e på tide me feskemat på dæ?

 

 

 

Hehe, spørs hva du mente. Jeg tror ikke det er veldig mye forskjell på om vektskivene er innerst eller ytterst, det er vel samme vekt uansett? Akkurat det emnet kan jeg ikke noe om. Jeg er ikke fysiker, du får spørre Wingeer :)

Why? Er han fysiker? :mrgreen:
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, spørs hva du mente. Jeg tror ikke det er veldig mye forskjell på om vektskivene er innerst eller ytterst, det er vel samme vekt uansett? Akkurat det emnet kan jeg ikke noe om. Jeg er ikke fysiker, du får spørre Wingeer :)

 

Jeg er heller ikke fysiker, men jeg hadde fysikk 2 på videregående. Så vidt jeg vet, har det ingenting å si hvilke skiver som er ytterst eller innerst. Stanga virker med samme kraft på hendene dine uansett. Det kan kanskje gjøre en forskjell hvis man har på så mye vekt at stanga krummer seg, men det forutsetter at den krummer seg mer med de tyngste skivene lengre ut på stanga. Da tenker jeg på at det blir mer ubehagelig og at grepet ikke blir like godt, som igjen fører til at man overfører mindre energi til stanga når man løfter. Men denne forskjellen er uansett ikke større enn marginal hvis den i det hele tatt eksisterer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ang. deff:

Eg har fortsatt til gode å komme i skikkeleg form etter USA :D Har gått ned veldig mye og syns det er er kjekt med markerte muskler, istedenfor å vere "biff".

Så skal eg kanskje på ferie snart, eg skal besøke noen veninner snart og eg skal tebake te Miami snart. Derfor har eg lyst på skikkeleg sixpack :) Og eg syns det er kjekt utan noe feitt rundt magan. Lean gains ftw!

 

 

Ang. plassering av vekter på stanga:

Det har med balansen å gjere. Har du ein 25kg skive på eine side og 10 x 2.5 kg på andre siden, så må du holde nærmare 10x2.5kg.

Om du holder stanga "likt" (altså, same avstand frå midten til grepa dine) og har ulikt plassering på skiver, så vil du trene den eine siden litt meir enn den andre.

 

Ang. protein:

Den ser grei ut den. Om den er verdt pengane så spørst det, men 82% protein er ganske ok det. Amino-profill er dog ukjent...

Endret av cefey
Lenke til kommentar

Cefey: Er amino-profilen på ON Gold Standard 100% Whey bra? Om du har peiling på sånt.

Kan ikkje sei at eg har god peiling på det, nei :p Eg er sikker på at det er folk her som har mye meir kunskapp om det. Har lest ei stund tilbake om ein test som viste at den er i den øverste hyllen da.

Så er Gold Standard den mest populære whey i verden da. Samtidig så den mikser veldig godt og ein av dei beste på smak :) Eg bruker den selv og er veldig fornøyd.

Lenke til kommentar

Noen som har tips til deffing.

 

Trent mye det siste året, fra å være slank, til å bli mer velbygd, har dog ikke lyst å bli større. men vil få litt markerte muskler, siden jeg kjørte bulking sist vinter. Dog har ikke deffingen gått så bra.

 

har kuttet ut alle søtsaker, trener som regel 4 ganger i uken. Litt eksamensperiode nå, så blir sikkert litt mer for å få ut frustrasjon. Har som regel også kort intervall trening om kvelden, i 10 min med løping/jogging.

 

Når jeg trener, er det med cardio, mage øvelser og lett "toning"

 

Noe jeg burde gjøre annerledes=?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...